Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 26.května 2009 |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od výrobce Úprava systému krytí Samotnou hru charakterizují jednoduché herní principy, které jsou postaveny na dnes velmi populárním systému krytí. Pohyb od jedné překážky ke druhé je vlastní mnoha jiným hrám, ale v tomto případě se tvůrci odhodlali k menší úpravě. Ta vám vykloněním analogové páčky umožňuje vybrat směr, který je určující pro další pohyb Johna Connora. Samozřejmě, že podobný systém funguje i jinde, ale tady je zajímavý množstvím možností, které nabízí. Předpokladem je, aby v daném směru byly různé objekty ke krytí. V takovém případě hlavní hrdina velmi efektně změní svou pozici a je připraven zahájit palbu na nepřítele. Překvapilo mě, že animace přemístění z jedné pozice na druhou jsou perfektní, ale to neplatí pro zbytek hry. Zejména uboze působící filmové sekvence degradují celkový dojem, který postrádá filmovost a monumentálnost, jaké bychom po právu očekávali. Intro je ještě poměrně povedené, ale ingame animace jsou příliš toporné a umělé. Obecně se prezentace příliš nepovedla a některé logicky následující části hry jsou vynechány, protože na ně zřejmě nebyl dostatek času. Takovou chybějící scénou je kupříkladu dovyprávění bitvy s obřím robotem nebo neukázaná havárie létající lodi. ![]() ![]() ![]() Umělé kulisy Střelba z různých typů zbraní je povedená, ale to je dnes běžný standard. Nemělo by se však stávat, že nepřátelé nereagují na střelbu z velké dálky. V tomto případě totiž vývojáři prozrazují, že jsou to jen nefunkční kulisy, na které zbytečně plýtváte střelivo. Naštěstí je boj s roboty poměrně zábavný, protože každý má jinou slabinu, kterou lze využít. Jeden má slabé pancéřování vzadu, druhý na hlavě, třetí není odolný proti střelbě z brokovnice. Umělá inteligence spojenců pak dokáže tyto slabiny využít a zejména možnost útočit na roboty ze dvou stran současně je základem úspěchu. Překvapivě je spojenecká inteligence lepší než ta nepřátelská. U většiny her je to přesně naopak. Nezvykle je nastaven také systém automatické obnovy zdraví. Nepřišel jsem na to, proč se někdy obnovuje po chvíli odpočinku a jindy je nutné zastřelit posledního protivníka z útočící skupiny. Dokud to totiž neuděláte, vaše zdraví zůstane na stejné úrovni, i kdybyste zůstali v krytu celou hodinu. Postrádá tempo a dynamiku Od Terminátora hráč tak nějak automaticky očekává velký děj, kde se bude zachraňovat celý svět a ne banální zápletku s několika obklíčenými vojáky. Navíc je tu až moc patrný systém ‘přesun – boj – přesun‘. Totéž sice najdete třeba i v Gears of War, ale v mnohem elegantnějším podání. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Barevné cítění Grafika hry je na přijatelné úrovni. Zdaleka se nemůže rovnat těm nejlepším projektům současnosti, ale právem patří někam do nadprůměru. Ten kazí již zmíněné animace a občas nezáživný level design. Detail prostředí i textur je však velmi slušný. Žlutozelené nasvícení některých scén mi připomnělo Half-Life 2, i když na několika místech působí snad až kýčovitě. Především pak dává hře příliš homogenní filtr, který smazává rozdílnost jednotlivých lokací. Zajímavě zvolený byl pak mix stromů, kde se ty listnaté střídaly poněkud neobvykle s palmami. ![]()
Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Recenze filmu od Františka Fuky |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v 2K Czech; psaní bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |