Lethal Dreams - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Lethal Dreams - rozhovor

27. 1. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Jeden z členů ukrajinského vývojářského týmu Boolat Games se uvolil a poskytl nám informace o jejich ambiciózní strategii s RPG prvky, která se jmenuje Lethal Dreams: The Circle of Fate.

Autor: Korgull
Publikováno: 27.ledna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jeden ze členů ukrajinského vývojářského týmu Boolat Games se uvolil a poskytl Tiscali Games v rozhovoru pár informací o jejich nově připravované RPG/strategii s názvem Lethal Dreams: The Circle of Fate.

Tiscali Games: Prozraďte našim čtenářům něco o své osobě, o vašich zkušenostech v oblasti herního průmyslu a také o novém projektu Lethal Dreams a samotné společnosti Boolat Games.

Vývojem her se zabývám už od dob, kdy se počítače vůbec začaly stávat součástí běžného života. Tehdy jsem se zabýval např. mini-závodními hrami, propagačními hrami pro různé firmy či nějakými těmi RPG. To byly samozřejmě velmi jednoduché hry, ale stále ještě mají své kouzlo. Průběžně jsem přitom shromažďoval okolo sebe tým stejně smýšlejících lidí. Když pak přišel ten čas, že se vývoj her stal velkým byznysem, navrhl jsem několika zkušeným vývojářům, aby se stali členy našeho týmu. V Boolatu mám na starosti manažerské povinnosti a také se občas podílím na řešení těch nejkomplikovanějších herních problémů.

Jak Lethal Dreams kombinuje prvky RTS a RPG?

Jako strategie je Lethal Dreams vybavena dvěma herními módy: strategickým tahovým, kde si hráč vybere svůj další bojový cíl, vyjednává a učí se nová kouzla, atd.; a dynamickým real-time soubojem. RPG prvky na pozadí Lethal Dreams lze spatřit v hluboce propracovaných postavičkách, jejich vzájemných vztazích a také celém herním příběhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jakým příběhem nás hra ohromí?

Lethal Dreams je příběhem šesti stoupenců magie ve fantasy světě. Ti se ke svému magickému umění dostali díky hodinám Mgr. Wintrixe. Jednoho dne obdržel jakýsi hvězdný tulák jako dar neznámý artefakt - Crystal Lotus. Odmítal ho ale postoupit vědeckému bádání našich šesti magiků a tak se rozhodli odhalit jeho tajemství vlastními silami. Když se vloupali do tulákovy cely a jali se na artefaktu provádět několik různých experimentů, povedlo se jim ho tímto náhodou zaktivovat. Všichni do jednoho se tak ocitli na neznámém místě a v rukách svírali část onoho krystalu.

Kam všude se hráč v této hře podívá?

Místa, která hráč navštíví, se budou velice odlišovat. Zavítáte jak do zcela nerealistických lokalit, tak i do některých historických oblastí a také do míst, v nichž je patrný vliv technologií.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Můžete nám osvětlit, jak funguje systém magie? Jaká kouzla a kreaturky se nám v Lethal Dreams představí?

Právě systém magie je to, na co jsme nejvíce hrdí. Efektivnost kouzel závisí na nejrůznějších parametrech - od místa, kde se nacházíte a množství many, po samotný cíl kouzla. To vše se může zdát na první pohled dosti náročné, ale opravdu jenom na ten první pohled. Vyvolání kouzla bude akce názorná, herní interface vám dá totiž jasně najevo, co se vlastně stane. Např. když budete chtít použít na určitou oblast kouzlo "Word of Flame", nastane ohnivá exploze, pokud však použijete Fire Storm, stanete se svědky oživnutí bytosti zvané Fire Spirit.

A co bojový systém? Setkáme se v této hře i s nějakým ne-magickým druhem bojování?

Souboje budou probíhat v reálném čase. Bojujícími stranami jsou dva magikové, kteří budou používat nejrůznější kouzla k tomu, aby vyvolali nějaké kreaturky nebo prostě tomu druhému uštědřili přímou ránu. Anebo využili některých dalších speciálních efektů, které určitým způsobem pozmění vlastnosti kreaturek nebo je vybaví ochranou proti vnějším silám atd. Efektivitu boje čarodějů a jejich vlastních kreatur ovlivňuje sedm vlastností. Magikové jsou rovněž schopni bojovat i bez použití kouzel. Přesto vydat se cestou válečníka není pro ně ta nejlepší volba.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na boj bude mít navíc vliv také místo konání, podle kterého bude nutné zvolit taktiku. Někteří hráči vždy zahajují jednoduše nájezdem velikého počtu jednotek, jiní zase preferují spíše prudké výpady. Ale žádná z těchto taktik zde nebude stále tak účinná. Např. na panství, které poskytuje příliš malé množství many, riskuje hráč s velkým počtem jednotek, že bude zničen, protože veškerou energii spotřebuje na jejich vydržování.

Vedle nepřátelských kouzelníků nás jistě čekají i další rivalové. Jací? A jak se Boolat Games vypořádali s umělou inteligencí ve hře?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Každý z herních levelů má své místní obyvatele. Ti sympatizují se zdejším pánem, leč jejich akce jsou nezávislé. Kouzelníci jsou schopni vyvolávat či vytvářet spousty bytostí stojících na jejich straně. Jsou zde i některé trochu neobyčejné výtvory, jako třeba ztělesnění emocí. Najdete ale i povědomé věci jako démony, i když trochu neobvykle provedené.

Co se týče umělé inteligence, ta se hodně liší v závislosti na jednotlivých jednotkách. Chování všech typů jednotek a také soupeřících magiků bylo navrženo tak, aby se každý z nich projevoval jinak.

Co nám můžete sdělit o single-player misích? Kolik levelů bude Lethal Dreams obsahovat a jak se budou navzájem lišit? Bude hra lineární?

Co do celkového rozsahu se průběh singleplayeru podobá hře Master of Orion. Na hexagonální (šestistranné) mapě jsou umístěna jednotlivá panství, která budete v libovolném pořadí dobývat s vědomím, že právě to vaše panství zatím bude chtít zabrat někdo jiný. Herní úkoly přitom nebudou řetězcem spolu souvisejících událostí, ale budou zadávány místními "opatrovníky" a hráč se bude moci rozhodnout, zda daný úkol akceptuje.

Jaké jsou vlastnosti enginu, který jste použili pro tvorbu Lethal Dreams?

Náš engine podporuje kvalitní 3D grafiku (což je vidět i z našich screenshotů), 3D zvuk a je dostatečně rychlý. Avšak klíčovou a mimořádnou vlastností jsou umělá inteligence a kouzla skýtající mnoho možností.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů


Budou do hry zahrnuty i multiplayerové volby? Pokud ano, jaké?


V současné době se soustředíme především na singleplayer, ale na multiplayer přijde řada již brzy.

Kdy plánujete vydání hry? Máte na programu také hratelné demo? Bude plná verze obsahovat editor misí?

Ano, editor misí i hratelné demo máme v plánu. Plnou verzi hry jsme se chystali vydat v posledním kvartálu loňského roku, ale došlo k menšímu zdržení.

Díky za váš čas, chtěl byste ještě něco na závěr dodat?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Lethal Dreams považujeme za neobyčejnou hru, která může nadchnout jak fanoušky real-timových strategií, tak příznivce RPG. Jeden ji může hrát jednoduše stylem "zabít vše, co se hýbe", stejně tak ale lze hru vzít trochu z té diplomatičtější stránky a každý krok pečlivě zvažovat. Kromě toho je v Lethal Dreams i spousta dalších vlastností, jež jistě ocení především ti hráči, kteří rádi zacházejí do nejtemnějších uliček hry a odhalují její skrytá tajemství.

Stáhněte si: Trailer
Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: jd


 
 

Nejnovější články