Autor: Bergy Publikováno: 6.června 2007 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Lineární či nelineární? Nejsnadnějším způsobem, jak se začlenit do světa Star Wolves 2, je začít plnit úkoly z hlavní dějové linie. Ty jsou hned od počátku velmi dobře honorované a tak máte možnost slušně upgradovat svůj arzenál a systémy. Především se to týká mateřské lodi, která je hodně zranitelná a nikdy o ní nesmíte přijít, jinak pro vás hra ihned skončí. Mezi typické akce patří například doprovodné mise, při kterých ochraňujete svěřené lodě až na místa určení, dále přeprava zboží, pátrání po určitých osobách či vyloženě bojové úkoly, při nichž pomáháte oficiálním vojenským složkám v bojích proti houfům nepřátel, vetřelců a pirátů. Některé úkoly vám jsou přiřazeny automaticky, zvláště když to vyplyne z předcházející situace, kdy splníte například jeden z dílčích bodů. Jindy se však máte právo rozhodnout, jestli do nějaké nebezpečné přestřelky vůbec půjdete či ne. To se děje prostřednictvím rozhovorů s NPC postavami. Na jednu stranu sice podobná nelineárnost dává pocit absolutní volnosti, nicméně neradím vám tomu dojmu naplno podlehnout. Pokud totiž začnete odmítat všechny dějové mise, dříve nebo později se dostaví pěkná nuda. I když si můžete hledat zakázky takříkajíc na volné noze prostřednictvím inzerátů, nikdy to nebude ono, protože jsou dost stereotypní. Ve skrze tyto kšefty slouží spíše jako oživení a odpočinek od hlavních misí, ke kterým se po nějaké době zase vrátíte. Problémem je i skutečnost, že vesmír ve Star Wolves 2 je stále poněkud prázdný a pustý. I když se zde nacházejí těžební doly či vyloženě obchodní stanice, nikdy se nemůžete živit jako obyčejný přepravce, či obchodník se zbožím (jako například ve hrách typu X2 či X3). To z toho důvodu, že zde neexistuje výrobní systém a stálá nabídka a poptávka po zboží. ![]() ![]() ![]() Volnější cestování vesmírem ![]() ![]() ![]() Doplňování munice, hlavně raket, lze opět u stíhaček provádět i během boje. Nejdříve ale musíte své bitevníky nasměrovat do útrob mateřské lodě a pak je možné je přezbrojit. Nákup a prodej vybavení je přístupný jen po zadokovaní vaší mateřské lodě k obchodní stanici. Až poté se totiž dají otevřít příslušná menu a věnovat se tak byznysu. Podobně to funguje rovněž v případě, že chcete přezbrojit mateřskou loď, na té totiž během letu či boje žádné modifikace provádět nejdou.
Na obchodních stanicích si rovněž můžete najmout žoldácké skupiny podobné té vaší. Zejména pokud vás čeká nějaká perná akce, u které předpokládáte, že bude nad vaše síly, se to může poměrně hodit. Jednotlivé skupiny se liší počtem, schopnostmi a hlavně cenou. Jejich služby lze využít především v sektoru, kde jste si je najali. Při přesunu do jiné soustavy se s nimi buď rozloučíte nebo jim musíte vysolit další obnos, aby s vámi zůstali. ![]() ![]() ![]() Na herním prožitku se toho moc nezměnilo, Star Wolves 2 se hrají stejně dobře jako jednička, možná i o něco lépe díky výše zmíněným vylepšením. Na druhou stranu mě trochu štve, že si zde nemohu nadefinovat aktivaci a deaktivaci pauzovacího režimu na libovolnou klávesu (líbil by se mi mezerník). Jiným a mnohem závažnějším problémem jsou z minule přetrvávající záseky lodí o objekty jako vesmírné stanice či meteority. Zvláště u mateřské lodi je, při přistávání či odletu z obchodních stanic, vysoká pravděpodobnost, že se něco podobného přihodí. Mě osobně se to stávalo prakticky neustále a radost jsem z toho rozhodně neměl. Podobná záležitost totiž může v nejhorším případě skončit i loadem poslední uložené pozice. To když se zaklíněné plavidlo nepodaří ani přes veškeré manévrování vysvobodit. Grafika vychází z původního engine, jen je malinko vylepšená a trochu více uhlazená, to je alespoň můj subjektivní dojem. Hodně objektů je ale naprosto totožných z jedničky, včetně herního interface, do kterého jen přibylo pár tlačítek navíc. Oficiální hardwarové nároky zůstaly stejné a díky nim by si opět měli v klidu zahrát i majitelé několik let starých PC s málo výkonnými 3D kartami. Na své sestavě ve složení AMD Athlon 64 3500+ s 2GB RAM a GF 7900GTX a při rozlišení 1280x1024 se proto fps (snímky za vteřinu) držely většinu času nad hodnotou 100+. O to víc jsem byl ale překvapen, když při některých větších bitvách docházelo ke chvilkovému sekaní obrazu a hodnotám fps kolem 10-ti! Že by přeci jen optimalizace enginu nebyla úplně ideální? ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Tentokrát bez překladu Zatímco první díl byl u nás distribuován s českými titulky, v případě dvojky zůstalo pouze u českého a slovenského manuálu. Vše ostatní je v anglickém jazyce. Cena ve výši 299,- je opět velmi příznivá, smířit se ovšem budete muset s "bonusem" v podobě ochrany StarForce, která bohužel stejně jako minule tvoří nedílnou součást hry. Cenega tuto skutečnost alespoň uvádí nejen na svých webových stránkách, ale i přímo na přebalu hry v popisu systémových požadavků, což si zaslouží pochvalu. ![]() Druhý díl tedy celkově vsadil na jistotu a nepřinesl žádné velké změny, naopak řada věcí je totožných co minule. Přesto se nejedná o propadák, ale o solidní hru, která potěší nejen původní fandy, ale rovněž zbrusu nové hráče. Nevím totiž o žádném jiném takovém mixu vesmírné RTS s RPG prvky a do jisté míry i nelineárním dějem. Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, Star Wolves CZ recenze |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |