Star Wolves 2 - recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Star Wolves 2 - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

6. 6. 2007 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Domovská galaxie se opět ocitá v chaosu a musí se třást před bandami pirátů. Parta žoldáků je však podruhé připravena čelit jakýmkoli výzvám. Čest a sláva jim nestačí, dělají to totiž hlavně pro peníze.

Autor: Bergy
Publikováno: 6.června 2007
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Verze hry: prodávaná/anglická/PC
Doba recenzování: 2 týdny

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Ve světě sice přehlížená, zato ve východní Evropě poměrně ceněná vesmírná RTS Star Wolves s prvky RPG rychle dospěla ke svému druhému dílu. Tentokrát se děj odehrává pouhých šest let po událostech původní hry datovaných k roku 2226. Impérium dál válčí se svými nepřáteli, z čehož mohou nejvíce profitovat žoldácké skupiny, které tím mají o práci postaráno na dlouhou dobu dopředu. Vaše staronová parta u toho rozhodně nesmí chybět, a tak opět vyráží do akce.

Stará garda zase spolu
Základ vlčí smečky tvoří stále vaše hlavní postava spolu s nejvěrnějším parťákem Acem. Nová a lepší mateřská loď už však nefunguje automaticky, a proto má svojí trvalou posádku v podobě sličných charakterů K.T. a Bryny. Postupem hry se k vám opět přidávají další postavy jako třeba dobře známý Rudý Korzár. Celkem se parta může rozrůst až na osm členů, což je o dva více než minule. U každého z nich se opět staráte o rozvíjení schopností díky RPG prvkům.

Stejně jako minule nemají Star Wolves 2 žádnou pevně definovanou kampaň rozčleněnou na mise, jak tomu bývá v klasických RTS. Na začátku jste proto vrženi do volného vesmíru a zbytek je už na vás samotných. Celkem potěší, že v základním vybavení nemáte ty nejhorší stíhačky, co existují, takže začínáte alespoň s plavidly druhé generace. Všechny postavy bez ohledu na jejich pokroky v prvním dílu ale mají opět nulové zkušenosti a dovednosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Lineární či nelineární?
Nejsnadnějším způsobem, jak se začlenit do světa Star Wolves 2, je začít plnit úkoly z hlavní dějové linie. Ty jsou hned od počátku velmi dobře honorované a tak máte možnost slušně upgradovat svůj arzenál a systémy. Především se to týká mateřské lodi, která je hodně zranitelná a nikdy o ní nesmíte přijít, jinak pro vás hra ihned skončí. Mezi typické akce patří například doprovodné mise, při kterých ochraňujete svěřené lodě až na místa určení, dále přeprava zboží, pátrání po určitých osobách či vyloženě bojové úkoly, při nichž pomáháte oficiálním vojenským složkám v bojích proti houfům nepřátel, vetřelců a pirátů.

Některé úkoly vám jsou přiřazeny automaticky, zvláště když to vyplyne z předcházející situace, kdy splníte například jeden z dílčích bodů. Jindy se však máte právo rozhodnout, jestli do nějaké nebezpečné přestřelky vůbec půjdete či ne. To se děje prostřednictvím rozhovorů s NPC postavami. Na jednu stranu sice podobná nelineárnost dává pocit absolutní volnosti, nicméně neradím vám tomu dojmu naplno podlehnout.

Pokud totiž začnete odmítat všechny dějové mise, dříve nebo později se dostaví pěkná nuda. I když si můžete hledat zakázky takříkajíc na volné noze prostřednictvím inzerátů, nikdy to nebude ono, protože jsou dost stereotypní. Ve skrze tyto kšefty slouží spíše jako oživení a odpočinek od hlavních misí, ke kterým se po nějaké době zase vrátíte. Problémem je i skutečnost, že vesmír ve Star Wolves 2 je stále poněkud prázdný a pustý. I když se zde nacházejí těžební doly či vyloženě obchodní stanice, nikdy se nemůžete živit jako obyčejný přepravce, či obchodník se zbožím (jako například ve hrách typu X2 či X3). To z toho důvodu, že zde neexistuje výrobní systém a stálá nabídka a poptávka po zboží.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Volnější cestování vesmírem
Na druhou stranu přináší druhý díl Star Wolves o poznání větší volnost při pohybu mezi sektory herní galaxie. To, na co jsem si v první díle docela hodně stěžoval, je z větší části vyřešené. K dispozici totiž máte kompletně celou hvězdnou mapu a opravdu si můžete letět do libovolného systému a tam si dělat, co se vám zlíbí.

Určitým nedostatkem je ale komfort cestování. Všechny sektory jsou stejně jak dříve spojeny skokovými branami, které vás ovšem dovedou vždy jen do nejbližšího sousedního systému. Pokud se tedy chcete přesunout z jednoho konce galaxie na druhý, musíte provést nespočet skoků bránami, což je velmi únavné a nudné. Trasu si ani nelze nijak naplánovat (jako například ve Freelancerovi) takže pokaždé musíte určit další bránu, kterou chcete dál cestovat. Výjimku tvoří pouze delší přesuny u hlavních misí, kdy jste transportováni v rámci urychlení děje úplně automaticky až na místo určení.

Další novinky
Trochu zklamán jsem byl z výběru zbraní, systémů a stíhaček. Ne že by byl špatný, ale až na pár drobností je v podstatě totožný s prvním dílem Star Wolves. Autoři si tak vlastně ulehčili práci a s vymýšlením nových technologií, které by zdejší svět výrazněji oživily, se zkrátka moc neobtěžovali. Alespoň že variabilita zůstala stejná, tedy solidní. Rozhodně při nákupech a dumáním nad vhodnou kombinací zbraní a vylepšení strávíte moře času. Správné vybavení spolu s vychytanými dovednostmi vašich hrdinů posléze dokáží skutečné divy i proti mnohonásobné přesile protivníka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Doplňování munice, hlavně raket, lze opět u stíhaček provádět i během boje. Nejdříve ale musíte své bitevníky nasměrovat do útrob mateřské lodě a pak je možné je přezbrojit. Nákup a prodej vybavení je přístupný jen po zadokovaní vaší mateřské lodě k obchodní stanici. Až poté se totiž dají otevřít příslušná menu a věnovat se tak byznysu. Podobně to funguje rovněž v případě, že chcete přezbrojit mateřskou loď, na té totiž během letu či boje žádné modifikace provádět nejdou.


VIDEO Z VLASTNÍHO HRANÍ
Ve dvouminotovém filmečku je vidět, jak probíhá menší vesmírná bitva. Během ní si kdykoli můžete hru pauznout a poté označit cíle svým jednotkám nebo vybrat, jaké zbraně mají použít. Do bojů se zapojuje i mateřská loď, jejíž věže jsou zvlášt proti lehkým stíhůčům velmi účinné.


stažitelná verze videa (18 MB, XVID)

Na obchodních stanicích si rovněž můžete najmout žoldácké skupiny podobné té vaší. Zejména pokud vás čeká nějaká perná akce, u které předpokládáte, že bude nad vaše síly, se to může poměrně hodit. Jednotlivé skupiny se liší počtem, schopnostmi a hlavně cenou. Jejich služby lze využít především v sektoru, kde jste si je najali. Při přesunu do jiné soustavy se s nimi buď rozloučíte nebo jim musíte vysolit další obnos, aby s vámi zůstali.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Přetrvávající problémy
Na herním prožitku se toho moc nezměnilo, Star Wolves 2 se hrají stejně dobře jako jednička, možná i o něco lépe díky výše zmíněným vylepšením. Na druhou stranu mě trochu štve, že si zde nemohu nadefinovat aktivaci a deaktivaci pauzovacího režimu na libovolnou klávesu (líbil by se mi mezerník).

Jiným a mnohem závažnějším problémem jsou z minule přetrvávající záseky lodí o objekty jako vesmírné stanice či meteority. Zvláště u mateřské lodi je, při přistávání či odletu z obchodních stanic, vysoká pravděpodobnost, že se něco podobného přihodí. Mě osobně se to stávalo prakticky neustále a radost jsem z toho rozhodně neměl. Podobná záležitost totiž může v nejhorším případě skončit i loadem poslední uložené pozice. To když se zaklíněné plavidlo nepodaří ani přes veškeré manévrování vysvobodit.

Grafika vychází z původního engine, jen je malinko vylepšená a trochu více uhlazená, to je alespoň můj subjektivní dojem. Hodně objektů je ale naprosto totožných z jedničky, včetně herního interface, do kterého jen přibylo pár tlačítek navíc. Oficiální hardwarové nároky zůstaly stejné a díky nim by si opět měli v klidu zahrát i majitelé několik let starých PC s málo výkonnými 3D kartami. Na své sestavě ve složení AMD Athlon 64 3500+ s 2GB RAM a GF 7900GTX a při rozlišení 1280x1024 se proto fps (snímky za vteřinu) držely většinu času nad hodnotou 100+. O to víc jsem byl ale překvapen, když při některých větších bitvách docházelo ke chvilkovému sekaní obrazu a hodnotám fps kolem 10-ti! Že by přeci jen optimalizace enginu nebyla úplně ideální?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

 Tentokrát bez překladu
Zatímco první díl byl u nás distribuován s českými titulky, v případě dvojky zůstalo pouze u českého a slovenského manuálu. Vše ostatní je v anglickém jazyce. Cena ve výši 299,- je opět velmi příznivá, smířit se ovšem budete muset s "bonusem" v podobě ochrany StarForce, která bohužel stejně jako minule tvoří nedílnou součást hry. Cenega tuto skutečnost alespoň uvádí nejen na svých webových stránkách, ale i přímo na přebalu hry v popisu systémových požadavků, což si zaslouží pochvalu.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Druhý díl tedy celkově vsadil na jistotu a nepřinesl žádné velké změny, naopak řada věcí je totožných co minule. Přesto se nejedná o propadák, ale o solidní hru, která potěší nejen původní fandy, ale rovněž zbrusu nové hráče. Nevím totiž o žádném jiném takovém mixu vesmírné RTS s RPG prvky a do jisté míry i nelineárním dějem.

Stáhněte si: Demo

Související články: Novinky, Star Wolves CZ recenze

Bergy
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře






 
 
Bergy
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Verdikt:

Vkusné pokračování, které sice nezklamalo, ale ani nijak neoslnilo. Většina věcí je převzata z původní hry a nové jsou v podstatě jen úkoly a možnost neomezeného cestování po galaxii. Škoda, že se vývojáři neodhodlali více do hloubky propracovat herní vesmír a více ho oživit. Takhle totiž stále působí dosti pustě a jednoduše. Ovšem díky nízké ceně a faktu, že tato vesmírná RTS stále nemá ve své třídě žádného konkurenta, je to dobrá investice.

Nejnovější články