Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 23.června 2009 |
![]() ![]() ![]() Jakmile o některou misi projevíte zájem, jste vysláni na cestu k blízké planetě a při pokusu o proniknutí do atmosféry naskočí uvítací obrazovka. Zde lze vašeho kapitána vybavit, v případě že to daný úkol podporuje, vybrat z posádky společníky, a pak už jen vzhůru dolů teleportačním paprskem. Ovládání je zcela totožné jako v druhé herní fázi, takže rychle přejde do krve. Kvalita nových misí Samotné mise jsou poměrně jednoduché a princip se velmi často opakuje. Většina úkolů spočívá v promluvení s cílovou postavou, zabití určitého monstra, ochránění dané postavy, nebo přinesení určitého předmětu. I když mise obsahují cílů několik, lze skoro všechny dohrát v rozmezí tří až deseti minut. Vzhledem k délce, není možno v průběhu mise ukládat. Ve většině případů to není potřeba, ale narazil jsem na vzácné výjimky, u kterých je obtížnost nevyvážená a nutnost opakovat vše od začátku začne lézt krkem. ![]() ![]() ![]() Šablonovitost a krátkost se podařilo vyvážit velkou rozmanitostí prostředí. Od pohádkových říší, vojenských základen či bojových arén, až po divoká válečná bojiště, sci-fi městečka nebo temná hororová zátiší. I jednoduchost úkolů je schována pod nápaditostí některých příběhů nebo jejich zpracování. V hlavně mi například utkvěl jeden vesele rýmovaný, kde rozverné podání jednoduchého příběhu dalo zapomenout, že celý úkol je pouze o prostém přebíhání mezi několika body. Po dohrání mise získá váš kapitán zkušenostní body, které může následně proměnit v novou výbavu. Dočkáte se tak nových částí, kterými lze potvůrku ve vesmírné fázi obdařit. Patří sem například různé zbraně, jetpacky či regenerátory zdraví a energie. Výbava je bohatá a pro odemčení všech nejlepších kousků budete muset splnit desítky až stovky misí. Největší fanoušci nechť si vyhradí celé prázdniny. Každou dohranou misi lze opakovat kolikrát jen chcete. Ale zkušenostní body se přičtou pouze poprvé a pro levelování je nutno shánět nové a nové úkoly. Jednotlivá dobrodružství na sebe nijak nenavazují. Celkově je to dobře, protože se nedočkáte stejných misí při opakovaném hraní. Ale takových, řekněme, pět úkolů, které by obohatily příběh o dosažení středu galaxie, nakoply hráče správným směrem a postupně na sebe navazovaly, bych ocenil. Při zkoumání nového obsahu, který je přítomen přímo na dodaném DVD, mi datadisk nabídl zhruba 25 dobrodružství. Množství není nikterak závratné a proto přichází na řadu druhá zásadní novinka a tou je.... ![]() ![]() ![]() Nový editor příběhů Celé Spore je založeno na sdílení vlastního obsahu. A první velký datadisk není výjimkou. Hra obsahuje editor úkolů. Každý hráč může vytvářet své vlastní mise a posílat je do světa. Možnosti editoru nejsou nejmocnější. Byla zjevně upřednostněna pochopitelnost ovládání, před přidáváním komplexních funkcí, či možností psát větvené skripty. Přestože je editor velmi intuitivní, pořád je třeba značné dávky trpělivosti a času, pokud chcete svůj výtvor přesně dle svých přestav. Samotná tvorba začíná výběrem a úpravou planety. Možnosti terramorfingu jsou dostačující. Jen škoda, že při volbě flory si musí hráč stále vystačit s předchystanou zásobou keříků a stromů. Avizovaný editor rostlin se pořád nekoná. Následuje posetí planety kulisami v podobě živočichů, staveb, vozidel či speciálních předdefinovaných předmětů, mezi něž patří různé klíče, kameny, meče a podobné harampádí, které by se v současných editorech tvořilo ztuha. Všem předmětům je možno navolit mnoho parametrů v podobně chování, agresivity, množství životů, popisků, dialogů apod. Právě tato příprava grafiky je časově nejnáročnější částí. ![]() ![]() ![]() Nikdo není dokonalý Jak si hráči s editorem poradí, to ukáže až delší čas. V době psaní recenze nebylo ještě možné sdílení pořádně vyzkoušet. Osobně mám ovšem trošku strach z monotónnosti a velké podobnosti hráčských úkolů. Zejména představa úvodní smršťě misí, vzniklých při prvnotním osahávání editoru, nahání husí kůži. Stejně tak může být problém, že vytvořené příběhy budou nasdíleny zcela určitě bez české lokalizace. Místní komunita si bude muset poradit sama vytvořením českých sporecastů. A když už jsou drobné nedostatky nakousnuty, musím upozornit na chybku, na kterou jsem narazil a těžce mi pila krev. Vesmírná výbava se započítává do celkové komplexnosti vaší potvůrky. Což může být problém, pokud ve druhé fázi svého svěřence ozdobíte maximem možných ostnů a podobných prkotin. Ve vesmírné fázi již nebudete schopni přidat téměř žádnou výbavu a nepůjde s tím nic udělat. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii ![]()
Stáhněte si k původní hře: Demo tvoření příšerek, Trailery, Videa... Související články o Spore: Video-recenze, Recenze 1.část, Recenze 2.část, Recenze 3.část, Článek o tvoření příšerek, GC dojmy, Preview, Novinky |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |