Autor: Petr Ciesarík Publikováno: 27. dubna 2010 | Verze: review/PC/česká Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Kompletně zmizela možnost najímat do svých řad obyčejné rolníky z vesnic. Od toho tu nyní jsou po mapě rozmístěné a neutrální žoldnéřské tábory, v nichž najdete za rozumný peníz příslušníky každého bojového odvětví (pěchota, střelci, jízda). Nutno podotknout, že v 17. století se začaly hojně využívat střelné zbraně, jejichž nabíjení trvá pekelně dlouho a někoho může až několika vteřinové čistění muškety rozčarovávat. Nelze to ale brát jako chybu, v reálu to trvalo stejně dlouho. Abych se přiznal, patřím mezi vyznavače středověku, kde se všichni mydlili pomocí mečů, seker a střílelo se šípy z luků a kuší. Zde takové nástroje samozřejmě najdeme také, ale vojáci s sebou ve většině případů nosí hlavně pušky a šavle. Je se třeba zamyslet nad tím, zda vám tento styl bude vyhovovat. ![]() ![]() ![]() Jednou z mála novinek v OaM je jiný přístup k hostům v hospodě. Jako vždy zde můžete najít nové společníky do party či různé překupníky. Nově v krčmách ale narazíte na obyčejné hosty, se kterými může být veselo. Buď je totiž můžete vyzvat na obyčejný pěstní souboj anebo utrousíte nevhodnou poznámku a už se na vás žene celá parta. V prvním případě se s protivníkem vsadíte o nějakou částku a vítěz šarvátky shrábne do kapsy soupeřovu polovinu. V druhém případě naopak dojde na tvrdý souboj s meči, ze kterého si za úspěšné situace odnesete především zkušenostní bodíky. Odejdete-li poražen, budete prožívat trauma, z něhož se musíte nejlépe vyspat. Tento systém tak nahradil arény, jež se zde už nevyskytují. Fajn nápad, ovšem „gladiatorské“ souboje v arénách jsem prožíval více. Co dál nového? Další převratné novinky ale budete v OaM hledat marně. Graficky se vše pohybuje na stejném bodě. Zasvěcení hráči už od prvních momentů budou vědět, která bije, čili se nemusí bát převratných zásahů do principu hry. Dialogy a hlášky jsou místy dokonce identické jako v původní hře. Jejich pročítání je navíc stejná nuda, a tak jsem byl zklamán, že si autoři s tím nepohráli trošičku více. Začátek je opět mírně těžší, ale po prvním rozkoukání vám vše začne šlapat tak, jak má. Každý si ostatně najde ten správný klíč, jak se vyšvihnout se svou reputací nahoru. Co se týče questů, opět se dočkáte totožných proseb typu „zanes dopis tam a tam“ nebo „tamhle ten šmejd mi dluží peníze, dostaň je z něj“. Nehledě na to, že tyto úkoly se neustále opakují a máte-li jich plné zuby z Mount & Blade, zde si zrovna nepolepšíte. Občas to navíc bývá i slušné rodeo, a to například když jsem měl přepadnout jeden zásobovací vůz. Díky překladatelské hrubce jsem byl navíc poměrně zmaten a musel jsem jej nahánět na místě, kudy by mohl projíždět. Nakonec se mi to zdárně povedlo. Doufejme, že tento bug byl jen příčinou mé review verze. Jinak jsem ale při hraní nenarazil na nic převratného, co by se dalo české verzi vytknout. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Závěr Ohněm a mečem sice nabízí desítky a desítky hodin hraní navíc, ale vzhledem k tomu, že oproti prvnímu Mount and Blade je změn pomálu, to není zase až taková sláva. Pravda, zábava je to stejná, ale sám bych nejraději zůstal ve fiktivním království Calradie, kde mě to přece jen bavilo o něco více. Navíc dávat za tohle devět stovek, když původní hra nyní stojí 199 Kč, to mi přijde nemístné a možná i trochu nefér. Uvidíme, jaký svěží vítr do hry přinese aktuální přídavek Warband, jenž konečně obsahuje multiplayer a mohl by tak tuto sérii posunout zase o něco dál. Na závěr se hodí připomenout, že Ohněm a mečem je samostatně spustitelný přídavek, čili není nutné si ještě připlácet za základní Mount & Blade. Stáhněte si: Intro, Patch Související články: Novinka, Recenze původního Mount and Blade, Vše o Mount and Blade: Warband |
Petr Ciesarík | |
autorovi je 18 let a studuje SPŠEI v Ostravě; spatřit ho můžete také na Hratelně; z her mu nejvíce sedí akční, RTS a RPG tituly; aktivně hraje hokej, vedle sportu ho baví dobré filmy a soundtracková hudba |