Autor: Nukem Publikováno: 28.března 2002 |
![]() ![]() ![]() A co že to posádku vlastně ohrožovalo? Zdá se to neuvěřitelné, ale tím nepřítelem byl sám Nautilus. Kapitán Nemo vybavil ponorku kromě nepřeberného množství strojů a přístrojů poháněných elektřinou či párou, rovněž jistou dávkou umělé inteligence, která časem přebrala vládu nad lodí a začala pomalu likvidovat její osazenstvo. Proto byla vyhlášena evakuace a Nautilus ponechán svému osudu hluboko pod hladinou moře. Tento fakt bohužel profesor zjistil, až když jej vzduchový uzávěr uvěznil v útrobách šíleného stroje. • Hádanek tři fůry ![]() Hádanky jsou různorodé a celkem nápadité, byť občas musím, jako člověk s elektrotechnickým vzděláním, přivřít oči nad některými, řekněme nesrovnalostmi (popravdě, podobných problémů je především v amerických akčních filmech mnohdy taky požehnaně). Ale nechci vypadat jako větší hnidopich, než si myslím, že jsem ;-) • Jen pro vytrvalce Stejně jako více než dostatkem hádanek oplývá hra i slušnou dávkou předmětů, které je mnohdy třeba hledat, jak je pro Cryo-standard bohužel typické, skutečně důkladně. Někdy jsou aktivní místa či předměty takříkajíc nabíledni, často však nejsou příliš patrná a někdy je najdete vlastně jen náhodou. Opět tedy obtížnost hry nestojí ani tak na logice, jako spíše na pozorném prohledávání okolí, mnohdy hraničícím s pixelhuntingem. Například hned v úvodu mi trvalo přibližně 15 minut, než jsem nalezl asi tak 2mm kuličku ležící na zemi mezi jiným harampádím. Podobně z nástrojů v regálech vykukují jen konečky, v tmavém koutě stojí méně tmavé předměty, občas se kurzor přepne do módu označující možnost manipulace, přestože na daném místě nakonec žádnou akci nelze uskutečnit. Ale této chybičky jsem si všiml asi jen třikrát za celou hru. ![]() ![]() ![]() Pro lepší hratelnost je hra dělena do pěti celků, čímž je vaše pole působnosti zdravě omezeno vždy na několik místností, přičemž po splnění daných úkolů jste přesunuti do další části obvykle s nemožností se již vrátit. To v konečném důsledku vytváří dobrý pocit z uzavření jedné kapitoly hry a především omezí bezradné a zdlouhavé pobíhání po lodi při hledání zapomenutých předmětů. Logičnost hádanek je kolísavá, nicméně rozptyl kolísavosti není nijak veliký, přičemž v průměru se dá hra hodnotit jako středně těžká. Profesorovy komentáře k aktivním místům obvykle příliš nepomohou, někdy vás dokonce naopak mohou zmást. Na začátku hry např. popsal sebraný dřevěný džber jako dobrý prostředek k zablokování dveří proti zabouchnutí. Nakonec však posloužil pouze jako topivo. • Lehké obměny zavedeného Cryo standardu ![]() Pod levou ikonkou se ukrývá váš elektronický přítel Palm, známý již ze hry Hitchcock. Zde naleznete soukromé poznámky, ukládají se sem všechny zprávy, které uslyšíte od "lodního počítače", či hologramu kapitána Nema, zkrátka vše, co profesor slyšel, viděl, či řekl. Velmi užitečné. Třešničkou na dortu je pak soubor půdorysů všech místností či chodeb, kudy jste prošli. Hezké, leč prakticky k ničemu. O engine hry jsem vlastně psal v úvodu, když jsem se zmiňoval o Cryo-standardu - takže opět neomezený pohled kolem sebe s možností přesunu na předem určená místa. Kurzor je pohyblivý, natočení pohledu je tedy vyvoláno najetím kurzoru ke kraji obrazovky. K ovládání celé hry si vystačíte pouze s myší, včetně ukládání, kdy je název pozice pojmenován automaticky. Možnosti nastavení hry jsou prakticky nulové, pouze si povolíte či zakážete titulky a změníte hlasitost zvuků a hudby. ![]() ![]() ![]() Rovněž rozlišení grafiky je omezené na 640×480 bodů, takže opět žádné dech beroucí scenérie nečekejte. Díky vyhlazování je konečný výsledek celkem ucházející, nicméně dojmu jisté rozostřenosti se zkrátka nezbavíte. Je to škoda, neboť interiér lodi by na vyšších detailech vypadal určitě velmi dobře. Hudba se oproti Jerusalemu o dost zlepšila, dokonce bych řekl, že se dá déle poslouchat :-) Obvykle vás tedy po dvou či třech místnostech čeká jiná melodie a vzhledem k tomu, že budete mezi místnostmi určitě hodně přecházet, oposlouchání asi nehrozí. • Smíšené pocity Myslím, že je čas na konečné shrnutí všech poznatků. Hráči, zvyklí na hry od Cryo nebudou zklamáni ani tentokrát. Pokud vám v předchozích titulech nestačil počet hádanek, tady si jich užijete víc než kdy jindy. Hádanky jsou pestré a celkem logické, i když systém všechno na všechno možná někdy také užijete. Mezery mezi hádankami však vyplňuje velmi často zdlouhavé a nudné hledání všemožných předmětů po okolí. ![]() Stáhněte si: Anglický návod, Další screenshoty |
Nukem připravil: jd |