Autor: Bergy Publikováno: 11.března 2004 |
![]() ![]() ![]() Abych ale jen nekritizoval, pojďme se společně podívat, na čem vlastně autoři zapracovali a co doopravdy vylepšili. Kromě špatné orientace v mapách si hráči G.I. Combatu nejvíce stěžovali na zmrvené a skoro nepřátelské herní ovládání. Ona to doopravdy nebyla žádná sranda, zvlášť když si uvědomíte, že dříve nešla označit více jak jedna jednotka, nebylo možné zastavit hru (abyste mohli v klidu udělit rozkazy) a nastavení kamery lezlo také pěkně na nervy. Pauzování a vylepšené ovládání ![]() Ovšem i na tuto primitivní a samozřejmou funkci si musíte trochu zvykat. Dokud s mapou nic neděláte, je vše v pořádku, ale jakmile otočíte pohled dejme tomu o 45 stupňů doleva či doprava, zjistíte, že označit třeba 3 čety v okopu je docela oříšek. Já sám jsem posléze potřeboval aspoň 2 až 3 pokusy, než se mi to povedlo. Problém spočívá v tom, že barevný rámeček, kterým jednotky vybíráte do skupiny, se s pohledem kamery neotáčí a jeho hrany jsou vždy rovnoběžné s krajnicemi celé herní mapy. Nutno dodat, že s něčím takovým jsem se snad ještě v žádné hře nesetkal. Aspoň, že když si 2x kliknete na jednotku přes pomocnou lištu ve spodní části obrazovky, už vás kamera nepřenese do pohledu, který nejvíce připomínal první osobu (při hraní strategie opravdu velmi užitečný :) Teď už kamera zaparkuje nad ní a v dostatečné výšce. Sice je třeba většinou ještě lehce zkorigovat úhel pohledu, ale to už je jen malá drobnost. ![]() ![]() ![]() I ona pomocná lišta jinak prošla v SAWF určitými vylepšujícími úpravami. Ikony jednotek jsou nyní vlevo a detaily jednotlivých vojáků vpravo (dříve byly nad sebou). Uprostřed je pak panel, ve kterém jsou volby pro aktivaci podpůrných jednotek a mimojiné i tlačítko se speciální 2D minimapou. Tato minimapa je větší než ta, která vám svítí v pravém horním rohu a jednotky jsou na ní zobrazeny jako žetony s označením, o jakou jednotku se vlastně jedná. Pokud tedy zatoužíte o celkovém a velmi přehledném rozhledu nad celým bojištěm, nemusíte maximálně oddalovat pohled kamery, ale stačí využít této šikovné volby. Herní možnosti Nabídka hry zůstává v zásadě stejná jako minule. V pěkně vyvedeném hlavním menu si můžete vybrat buď z jednotlivých bitev nebo se pustit do souborů scénářů v podobě operací a kampaní. Před zahájením každé bitvy si za přidělené bodíky poskládáte vlastní bojovou skupinu. Záleží tedy jen na vás, čím se vybavíte. Omezuje vás jen výše přidělených bodů a výběr zbraní pro daný scénář. ![]() Vizuální podoba a HW nároky Grafika, kromě změn související s vylepšenou spodní pomocnou lištou a předělaným hlavním menu, nenabízí žádné výraznější novinky oproti G.I. Combat. Jak jsem už prve zmínil, vegetace je otřesná a terén hodně tmavý. Celkovou vizuální podobu zachraňují jen propracované modely pěchoty a obrněných jednotek. Zvláště vojáci jsou provedeni na jedničku a to i po pohybové stránce. Elegantně skáčou přes zídky, po zásahu se efektně kácí k zemi a v zákopech pomalu i válí sudy :) Zapomenuto nebylo ani na fakt, že vojáci jsou živí tvorové a tím pádem krvácejí jako o závod. ![]() ![]() ![]() ![]() Zvuk zbraní je vynikající a nelze k němu mít výhrady, které by stály za zmínku. Hardwarové nároky jsou jinak velmi přijatelné a jako minimální konfigurace se uvádí PIII 900 Mhz, 256 MB RAM s 32 MB 3D kartou. Neradostný závěr Celkově mě Squad Assault: West Front moc nenadchnul. Můžeme zde sice mluvit o pokroku a snaze vyřešit ty největší boty, které nadělali autoři už v G.I. Combat, ale tohle všechno měl řešit nějaký větší patch. ![]() Stáhněte si: Demo, Patch Související články: Novinky, G.I. Combat recenze (1/2003), Close Combat série |
Bergy | |
autorovi je 24 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |