Autor: Dreb Publikováno: 20.srpna 2004 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Vše je zasazeno do 13 misí (1 tréninková + 12 příběhových), v nichž si vyzkoušíte snad vše, co mohli letci za první světové války zažít a možná i něco navíc. Čeká na vás nespočet vzdušných soubojů, ochrana vlastních bombardérů, likvidace nepřátelských pozemních cílů, fotografování důležitých lokací a tak dále a tak dále. ![]() Ptáte se, čím si Wings of War toto tvrzení zasloužily? Odpověď sice nedostanete hned teď, ale pokud vydržíte až do konce recenze, měli byste se jí dopátrat. Podíl na tom má několik faktorů a jedním z nich je i fakt, že nejde jen čistou arkádu. Pokud si totiž v Options nastavíte místo Arcade režimu mód Classic, stane se rázem z arkádově pojatých letadýlek skoro plnohodnotný simulátor. Režim Classic totiž nabízí poměrně věrný fyzikální model včetně setrvačnosti letadel. Více se na toto téma píše na fandovské stránce spravované producentem hry:
![]() ![]() ![]()
Poslední verze enginu od Illusion Softworks Vzhledem k tomu, že firma Silver Wish Games je de facto pražskou pobočkou známých Illusion Softworks, asi těm zasvěcenějším docvakne, že by Wings of War mohly být poháněny jejich osvědčeným enginem LS3D (Mafia, Hidden & Dangerous 2 atd.). Je tomu skutečně tak a jeho poslední verze dokazuje, že se jedná i v dnešní době o konkurenceschopnou technologii, která se může chlubit tím, že vše i na průměrné sestavě běží v pohodě (HW požadavky). Já osobně jsem hru hrál v rozlišení 1280x960 a na plné detaily se mi na sestavě Pentium 4 2,2 GHz, 1 GB RAM, GeForce 4 Ti se 128 RAM hýbala zcela plynule, což se třeba o takovém interiérovém Doomu 3 rozhodně říci nedá. ![]() Je sice pravda, že hra nevyužívá tolika moderních funkcí, že modely nejsou tak detailní, a že práce se stíny se nedá srovnávat. Ale na druhou stranu je každá ze sedmi krajin, nad nimiž se hra odehrává, rozprostřena na 64 čtverečních kilometrech, které jsou posety městy, přístavy, opevněními, stromy a množstvím dalších objektů. Dohlednost je docela velká, optimalizace enginu se povedla a navíc to i dobře vypadá. Modely všech 25 letadel, se kterými se ve hře setkáte v různých kamuflážových řadách, jsou ač jednoduché, moc pěkně provedené a při vzdušných soubojích, kdy se na nebi prohání najednou i několik desítek letadel je to zajímavé pokoukání. Mimochodem ocenit je třeba také velmi krátké nahrávací časy a neuvěřitelně rychlé prvotní nahrání samotné hry. ![]() ![]() ![]() Bonusy a rakety Jelikož jsou Wings of War přeci jen o něco více arkádou než simulátorem, není se čemu divit, že se ve hře vyskytují různé bonusy odlišené barvou, které vám přidají další kulomety, doplní zdraví, vylepší motor a nebo se po jejich sebrání stanete nesmrtelnými. Tyto bonusy se vyskytují v několika variantách. Buď můžete sebrat speciální barevné bóje, které bývají umístěny většinou při povrchu a jejich sebrání je spojeno s určitým rizikem nárazu, nebo můžete zlikvidovat pozemní vozidlo (vezoucí příslušnou vlajku označující ten který bonus) nebo je možné zničit označený pozemní cíl či letadlo. Bonusy získáváte též za splnění úkolů ve hře, z nichž některé jsou nepovinné a mohou být i časově omezené. ![]() Multiplayer Kromě možnosti hrát singleplayerovou kampaň nabízí Wings of War i instantní akci, kde si lze s boty zahrát Deathmatch nebo Team Deathmatch. Umělá inteligence je celkem povedená, a to jak u botů, tak i v samotné hře, ale lidi jsou zkrátka lidi. Navíc režim Instant Action nepodporuje boty ve dvou variantách hry, kterými jsou CTF a Windsock a právě v nich je po síti největší zábava. Boti totiž bohužel neumí sbírat předměty, což je v těchto módech důležité, a tak se jejich podpory dočkáme možná až v nějakém patchi. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Resumé Tam, kde jsou Wings of War v singleplayeru časem jednotvárnou záležitostí, jde v multiplayeru o velmi povedenou a chytlavou zábavu. Nikdo sice nepředpokládá, že u Wings of War vydržíte stejně dlouho jako třeba u Counter-Striku, ale o to u takových arkádových simulátorů snad ani nejde. Rozhodně se však pobavíte a o to zde jde především. Hru je ale třeba hodnotit jako celek, a tak nezbývá než ji za časem repetetivní singleplayer strhnout v hodnocení pár procent. Vše se sice autoři snažili oživit střídáním úkolů, ovládáním i zbraněmi na automobilech nebo na vlaku, ale vyznívá to celkem naprázdno. ![]() Stáhněte si: Cheaty... Související články: Novinky... |
Dreb | |
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, právě dodělal magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) |