Sniper: Path of Vengeance - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Sniper: Path of Vengeance - rozhovor

18. 9. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Akční first-person střílečka Sniper, kterou pohání stejně jako No One Lives Forever 2 dechberoucí Lithtech Jupiter engine, je už hotova a její producent z Xicatu nám o hře prozradil spoustu zajímavostí.

Autor: Korgull
Publikováno: 18.září 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Akční first-person střílečka Sniper: Path of Vengeance poháněná technologií Lithtech Jupiter Engine je již hotova a za pár dní se objeví také na pultech amerických a západoevropských obchodů. Nás zajímalo, jak budete tato hra vypadat, a tak jsme se rozhodli kontaktovat společnost Xicat a požádat jejího zástupce, Johna Linna, o rozhovor.

Tiscali Games: Představte se prosím našim čtenářům - čím se zabýváte u projektu Sniper, na kterých hrách jste se podílel v minulosti a jaké další tituly vedle Snipera máte ještě rozpracovány?

J.L.: Ahoj, jmenuji se John Linn a jsem vedoucí výroby. Jednoduše dohlížím na to, aby všechny jednotlivé oblasti hry do sebe plynule zapadaly. Některé z dalších našich (Xicat) titulů, na kterých jsem pracoval, jsou: Iron Aces, Gothic a Ballistics. Právě nyní dokončuji hru Sniper, stejně tak jako Black Belt Challenge pro GBA, Metal Dungeon pro Xbox a Choplifter: Search and Rescue pro PS2.

Všimli jsme si, že Sniper byl asi před rokem oznámen vývojářským studiem IncaGold a původně byl naplánován už na podzim 2001. Najednou se ale objevilo oznámení, že tatáž hra se má ukázat na pultech obchodů v září 2002 pod hlavičkou nového vývojáře, Mirage Media. Můžete nám osvětlit, jak to vlastně je?

To bylo tak - přišli jsme do IncaGold s nápadem na first-person střílečku s mafiánskou tématikou pojmenovanou Sniper. IncaGold začali s vývojem hry někdy v druhé polovině 2001 a zhmotnili příběh i postavy. Na počátku roku 2002 jsme zjistili, že hra ani náhodou nesplňuje naše očekávání. Rozhodli jsme se proto vývoj pozastavit. V tomto mezidobí jsme potkali kluky ze studia Mirage Media. Ti byli velice dobře obeznámeni s technologií Lithtech engine a zdálo se, že jsou to ti praví. Poté přepracovali příběh a zápletku, začali se samotnou tvorbou hry a došlo i přejmenování na Sniper: Path to Vengeance.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se týče konceptu hry, jaké jsou vaše hlavní cíle? Co můžeme od hry Sniper čekat? Co se nám chystáte nabídnout?

Doufám, že se lidem bude líbit atmosféra a temné, zlověstné prostředí, které Sniper: Path of Vengeance skutečně vystihuje. Je to tak trochu o tom, být poněkud ďábelským antihrdinou, který je prostě rozhodnut zabít každého, kdo půjde proti němu. Opravdu máme zájem na tom, aby se hráč do postavy naprosto vcítil; aby viděl jeho očima a slyšel jeho ušima. Hra bude vybavena fantastickými zvuky, muzikou, hlasy a také bude díky podpoře Lithtech enginu úžasná po grafické stránce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dá se Sniper porovnat s Hitmanem nebo Project IGI?

Můžu říct, že Sniper se hraje úplně jinak než tyto dvě hry, zároveň jsou zde ale i prvky zkombinované z nich obou. Sniper: Path of Vengeance není moc o schovávání se, ale spíše o zuřivém střílení a rychlém a přesném zneškodnění nepřátel. Příběh se také více ušit na míru hlavní postavě. Hlavním tématem je pomsta (proto název Vengeance) s dobrou dávkou intrik a korupce.

Jaký je příběh hry?

V roli Snipera se z vás stane obávaný zabiják, který nezná slitování. Jednoho dne ale na něj někdo nastraží boudu a Sniper se probouzí ve vězení s bolestí hlavy. Jeho jediným cílem je najít toho, kdo ho podrazil, zdrogoval a oplatit mu to. Během své cesty se setká s mnoha lidmi, mafiánskými bossy, čínskou i ruskou mafií i užitečnými kolemjdoucími.

Do jakého prostředí bude hra zasazena?

Většina hry se bude odehrávat ve městě, které je skoro jako demilitarizovaná zóna, kde kriminalita přímo bují a vše převálcuje. Sniper bude mít vůbec velmi městskou atmosféru, což se odrazí právě na okolním prostředí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké budou ve hře k dispozici zbraně? Budou zde i nějaké jiné typy než jen ostřelovací puška?

Ostřelovací puška je pouze jednou z deseti zbraní, které se ve hře vyskytují. Budou zde i různé jiné zbraně, od pistolí až po plně automatické zbraně.

Kteří nepřátelé nám budou komplikovat ve hře život?

Nepřátelé budou z řad poblázněných členů mafie, policie i speciálních jednotek, jako je SWAT. Aby Snipera srazili na kolena, budou všichni vybaveni nejrůznějšími zbraněmi a používat rozličné taktiky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kolik levelů celkem si budeme moci zahrát?

Je zde celkem okolo 25 levelů.

Pro názornou představu našich čtenářů, mohl byste přiblížit, jak bude taková mise ve Sniperovi vypadat?

V prvním záběru je vidět pouze deštivá, skličující noc. Dějištěm je malé město na pobřeží, s gotickými vysutými mosty a budovami. Vy vyklouznete ze svého auta a vydáte se na cestu deštěm omývanými ulicemi, abyste našli svůj kontakt. V podchodu uvidíte chlápka v černém obleku, který vypadá jako ta vaše kontaktní osoba. Dá vám práci a pušku. Váš cíl je střežen ozbrojenými policisty a tak se musíte proplížit na druhou stranu přes ulici a sejmout je svou puškou z bezpečnější vzdálenosti. Jakmile poprvé vystřelíte, začnou policisté tasit své zbraně a střílet po vás. Když budete dost rychlí, můžete je zvládnou všechny zneškodnit a dostát tak svému cílu; když ale nebudete dost rychlí, políbíte se se smrtí. Po této řežbě se vrátíte zpět do svého vozidla a rychle uniknete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Budeme-li uvažovat v hodinách, jak dlouhá zábava nás ve Sniperovi čeká?

Průměrný hráč by měl být schopen Sniper dohrát asi tak za 20 hodin.

Jaký jste si pro svoji hru vybrali engine a proč?

Zakoupili jsme licenci k Lithtech Jupiter enginu, což je ten samý engine, na kterém běží i hra No One Lives Forever 2. Lithtech jsme si vybrali proto, že má nejvíce vlastností a voleb. Jupiter se navíc může pochlubit skutečně pěknými vychytávkami v oblasti grafiky. Sniper bude náš první produkt postavený na této technologii.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva A co hudební soundtrack a zvukové efekty?

Soundtrack je naprosto skvělý. Byl zkomponován Doylem Donehoo z Radar Music. Zásadním cílem bylo nastolit zlověstnou a napínavou atmosféru. Zvukové efekty byly vyrobeny studiem Mirage a jsou mezi nimi některé velmi realistické zvuky zbraní a zvuky okolního prostředí. Dabing je celý prvotřídní. Podílela se na tom skupina opravdu dobrých herců. Obzvlášť dobře se povedlo namluvit Snipera - jeho hlas je hluboký a chraplavý.

Bude hra vybavena také multiplayerem?

Sniper je v současné době pouze single-player hrou, ale uvažujeme o multiplayerovém přídavku nebo patchi.

Jaké další herní prvky byste rád vyzdvihl?

Sniper obsahuje některé zajímavé RPG prvky, které vám v průběhu hry umožní přizpůsobit zdraví hlavního hrdiny, jeho kondici, sílu, schopnosti i zbraně. Za každé zabití a zdárné dokončení úkolů získáte zkušenosti. Čím víc zkušeností nabíráte, tím se vaše postavička dostává výše i na pomyslném žebříčku schopností. Vedle jejího povýšení na další úroveň, dostanete i pár bodíků, které můžete rozdělit mezi její schopnosti. Samozřejmě budete mít k dispozici také inventář, kam budete ukládat své zbraně, power-upy, a ozdravující předměty. Každý z předmětů pak můžete dosadit do "quick" slotů, např. lékárničky proto, abyste se při boji rychleji léčili.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Kdy předpokládáte, že by mohla hra vyjít?

Sniper bude vydán koncem září.

Máte v plánu vydat hratelné demo této hry?

Ano, demoverze bude snad k dispozici krátce před vydáním plné verze hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme vám za čas, který jste nám věnoval. Chtěl byste našim čtenářům říci ještě něco?

Hlídejte si naše oficiální stránky na adrese http://www.xicat.com, kde můžete očekávat i některé downloady zdarma, Sniper demo a novinky o všech našich skvělých titulech!

Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články