Stará moudrost říká, že se člověk nemá nikdy ohlížet zpátky, co by mohlo být jinak, kdyby se kdysi stalo něco jiného. V současné době už nezmění to, co se jednou stalo, a proto to musíme brát jako realitu a historii. Sami ovšem víte, jak je hezké si s myšlenkou "co by kdyby" zahrávat ve své fantazii. Počítačové hry na takovéto myšlence staví poměrně často, což je i případ datadisku The Mongol Invasion ke skvělé strategii Shogun: Total War.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Kampaně Právě na vpádu mongolských vojsk je založen celý datadisk The Mongol Invasion (někde se prodává jako Warlord Edition), který se odehrává o několik století dříve. Hra Shogun: Total War se před rokem stala velkým hitem (o čemž svědčí i naše recenze) a bylo tak jen otázkou času, kdy se nějaký ten datadisk objeví. Rok uplynul jako voda a datadisk je tu, otázka je, kolik toho přinesl nového. V prvé řadě je nutno říci, že edice obsahuje jak původní hru (ve vylepšené podobě), tak samotný datadisk s dalšími novinkami. Nové jsou dvě kampaně spojené se stejnou událostí - vpádem Mongolů do Japonska. V prvním případě velíte invazním vojskům a dobýváte, v druhém případě se pak v barvách klanu Hojo bráníte agresi.
zdroj:
tisková zpráva
Obě kampaně jsou velice zajímavé a velmi se liší od starších kampaních ve hře. Vše je způsobeno tím, že Mongolové nemohou stavět prakticky žádné budovy a už vůbec ne trénovat nové jednotky.. Musí si vystačit jen s tím, co se na břehu vylodí na začátku a pak několikrát v průběhu dalších let. Na to se musí brát ohled a je nutno se vyvarovat zbytečných ztrát. Počet posil je také závislý na tom, kolik zaberete provincií, ze kterých máte peníze (koku), ty posíláte zpět panovníkovi a on vám za ně zase posílá posily. Celá kampaň tak má dost velký spád. Během hraní za agresory také berte v potaz, že japonští civilisté se vám jen těžko podrobují a revolta hrozí prakticky neustále. Mě se například stalo, že jsem měl Japonsko prakticky dobyté (chyběla asi tři kola a měl být konec), když tu na druhé straně ostrova vypukla vzpoura a rebelové začali obsazovat další provincie. Moje vojska byla daleko, navíc už značně prořídlá, a protože jsem je neměl už jak doplnit, prohrál jsem. Takovou vzpouru už jsem nebyl schopen potlačit. To hraní za klan Hojo mě přišlo jednodušší, možná proto, že jsem hned napoprvé dobře zvolil taktiku. Nepouštěl jsem se do lokálních bojů hned po výsadku, ale sjednotil své vojsko do pořádných armád a s těmi jsem obsadil několik důležitých provincií v užších místech ostrova. Sám jsem mohl vyrábět další jednotky, na rozdíl od Mongolů, kteří drželi jen málo provincií, proto měli malý zisk a jezdilo jim jen málo posil. S touto zdržovací taktikou jsem jejich postup úspěšně zastavil postupně přešel do ofenzívy, až jsem je do jednoho zahnal zpátky do moře.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Co tu máme ještě ..
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Skvělé animace a řada vylepšení
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Výborná hratelnost
|
- Vývojář:
- Creative Assembly
- Vydavatel:
- Electronic Arts
- Platformy:
- PC
28. 8. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
Datadisk The Mongol Invasion ke strategii Shogun: Total War ukazuje, jak mohl Kublajchán dobýt Japonsko.
- Vývojář:
- Creative Assembly
- Vydavatel:
- Electronic Arts
- Platformy:
- PC