6. 11. 2003 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

V recenzi druhého datadisku pro stále slušně prodávanou strategii od Chrise Sawyera se dočtete, jaké je to stavět zábavní parky v rozmanitých scenériích zasazených především do minulosti.

Autor: Firebird
Publikováno: 6.listopadu 2003
Verze hry: finální/prodávaná
Doba hraní: 1 týden

Obrázek zdroj: tisková zpráva Chris Sawyer. Při vyřčení tohoto jména se asi každému zasvěcenému stratégovi vybaví člověk, který přinesl světu počítačových her tituly, které se hrají dodnes. Kdo by neznal doposud nepřekonaného Transport Tycoona (Deluxe), jehož vývoj stále pokračuje v neoficiálních verzích? Nikdo takový snad ani neexistuje. A když ano, pravděpodobně patří k mladším hráčům nebo mezi ty, kterým strategie nic neříkají. Druhou perlou ze Sawyerovy dílny byl RollerCoaster Tycoon, který ve své době přitáhl obrovské publikum fanoušků a dočkal se dvou rozšíření.

Přibližně před rokem spatřil světlo světa druhý díl (recenze) a je tomu pár měsíců, co ho obohatil první datadisk Wacky Worlds (recenze). Ten přinesl mnoho novinek, ale byl určen hlavně skalním fandům. Nyní mám v rukou v pořadí již druhý přídavek s názvem Time Twister. Jak si vedl a co přináší se dozvíte v tomto článku.

Výprava do minulosti
Jak už název datadisku napovídá, přídavek spadá do minulosti. To se ovšem netýká samotných atrakcí, stánků či zaměstnanců parku, ale scenérií, ve kterých se jednotlivé parky odehrávají. V Time Twisteru (dále už jen TT) je pro vás připraveno celkem 14 nových map, kde bude výstavba parku probíhat.

Náplň misí není ničím převratná, ale v tomto případě bych inovaci nečekal a ani si moc dobře nedovedu představit, jak by měla vypadat. Počítejte tedy s úkoly typu: dosažení určitého počtu návštěvníků do konce časového limitu v podobě třeba dvou let (opět vyjma zimních měsíců); splacení dluhu a získání dané hodnoty parku; vybudování stanoveného počtu atrakcí či vydělání určitého obnosu peněz z předem daných atrakcí – buď stánky, nebo horské dráhy. Nejedná se tedy o nic, co by nebylo k vidění jak v původní hře, nebo předchozím datadisku, ale to nelze brát jako zápor.

Podíváte se například do kraje po pádu meteoritu, což byla mimochodem velmi zajímavá mise. Uprostřed mapy byla ohromná jáma, ve které rostlo něco, co na naši planetu evidentně nepatří. Dána byla určitá startovní částka (10000), ale poté jsem si všiml jakýchsi diamantů po okraji kráteru. Všechny jsem je vyboural a ejhle, má počáteční finanční hotovost mírně stoupla (cca na 38000) - to se potom staví úplně jinak :-)

Nové atrakce a jiné drobnosti
Chris Sawyer pro všechny hráče a fandy RCT2 připravil okolo 140 nových staveb, do čehož je počítáno naprosto vše. Od horských drah, či jiných atrakcí, tak i každý nový druh stromu, všechny květiny, či všelijací vojáci nebo neandrtálci, kteří jsou stejně jen do počtu a spíše překáží při budování.

Mezi nové atrakce přibyl třeba pavoučí kolotoč, který se musí líbit každému, kdo má z těchto osminohých drobečků hrůzu. Dále stojí za zmínku třeba Minotaurovo bludiště, nebo květinový kolotoč a všelijak modifikované dráhy. To se týká další nové mise, kde se hráč ocitne ve starém řeckém chrámu, v němž všechny dráhy mají nádech řecké mytologie. Pěkné, velmi pěkné.

Ukázka rozmanitosti herních lokací
Oproti předchozímu datadisku Wacky Worlds se mi mapy líbily mnohem více a zaslouží si větší pozornost. Opravdu výborná mise má název Alcatraz a jestli hledáte podobnost s jednou bývalou věznicí v Kalifornii, vězte, že je to tak. Ale nebojte se, k zavírání návštěvníků do věznic nepůjde. Celá mise se odehrává na velkém ostrově s mnoha cestami, přístavem, budovami a samozřejmě vegetací. Vše ale slouží spíše jako grafické lákadlo. Atraktivita mise a její odlišnost od ostatních je v tom, že v ní neexistují peníze. K dispozici jsou všechny atrakce, což znamená slušný výběr. Hráč si tedy v této misi může dělat vše dle svého gusta, libovolně rovnat krajinu či stavět nejdražší horské dráhy. Právě v této mapě je cílem postavit deset různých drah a čím jsou šílenější, tím lepší.

Mezi další nové mapy patří třeba graficky vynikající středověký hrad, ale ten má vadu v tom, že takto krásně vyvedená stavba je pro samotnou hru celkem nepoužitelná. Kdyby se jednalo o strategii jako Stronghold, byla by to vynikající pevnost. Nezbylo mi nic jiného než většinu tohoto hradu zbourat a začít budovat park. Z jiných map mohu jmenovat třeba tu připomínající dobu ledovou. Na každém rohu v ní stojí pračlověk s kyjem, ovšem jde opět pouze o grafický doplněk, který je lepší odstranit, poněvadž z toho plyne malý obnos financí do rozpočtu.

Jinak vše při starém
Hráč jakožto majitel parku má samozřejmě své podřízené. Oproti předchozím hrám v sérii se v tomto ohledu nezměnilo nic. Líbí se mi skutečnost, že třeba mechanici reagují téměř okamžitě na porouchání určité atrakce. Problém může nastat jen ve větší vzdálenosti od ní. Co se týče návštěvníků, také je vše při starém - stejně nespokojení a opět nechodí na horskou dráhu, kterou vymyslím já sám. Asi jsou mé představy o tom, co lidé vydrží, jiné, než ty jejich. Alespoň, že chodí pouze po cestách a ne jako v Zoo Tycoonovi, kde návštěvníci courali všude, kde se jim líbilo.

další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Závěrem
Samotná hra se hraje stejně jako předchozí datadisk, tedy dobře. Stále se něco děje a když má hráč peníze, není o zábavu nouze. Dlouhá chvíle přijde až s čekáním do určitého data, kdy mise končí. Ale na druhou stranu, kdo hraje tuto hru a jí podobné, musí být již na takové situace zvyklý. Tentokrát sice není v datadisku k dispozici žádná kopie skutečného parku Six Flags, ale tato skutečnost mně osobně vůbec nevadí. Ještě bych měl zmínit, že editor misí a samotných horských drah je opět přibalen.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Celkově bych označil Time Twister jako povedený přídavek, ovšem pouze za předpokladu, že od něj nečekáte nějaké výrazné novinky. Jestli chcete jen další atrakce a herní prostředí, budete spokojeni, pokud byste raději v TT viděli nějaký převrat v systému hraní, budete zklamáni. Datadisk mohu doporučit hlavně skalním fanouškům hry, kterých je bezesporu mnoho. Poslední informace se týká informace, že ke spuštění TT budete potřebovat původní hru Rollercoaster Tycoon 2, první datadisk (Wacky Worlds) samozřejmě ne.

Stáhněte si pro Time Twister: Cheaty

Stáhněte si pro původní hru: Demo, Slovenština, Video, Cheaty, Scénáře

Související články: Rollercoaster Tycoon 2: Wacky Worlds recenze (5/2003), Rollercoaster Tycoon 2 recenze (10/2002), Novinky, Chris Sawyer o RollerCoaster Tycoon - rozhovor (2/2000)

Firebird
autorovi je 23 let, pracuje jako správce sítě ve větší firmě na Vysočině, specializuje se na strategie, dungeony a adventury (všechny články autora)

Firebird

Time Twister je určitě zábavnější než jeho předchůdce díky rozmanitosti prostředí. Spokojeni budou hlavně skalní příznivci série, kteří už znají všechny staré mapy nazpaměť a také si mohou k výslednému hodnocení přičíst nějaké body navíc.