Singles 2: Triple Trouble - recenze

Singles 2: Triple Trouble - recenze

6. 7. 2005 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Příznivci sladkých romantických komedií a jihoamerických telenovel, pozor! Simulátor navazování romantických vztahů, flirtování a sexu bez cenzury má druhý díl. Jak se vyvedl, vám poví tato recenze.

Autor: Martin Blatný
Publikováno: 6.července 2005
Verze hry: anglická/finální

Všichni příznivci sladkých romantických komedií, nekonečných seriálů a jihoamerických telenovel, pozor! Následující nabídka je jen pro vás, bez cenzury a s velkou slevou. Simulátor navazování romantických vztahů, flirtování a svádění se dočkal druhého dílu. Podaří se mu ukousnout aspoň pár soust z tučného koláče určeného pro The Sims 2?

Singles - problematický tatínek
Aby měl vůbec klon The Sims šanci prorazit, musí se od svého velkého vzoru něčím zásadním odlišovat. To si uvědomili i v malé německé firmičce Rotobee, když v únoru loňského roku vydali první díl Singles (recenze). Ačkoli se na první pohled jednalo prakticky o totožnou hru jako The Sims, druhý pohled již prozradil, že důraz je kladen pouze na jednu část široké problematiky, kterou The Sims pokrývají, a to na navazování vztahů se vším, co k tomu patří (přátelství, romantika, sex).

Ačkoli první Singles určitě nebyly špatnou hrou, ze srovnání s The Sims vycházely vítězně snad jen v jedné oblasti. Ano, týká se zobrazení nahoty a sexu. Singles si v této oblasti rozhodně nedělaly velkou hlavu a postavy ve hře zobrazovaly ve sprše či při milování tak, jak je pánbůh stvořil. Tento promyšlený marketingový tah určitě přilákal pěknou řádku kupců, pro které byly The Sims (bez neoficiálního nude patche) příliš slušné, sexuálně korektní, ba dokonce sterilní a bezpohlavní.

Singles 2 vychází pouze půl roku po The Sims 2 (recenze) a má tak mnohem horší pozici. A hned zkraje je nutno říci, že série The Sims se nemusí svého konkurenta obávat. Singles 2 mají bohužel mnohem blíž k datadisku než k čistokrevnému druhému dílu. Herní koncept zůstal prakticky nezměněn, pouze se zvýšil počet postav. lokací a předmětů ve hře. Přibyl systém postupných úkolů, naopak grafické zpracování se téměř nezměnilo. Hlavně se však nepodařilo dodat hře šťávu, takže působí úplně stejně nudně a stereotypně jako první díl.

Třetí do party (nebo do postele?)
Josh a Anna, známí z prvního dílu, jsou hlavními postavami i zde. Sice se spolu rozešli, ale řízením osudu se opět setkali v jednom bytě, společně s mladičkou Asiatkou Kim. Dají se Josh a Anna opět dohromady? Nebo Josh naváže vztah s Kim? A co Simon, Annin šéf, který si na ni také dělá zálusk? Přidání třetí osoby přináší do vztahů zajímavý prvek. Cílem je (stejně jako v prvním díle) získat lásku vybraného partnera, nicméně nic vám nebrání budovat vztah s jinou osobou. A pokud vám budou dvě dívky málo, můžete navštívit bar, který vlastní Joshův přítel Magnet a kde potkáte několik dalších osob.

Do Singles 2 byla implementována dějová linie, která hru mírně zpestřuje. Jednotlivé dílčí úkoly jsou striktně lineární, takže dokud aktuální úkol nesplníte, hra vás nepustí dál. Po nějaké době ale opět hra upadne do stereotypu a šedi prvního dílu.

Kromě základní příběhové linie jsou k dispozici i tři druhy volného hraní – vyberete si byt, nastěhujete do něj tři osoby libovolného pohlaví a pokoušíte se uspokojit jejich potřeby a případně mezi nimi navázat přátelský či milostný vztah. Standardní byt je k dispozici už od začátku, další dva byty (malý tmavý byteček s minimální výbavou a rozsáhlé luxusní apartmá) se zpřístupní až později, po dokončení příběhu. Škoda jen, že k dispozici je jen 17 předdefinovaných postav a nelze si vytvořit svou vlastní.

Jídlo, spánek, hygiena
Obdobně jako v prvním dílu (a stejně jako v obou dílech série The Sims) je hlavním úkolem hráče starat se o svou postavu. V průběhu hru jste stále nuceni sledovat ukazatele hladu, únavy, hygieny, nálady atd. a v případě potřeby vydat příslušný příkaz či provést akci, která zajistí změnu k lepšímu. Postavy jsou naštěstí do jisté míry Zvětšit zdroj: tisková zpráva autonomní a základní úkony (jídlo, WC, spánek atd.) zvládají i bez vaší pomoci.

Vzhledem k tomu, že základním stavebním kamenem hry je navazování vztahů, je důležité také sledovat, jak si vaše postava stojí vzhledem k osobám jiného (a někdy i stejného) pohlaví. Ukazatele přátelství, romantiky a erotiky lze zdokonalovat různými způsoby – od nevinného povídání, vtipkování a jemného flirtování až po polibky a důvěrné doteky. Pokud se váš vztah vyvíjí správným směrem, dojde i na společně strávené intimní chvilky.

Zajímavě je vyřešen vývoj postavy. Každou noc hra vyhodnotí postup ve hře a pokud postava nastřádá dostatek zkušeností, může si zvýšit úroveň vybrané schopnosti či dovednosti (např. vaření, opravy, ale i romantika či erotika). Jedná se v podstatě o jakýsi zjednodušený RPG systém, který však hru nijak zvlášť neobohacuje.

Hnízdečko lásky
Neméně důležitá je samozřejmě starost o váš byt. K dispozici máte mnoho druhů nábytku, dekoračních předmětů i vybavení pro volný čas. Nabídka sice není tak široká jako v The Sims, nicméně běžné potřeby obyvatel bez problémů splní. Vzhledem k tomu, že těžiště hry je trochu někde jinde, to až tak nevadí.

Nábytek a další vybavení si kupujete za peníze, které získáváte především prací. Kromě vybavení bytu se peníze hodí i na nákup oblečení či dárků pro svého budoucího partnera. Malou částku peněz vydáváte také každý týden za běžné platby (elektřina, telefon atd.). O peníze se v Singles 2 příliš starat nemusíte, pokud samozřejmě nekupujete do bytu to nejdražší vybavení.

SLAVNÝ STRÝČEK THE SIMS
Představovat hru The Sims dozajista nikomu nemusíme. Simulátor života, bydlení a mezilidských vztahů dosáhl v roce 2000 obrovského úspěchu. Milióny prodaných kusů, dlouhá řada datadisků a neutuchající zájem fanoušků zajistily sérii The Sims nehynoucí slávu a čestné místo v pomyslné síni slávy muzea počítačových her. Není proto divu, že v loňském roce se dostalo na čistokrevný druhý díl, který se opět dostal do čela žebříčků prodejnosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je až s podivem, že tento úspěšný koncept nespustil lavinu kopírování a napodobování, jak tomu bylo kdysi třeba u her Doom či Command & Conquer. Pamětníci jistě vzpomínají na dobu, kdy vycházelo obrovské množství strategií ala Dune 2, případně stříleček z pohledu první osoby, které byly většinou svým vzorům značně podobné v herních principech, konceptech a vnější podobě, hratelností a zábavou jim však nesahaly ani po kotníky (čest světlým výjimkám). Čeká nás tento či příští rok stejná záplava klonů The Sims?

Domnívám se, že ne. Ačkoli koncept The Sims vypadá jednoduše, pod povrchem je skryto obrovské množství mechanismů, které je nutno vymyslet, naprogramovat a hlavně vyzkoušet a odladit, jinak se hráč nebude bavit, neboť postup ve hře bude příliš snadný nebo naopak ďábělsky těžký. Příliš mnoho předmětů, vlastností a ukazatelů vede k nepřehlednosti, příliš málo zase k jednoduchosti, nudnosti a stereotypu. Ač se to nezdá, za úspěchem The Sims (druhý díl nevyjímaje) stojí obrovský kus práce herních designerů a testerů. Vše geniální vypadá jednoduše a herní koncept The Sims bezesporu geniální je, i když si troufám tvrdit, že ani samotní autoři nečekali tak obrovský úspěch svého díla.

Zpracování
Po grafické stránce nelze hře (až na občasné malé výpadky textur či jejich prolínání) víceméně nic vytknout. Detailní 3D grafika s pěkně vykreslenými postavami, nábytkem i ostatními objekty je doplněna slušnými animacemi a je asi největší kladem této jinak průměrné hry.

Ozvučení je vcelku standardní, melodie použité ve hře jsou na první poslech příjemné, po čase se vám ovšem omrzí. Pokud ovšem chcete, můžete si do hry importovat vaši oblíbenou hudbu. Stejně jako dříve postavy hovoří jakousi nesrozumitelnou řečí, pouze mění intonaci podle druhu hovoru. Pokud ovšem dojde na situaci, kdy se děj posunuje dopředu (například po splnění dílčího úkolu), je vše nadabováno srozumitelnou angličtinou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ovládání je příjemné, až na občasné problémy s kamerou a mírně neintuitivní umisťování předmětů do bytu vyhovující. Záporem je poměrně velká HW náročnost spojená s mizernou optimalizací – přechod mezi lokacemi, ukládání a nahrávání hry trvá nepříjemně dlouho.

Stáhněte si: Videa, Patch, Cheaty...

Související články: Novinky, Singles recenze, Vše o sérii The Sims 2, Vše o hře 7 Sins

Martin Blatný
autorovi je 36 let, pracuje jako programátor-analytik, má v oblibě především logické hry a budovatelské strategie, ale nepohrdne výbornou hrou jakéhokoliv žánru

Martin Blatný

Průměrné pokračování, které nepřináší víceméně nic nového a kterému by tedy spíše slušelo označení datadisk. Svému velkému vzoru nesahá ani po kotníky. Vhodné jen pro ty, kterým v The Sims chybí ve větší míře flirtování, svádění a sex. Pokud navíc milujete nekonečné telenovely, máte velkou šanci, že u této hry vydržíte vcelku dlouho.