Prince of Persia 2: Warrior Within - rozhovor
zdroj: Archiv
Rozhovor

Prince of Persia 2: Warrior Within - rozhovor

5. 12. 2004 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Právě v těchto dnech se začíná prodávat nový díl oblíbené série Prince of Persia s podtitulem Warrior Within. Proč je mnohem temnější a čím dalším se liší od svého předchůdce? Odpoví vám producent z UbiSoftu.

Autor: Kate
Publikováno: 5.prosince 2004

Obrázek zdroj: Archiv
Právě v těchto dnech se v zahraničí začíná prodávat nové pokračování oblíbené série Prince of Persia s podtitulem Warrior Within. Ještě předtím, než vám přineseme recenzi, se o této third-person akci pro PC i konzole dozvíte spoustu informací z rozhovoru s producentem hry ze společnosti UbiSoft.

O co vlastně v příběhu Prince of Persia: Warrior Within jde?

Příběh Prince of Persia 2 se odehrává několik let po událostech hry Prince of Persia: The Sands of Time (Písky času). V nové epizodě pronásleduje Prince bytost jménem Dahaka, což je Strážce času. V minulém dílu totiž princ přerušil vracením času jeho kontinuitu a Dahaka se proto nyní snaží našeho hrdinu z časové linie úplně vymazat. Princ je tedy předem odsouzen k smrti. Nejde o to, zdali se tak stane, ale pouze kdy, neboť Dahaka je sám o sobě neporazitelný. Aby mohl princ čelit svému osudu, musí se dostat na tajemný ostrov - místo, kde vznikly Písky času.

Ty největší hity se obvykle vyvíjejí tak 2-3 roky, ale Warrior Within vychází pouze rok po Sands of Time. Jak je možné vytvořit kvalitní titul tak rychle?

Značka Prince of Persia je pro Ubisoft velice důležitá, uvážíme-li kvalitu a hodnotu všech her v této sérii. Proto všechny věci vždy plánujeme dlouhodobě. S tvorbou konceptu Warrior Within jsme začali ještě předtím, než skončily práce na Sands of Time, takže vývoj hry zabral déle než rok. Navíc jsme již od začátku měli zcela hotový a odladěný základní engine, tudíž jsme mohli pracovat daleko rychleji než většina ostatních vývojářů. A především – v našem týmu je více než stovka lidí, což nám dovoluje udržovat si i v poměrně krátkém výrobním cyklu vysoké nároky na kvalitu.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Říká se, že pokračování jsou dobrým způsobem, jak zužitkovat některé z myšlenek, které se už nevešly do původního dílu. Jaké nápady, pokud vůbec nějaké, vytáhnete pro Warrior Within tak říkajíc ze šuplíku?

Warrior Within rozhodně není pokračováním, do kterého bychom nacpali všechno, co jsme nemohli do první hry. Prince of Persia: The Sands of Time byla velice celistvá hra, která obsahovala vše, co jsme v ní chtěli mít.

Ve Warrior Within chceme hráčům nabídnout skutečně zcela nové herní zážitky a ne pouze více toho, co už znají. Samozřejmě, hra je založena na stejných technických a hratelnostních kvalitách, ale ve skutečnosti je v ní jen opravdu málo „starých“ zrecyklovaných nápadů.

První věcí, které si asi každý hned všimne, je to, jak temně princ, jeho nepřátelé i prostředí působí. Proč?

Jde o zcela nový směr ve vývoji série. Nemyslíme si, že by hráči chtěli stále to samé. Chceme je překvapit, ale zároveň i vědět, že budou opět nadšení z celkové kvality hry. V tomto díle jsme se tedy snažili zprostředkovat i nové emoce jako strach či úzkost a také více dramatičnosti. Aby to vůbec bylo možné, museli jsme sáhnout k daleko dospělejšímu a temnějšímu zpracování, mnohem zřejmější a děsivější hrozbě (princ čeká na smrt) a pochopitelně i k celkově drsnějšímu a silnějšímu hlavnímu hrdinovi, aby by se vůbec mohl takové výzvě postavit.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Princovy akrobatické bojové dovednosti nás ohromily již před rokem. Jaké druhy nových pohybů můžeme očekávat tentokrát? Prozraďte nám prosím více o bojovém systému v tzv. „volném stylu“.

Princ je schopný používat celou řadu různých pokročilých bojových technik. Využívá přitom prvky prostředí kolem sebe (žebříky, sloupy, stěny, lana), může popadnout nepřítele, vzít jeho zbraň, odhodit ji nebo sám použít a tak dále - možností jsou prostě spousty.

Princ může také využít své hbitosti a vyskočit třeba na své nepřátele. S každou akcí je prostě hráčovi nabízeno hned několik dalších možností, co dál, čímž si během hraní vytváří vlastní komba.

Zvětšit zdroj: Archiv Pokaždé, když například stisknete na konzoli „X“ (jednoduchý skok), dostanete zároveň i možnost provést nějakou další akci (útok mečem, kop, odraz, hození zbraně). Pokud stisknete tlačítko pro chycení nepřítele / sebrání předmětu, budete jej moci ještě navíc zkombinovat s čtyřmi dalšími akcemi (vezmi a hoď, chytni nepřítele a rozřízni ho vejpůl, chytni a odskoč, chytni nepřítele a škrť). Takto se budou možnosti rozvíjet po celou dobu boje.

Tento bojový systém nám dovolil vytvořit hru, která je minimálně tak bohatá jako ty nejslavnější 3D bojovky typu Mortal Kombat. My hráčům ale nabízíme ještě mnohem víc, protože Prince of Persia: Warrior Within je pořád hlavně akční adventura s řadou hádanek.

Každý hráč si tedy bude moci vytvořit svůj vlastní styl (tím může být hra náročnější, než byl Prince of Persia: The Sands of Time), díky kterému pak budou bojové scény pro každého unikátní, ale vždy vzrušující.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Vedle nových pohybů a bojového systému jsou ve hře přítomny i známé Písky času. K čemu všemu se nám kromě tradičního vracení času budou tentokrát hodit?

Novou možností je použití tzv. Zubu času (Ravages of Time), který dovolí hrdinovi zaútočit během velmi krátké chvíle téměř rychlostí světla. Princ bude moci dále útočit třeba i tím, že zpomalí čas a vyšle směrem ke svým nepřátelům kompresovanou časovou vlnu (timewave). Tato síla bude v průběhu hry nabírat na účinnosti a její efekt bude sahat od pouhého sražení všech protivníků kolem prince na zem až po zničení všeho v  nejbližším okolí. Tato velice účinná síla musí být ale užívána opatrně a s ohledem na situaci, protože pokud je Zvětšit zdroj: Archiv princ zasažen nepřítelem, může se její průběh přerušit.

Opět jsme se také ujistili, že tyto nové možnosti budou hráči skutečně používat. Pokud se dostanete do obklíčení mnoha nepřátel a zbývá vám jen trochu zdraví, mohou vám tyto speciální síly (Time Powers) skutečně pomoci.

Jakým způsobem ve hře funguje cestování v čase?

Na Ostrovech času jsou podle legendy portály, které umožňovaly lidem před stvořením Písků cestovat do minulosti. Díky nim se také bude moci princ dostat zpátky v čase a pokusit se zabránit stvoření Písků. V minulosti bude moci provádět různé změny a v přítomnosti pak vidět jejich následky. Cestování v čase ale není spojeno přímo s princem, týká se jen určité lokace, kde byly stvořeny Písky času. Každopádně, při průchodu portály bude princ vystavěn tak velkým vlivům Písků, že díky tomu získá i nové schopnosti.

Jaká dlouho vydrží Warrior Within ve srovnání s předchozím dílem?

Je rozhodně delší. Nemohu ovšem říct přesný počet hodin, protože vše závisí na schopnostech každého hráče. Warrior Within je ale celkově delší a svým způsobem i náročnější hra než byl její předchůdce.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Co myslíte, že si hráči odnesou z nového dílu Prince of Persia? Co přesně bylo vaším cílem při vytváření hry?

Doufám, že hráči si z Warrior Within odnesou dvě věci: nejlepší bojové zážitky, které dnes může jakákoliv akční hra na trhu nabídnout, a úchvatný příběh. To bylo také cílem, který jsme si na začátku vývoje vytyčili, a myslím, že se nám jeho naplnění opravdu povedlo.

Tento článek vznikl díky partnerské spolupráci s norským herním serverem ToTheGame.

Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa, Cheaty...

Související články: Dojmy z dema, Novinky, Prince of Persia: Sands of Time recenze



 
Kate
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak


 
 
Kate

Nejnovější články