Autor: Nukem Publikováno: 31.října 2002 |
![]() ![]() ![]() Příběh jednoho chlapce Příběh druhého dílu se začíná odvíjet v jedné kovárně, ležící osamoceně daleko od civilizace. Zde despotickému dwarfovi slouží malý chlapec beze jména, tedy pokud slova mizera, lenoch či budižkničemu nejsou jména :) Pro tohoto chlapce končí svět za stromy lemující paseku, na níž se kovárna nachází. Dál není už nic. Jednoho dne je chlapec poslán ven pro dřevo. Ještě než ale sebere jediné polínko, z nebe se snesou dva havrani, uchopí chlapce za ramena a odnesou ho neznámo kam. Veden neznámým, ale něžným ženským hlasem, vyšplhá chlapec po kmeni stromu nad skálu, kde na kameni odpočívá žena. Ta se snaží chlapci připomenout, avšak ten si nevzpomíná, že by ji znal, či dokonce byl s ní nějak blíže spjat. Neznámá žena ho tedy posílá na cestu za poznáním. ![]() Povedená grafika Popis samotného zpracování začnu tím nejlepším, co v sobě hra ukrývá, a tím je grafika, postavená na Cinergy enginu. Možná se mnou nebudou někteří souhlasit, ale troufnu si ji přirovnat k takovému grafickému klenotu, jakým je Syberia. I tady jste sice omezeni jen na jediné rozlišení, dnes již slabých 800×600, nicméně to nemá na vysokou detailnost a působivou věrohodnost příliš velký vliv. Stejně jako v Syberii je nehybné prostředí tvořeno předrenderovanými scénami, na nichž se pohybují polygonové objekty a neméně detailní postavy. Ani se mi nechce věřit, že takové grafické zpracování pochází od tvůrců „kostovaného“ Jerusalema. ![]() ![]() ![]() Každá budova je velmi netradičním architektonickým originálem. Stěny uvnitř budov, jakož třeba i venkovní skály, jsou bohatě zdobené vytesanými freskami či složitými ornamenty. Na stromech rozeznáte každý lístek a při bližším pohledu můžete vidět i jemnou strukturu každého z nich. Občas vítr nějaký ten lístek utrhne a nese jej krouživými pohyby po krajině. ![]() Rovněž symfonický hudební doprovod je na vysoké úrovni, už asi jen díku tomu, že pochází z pera Richarda Wagnera, jehož opera Der Ring des Nibelungen se stala pro oba díly hry předlohou. Podobné melodie, pořízené ze záznamů Vídeňské filharmonie, tedy patrně zazněly i v původním dílu. Ani doprovodným zvukům okolní přírody, jakož i dabingu není rovněž co vytknout. Tedy nejedná se o nějaké převratné zvukové zážitky, když už jsem se zmínil o Syberii, tam byl např. dabing skutečně výborný, ale nezaznamenal jsem ani žádné podstatné nedostatky. Chybějící inventář Ačkoliv předchozí díl byl postaven na „Cryo standardu“, kde jste své okolí pozorovali očima jednotlivých hrdinů, nyní naopak ovládáte postavu z pohledu třetí osoby a to nikoliv myší, ale klávesnicí. Podobně jako v Grim Fandangu či ve Watchmakerovi. Ale i tak nebude myš během hry zase příliš zahálet. S její pomocí budete řešit většinu „hádanek-skládaček“, či používat předměty na různá aktivní místa. Navíc postava nemá žádný inventář a tak kromě zbraně, nevezme do ruky více než jeden další předmět. Je-li tedy třeba v určité lokalitě manipulovat s více předměty, je nutné postupně obíhat okolí a s nalezenými předměty se vracet na míst jejich použití. Bohužel nelze si držený předmět jednoduše odložit na zem, ale pouze jej zaměnit s jiným a původní nechat na místě výměny. ![]() ![]() ![]() Trochu se tím postup vleče, hlavně když něco seberete a zjistíte, že to není potřebný předmět, takže s ním jdete k jinému předmětu, tyto si prohodíte a vracíte se opět k místu použití. Pak je třeba opět se vrátit pro první předmět, domníváte-li se, že je nyní skutečně potřeba. V několika málo případech budete muset dva předměty zkombinovat. Co se týče v adventurách častého pixelhuntingu, ten je tu omezen tím, že jste na sbíratelné obejkty upozorňováni občasným zábleskem - podobně jako v Alone in the Dark 4. Bohužel aktivní místa, tedy různé police, dveře, stroje apod., takto zvýrazňována nejsou, pouze natočením hrdinovy hlavy jdete-li kolem plus zobrazení příslušné ikonky v levém horním rohu obrazovky. Avšak často se dá takové místo i předvídat. Jednoduché hádanky a souboje ![]() Co se týče nějakých vážnějších soubojů, ty ve hře rovněž zažijete, avšak jen co by pasivní divák u animované sekvence. Navíc jsou veskrze krátké a ačkoliv by každý čekal, že takový souboj s obrovitým drakem Fafnerem bude reálně trvat hodiny, po pár úskocích váš hrdina draka dostane prvním zásahem na kolena. A takové jsou i všechny ostatní souboje. Suma sumárum, přibližně 7 hodin pohodového hraní a vaše pouť končí dřív, než se vůbec nadějete. Během této krátké pouti potkáte přes 20 postav. S mnohými povedete rozhovory, které však nemáte možnost jakkoliv ovlivnit. Zkrátka jen posloucháte, jak si postavy ve hře vyměňují názory. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Pouze pro znalé Ačkoliv námět hry nemusel být špatný, obávám se, že jeho zpracování tvůrci příliš nezvládli. Po celou dobu hry jsem totiž měl stále takový divný pocit, že v tomto rádoby příběhu někdo obrací několik stránek najednou. Tolik jmen, tolik vazeb a jen málo vysvětlení. Asi jako když bych se díval jen na každý desátý díl nějaké mexické telenovely. Možná, že jsem jen nedával dobrý pozor, ale jelikož podobné výhrady měli recenzenti už i k prvnímu dílu, asi nebude chyba jen ve mně. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer Související články: Novinky |
Nukem připravil: jd |