Autor: Matto Publikováno: 26.března 2004 |
Vojenství funguje na náboru vojsk v náborovém centru (či stavbou lodí v přístavech) a jejich vysláním do boje, který je velmi jednoduše graficky ztvárněn a o jehož výsledku zpravidla rozhoduje počet nasazených vojáků. To celé je ještě okořeněno spoustou historických i fiktivních událostí, které více či méně ovlivňují hru. Grafický skvost Po grafické stránce je hra velmi "povedená", jak jistě můžete posoudit z okolních obrázků. Zvuky hra příliš neoplývá, ale všechny jsou jistě dostatečně ilustrující a zbytek dožene pěkný výběr soundtracků. Co se umělé inteligence počítače týká, jde opět o skvost a v roce 1994 něco skutečně nevídaného. Ani po důkladném pátrání se recenzentům nepodařilo zcela proniknout do pravidel uvažování počítačových protivníků, kdy se například ani vlastní spojenci nepřipojí k nepřítelem napadenému sousedovi. I fantastická práce nepřátelské rozvědky kdekoho fascinovala, když nepřátelské loďstvo vytušilo, že se ve Skotsku staví nové lodě a čekalo hned u přístavu, aby je ještě pěkně zčerstva potopilo… Konec fikce Dobrá, přestaňme si namlouvat, že se píše rok 1994 a vraťme se k realitě. Píše se rok 2004 a tandem Strategy First a Paradox Enterteinment zasazuje další ránu svým věrným. Zhruba po půlroce od vydaní poněkud podivného datadisku Europa Universalis: Crown of the North vychází hra Two Thrones. Už po prvním letmém pohledu je vidět, že „nová“ Two Thrones se od samotné původní hry Crown of the North neliší vůbec v ničem. Jediným rozdílem je jiné historické a územní zasazení do poněkud známějšího prostředí středověké Anglie a Francie. Pokud si pamatujete mou půlroku starou recenzi, tak vše, co jsem vytkl tehdy, mohu teď jen zopakovat. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Křížem a chlebem Hra Two Thronres je na první pohled stará. Grafika by se dala možná ještě označit za účelovou a při troše fantazie i hezkou, ale i tak až příliš připomíná začátky mého počítačového hráčství. Ovládání je zoufalé a správa království o řekněme desítce krajích je utrpením. To nemluvím o verbování a shromažďování armády či dokonce o nějaké orientaci a přehlednosti. Byť nejde o klasickou realtimovou hru, pokud chcete mít přehled, zažijete slušné závody v klikání a to i tehdy, když si hru zastavíte! AI je spíš solidní simulací počítačové demence a jestliže jsem posledně napsal, že počítač se někdy chová překvapivě, tak na tomto znění hodlám trvat, pokud se shodneme na co nejvíce ironickém podtónu. Jen malý příklad za všechny. Francie mi vyhlásila válku a asi po roce boje byla její armáda v troskách a má vojska se valila zemí a obsazovala jeden kraj za druhým. Ovšem počítačem řízená Francie reagovala na ohrožení zuřivou stavbou polností a kostelů. Zbývá snad jen dodat, že mé armády se vyšších kostelů ani širších polí nijak nezalekly... Stáhněte si: Cheaty Související články: Novinky, Europa Universalis: Crown of North recenze (8/2003), Europa Universalis II CZ recenze (6/2002) |
Matto | |
editor: jd |