Autor: Bergy Publikováno: 19.dubna 2007 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Herní nabídka je totiž jedním slovem žalostná. Nenajdete zde žádné samostatné mise, na multiplayer zapomeňte a stejně tak na jakýkoli editor misí. Jediná dostupná volba je proto nabídka kampaní. I když množné číslo zde není moc na místě, protože po nakouknutí dovnitř zjistíte, že se tu nalézá pouze jedna kampaň s „celými“ deseti misemi. Musím připustit, že toto zjištění trochu šokovalo. V duchu jsem se ještě uklidňoval, že se třeba jedná o pořádně hutné mise, které se dají odlétat za X hodin urputné pilotáže, ale kdepak. Plnění nezáživných úkolů ![]() Koncepce úkolů je v podstatě neměnná a to: vzlétni, doleť k místu určení a tam zlikviduj, co je potřeba (například postavení VietCongu, říční džunky, most přes řeku, vozidla apod.). Na cíle útočíte spolu s AI parťáky v dalších UH-1B, takže, když se netrefíte vy, zbytek zařídí vaši kolegové. Někdy jsou však tak rychlí a přesní, že toho na vás už moc nezbyde. Tedy kromě doplňkových úkolů v podobě návratu na základnu a úspěšně zvládnuté přistání na zem. ![]() ![]() ![]() Menší zádrhel může vzniknout maximálně u jedné mise, kdy kromě likvidace minometů musíte krýt i přistání vojáků v jedné z výsadkových zón. Pokud ale nedorazíte včas, výsadek proběhne bez vaší podpory a mise se už nedá úspěšně dohrát. Vtip je ovšem v tom, že načasování je čistě na vás bez jakékoli nápovědy, takže pokud to doopravdy prošvihnete, nejste navíc vůbec upozornění na to, že je mise ztracena. Na to totiž musíte přijít sami, scénář restartovat a pokusit se doletět k výsadku ve správnou chvíli.
Letový model Nastavení letového modelu ve VoW není tak obsáhlé jako například v IL-2 Strumovik, přesto si ho lze jednoduše uzpůsobit jak pro sváteční hráče vyznávající spíše arkádové létání, tak pro piloty vyžadující určitou dávku reálného chování. Při aktivaci všech okolních vlivů proto není ukočírování vrtulníku úplně snadnou záležitostí a hlavně to chce mít alespoň obecné povědomí o tom, jak se helikoptéry vlastně ovládají. Ani tak se ale nejedná o žádný hardcore simulátor. Model poškození je navíc vyloženě nedotažený. Kolmý pád na zem sice znamená zničení stroje, ale aby vrtulník poté skákal ještě žabičky po čumáku dobrých sto metrů, to je trochu silné kafe. ![]() ![]() ![]() Střelba na cíl je poměrně složitá. Pokud se zrovna nejedná o větší objekt typu most či říční loď, je skoro nemožné v krajině vizuálně rozpoznat postavení nepřátel. V tomto případě jsem si nemohl pomoci a prostě jsem musel zapnout označování nepřátelských jednotek červenými ikonkami. Vyloženě mě ale udivovali boční střelci vrtulníků (ovládaných AI), kteří velmi často naprosto s přehledem pálili dávky doprostřed husté džungle. Buď se museli pomátnout nebo AI střelci „vidi“ něco, co není v lidských silách spatřit. Ovládání ![]() ![]() ![]() Jednolitá grafika Model vrtulníku UH-1B je vyveden hodně precizně a dvojnásob to platí o velice detailním kokpitu pilotů, jenž je opravdu prvotřídní. Bohužel nic podobného se nedá říct o okolním prostředí. Na to, že se má jednat o Vietnam, působí terén poměrně ploše. Pokud pominu nejbližší okolí údolí La Drang, jenž je asi jako jediné obklopeno vyvýšeninami, všechno ostatní tvoří jen nížina protkaná nespočtem řek. Korunu tomu nasazuje naprostá jednolitost povrchu. Džungle je prezentována pastelově zbarvenou masou zelených stromků, jenž je lemována mýtinami a travnatými planinami. Všechno tak nějak splývá do sebe, což je možná hlavní příčinou toho, proč se tak špatně rozeznávají cíle při střelbě. Každopádně pokud tohle má být prostředí Vietnamu, je to hodně nepřesvědčivé. Grafický engine působí syrovým dojmem. I když nenabízí žádnou extra podívanou, přesto má značné hardwarové nároky. S mojí sestavou ve složení AMD Athlon 64 3500+ s 2GB RAM a GF 7900GTX při rozlišení 1280x1024 jsem si mohl o bezproblémovém chodu nechat jen zdát. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Obzvlášť při startu ze zaplněné základny nebo v údolí La Drang, kde probíhaly líté boje doprovázené hromadou kouřových granátů a výbuchů, nebyly výjimkou hodnoty 10 - 15 fps (snímky za vteřinu), což se v leteckém simulátoru nedá moc tolerovat. Zkoušel jsem si ještě pohrát s nastavením grafických detailů, ale výraznějšího zrychlení jsem stejně nedosáhl. Pouze v misích (naštěstí jich je většina), kde se nepodporovaly pozemní jednotky nebo kterých se účastnil menší počet AI vrtulníků, se plynulost hry udržovala na přijatelné úrovni. Skirmish a multiplayer ![]() Související články: Novinky, Dojmy |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |