Autor: Bergy Publikováno: 9.ledna 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Většinou si lze vybrat, jestli budete vlak řídit z pozice strojvůdce se vším, co k tomu patří, nebo jen přes jednoduchý DCC ovladač. Soupravy můžete svěřit i umělé inteligenci, respektive virtuálnímu mašinfírovi, kterému přikážete, kam má jet nebo co udělat a vžít se tak do role vlakového dispečera. Tímto způsobem je možné ovládat hned několik souprav najednou a mít tak pod kontrolou veškeré dění na mapě. Nákladní a osobní přeprava Mise jsou stejně jako v minulé verzi TRS velmi dobrým nápadem, protože člověk jen bezcílně neprojíždí krajinou, ale snaží se plnit úkoly. Kromě uspokojování poptávky průmyslových staveb, které potřebují zajistit dodávky materiálu a odvoz výrobků, se setkáte s posunováním vagónů ve stanicích nebo zajišťováním osobní přepravy cestujících. V případě osobních vlaků jste vybaveni i jízdním řádem s rozepsanými příjezdy a odjezdy ze stanic. Novinkou je Projekt Maglev, který vám dovoluje přepravovat pasažéry až rychlostí 500 km/h pomocí magnetického rychlovlaku. Všechny tratě jsou v menu Strojvůdce abecedně seřazeny podle názvu oblasti, kterou představují. Jde například o Severní Ameriku, Velkou Británii nebo o menší úseky jako Torontské železnice či Northbay County. Díky tomu jsou výukové mise neboli tutoriály zmateně rozstrkány všude možně, takže nováčci musejí chvíli hledat, než se dopátrají všech kapitol, které je zasvětí do všech tajů TRS2006. ![]() ![]() ![]() Při detailním prozkoumávání tratí bohužel zjistíte, že většina zde přítomných map překvapivě nepochází z dílen Auranu, ale jedná se o vydařené projekty fanouškovských stránek, které sdružují vláčkařské nadšence. Na jednu stranu je to fajn, protože se tím pádem dostáváte k velmi precizním tratím, na které je radost pohledět, ale má to i své stinné stránky. Překousnete-li skutečnost, že si autoři celkem výrazně usnadnili práci, když za sebe nechali pracovat jiné, začnou se objevovat menší háčky. ![]() Podobný osud potkal i samostatné Scénáře. Tyto mise se od těch normálních odlišují v tom, že jsou bodované a je nutné bezpodmínečně dodržovat všechna pravidla, což znamená nepřekračovat povolenou rychlost nebo se snažit jezdit na čas přesně podle jízdního řádu. Zatímco v TRS2004 bylo přímo Auranem dáno k dispozici celkem devět takto fungujících scénářů, v TRS2006 jsou jen tři a to z dílny Razorback Railway. Jedná se bohužel opět jen o dema a plné verze si lze jedině dokoupit :( ![]() ![]() ![]() Ačkoliv z výše uvedených negativ moc velkou radost nemám, není to zase tak velká tragédie. I tak toho totiž TRS006 v módu Strojvůdce nabízí hráčům nejvíce ze všech dosud vydaných dílů Trainz. Řada map a scénářů se navíc dá stáhnout bezplatně, jen to chce trochu více hledat a mít trpělivost (lze použít jak klasický web, tak volbu Trainz Exchange zabudovanou přímo ve hře). Na druhou stranu skutečnost, že se Auran nepokusil vytvořit své vlastní scénáře a mapy, omlouvat nehodlám. V tomhle vidím zjevný nedostatek. Editační nástroje ![]() ![]() ![]() Náročnější grafika Vizuální zpracování se od TRS2004 příliš neliší. Už jen letmý pohled na okolní obrázky dokazuje, že grafický engine je prakticky totožný. Přesto jsou některé modely vlaků více detailnější a okolní krajina je rovněž bohatší o množství objektů. Například v mapě dřevařské osady je viditelná snaha o větší oživení pomocí pohybujících se figurek dělníků, ale postavy většinou pouze stojí na místě a vykonávají jeden a tentýž pohyb stále dokolečka. Například jeden dřevař máchá sekerou, druhý otevírá dvířka kadibudky atd. Celkově to budí dojem, že se koukáte na starodávný mechanický Betlém. Na druhou stranu mě potěšil větší počet cestujících čekajících na nástupištích. Jejich nastupování a vystupování z vlaku je sice řešeno jen prostým mizením a objevováním se, ale každopádně je to pokrok. Určitou změnou je fakt, že tratě včetně okolní krajiny jsou mnohonásobně rozlehlejší, což se velmi negativně odrazilo na hardwarové náročnosti. Zvlášť, když si člověk nastaví vysokou dohlednost (kdo by taky stál o to, aby se mu vykreslovala železniční trať jen kousek před jedoucím vlakem?) je to hodně znát. I s poměrně slušnou sestavou AMD Athlon 64 3500+, 1GB RAM a GF 6800GT byly některé mapy při středních až vyšších detailech sotva hratelné. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Lokalizace Stejně jako TRS2004 je i nejnovější díl lokalizovan do češtiny, což má na svědomí CD Projekt. Překlad asi nejvíce oceníte v tutoriálech nebo u herních misí, kde se místy vyskytují opravdu rozsáhlá zadání a vysvětlivky, jenž je potřeba správně pochopit. Výjimku tvoří poslední tři demo scénáře od Razorbacku, které zůstaly v angličtině. To proto, že jejich autoři nedovolili CD Projektu překlad, tudíž musely zůstat v originální podobě. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky, Trainz Railroad Simulator 2004 CZ recenze, Trainz recenze, CZ recenze&service pack 4 recenze |
Bergy | |
autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |