Autor: Petr Poláček Publikováno: 23.prosince 2008 |
![]() ![]() ![]() Poháněno Unreal Enginem Všichni si asi dovedeme představit, jak by měla vypadat zranění soupeře poté, co ho Jax přátelsky poplácá ocelovou paží. Po sérii ran by se měl protivníkův obličej změnit na rostbíf, nicméně díky vyhovění ratingu tady vyvázne jenom s pár odřeninami. Je mi celkem jasné, že ikoně, jakou je Superman, nemůžete jen tak zrušit zubní kartu, ale nemožnost třeba mu jen rozcuchat pěšinku pro mne osobně bylo velkým zklamáním. Ještě horší to je v případě Catwomen, zip držící její výstavní pětky je prostě nezničitelný! Daň za přístupnost hry co nejširšímu publiku je tak znát v téměř každém okamžiku. ![]() ![]() ![]() Na druhou stranu lze modelům postav máloco vytknout. Stará parta v čele s Raidenem si zachovává styl ostřílených válečníků, na superhrdinech je vidět spolupráce s kreslíři z DC Universe, například Catwomen nebo Batman vypadají naprosto skvěle. Poněkud hůře již dopadla animace postav. Zvláště v porovnání s plynulými pohyby a dynamickým ztvárněním boje v Soul Caliburu působí rozpohybování v MK poněkud toporně a nepřirozeně. Kompletně přepracovaný soubojový systém Ovládání je intuitivní a velice brzy vám přejde do krve. Jednotlivé údery se dají téměř libovolně skládat do komb, zkušení hráči dokážou vyřídit soupeře jedinou souvislou sérií úderů. Největší kámen úrazu překvapivě nespočívá ve hře samotné, ale v klasickém Xbox ovladači, který je pro bojové hry, hlavně díky nedělenému směrovému kříži, téměř nepoužitelný. Dokončit s ním některá delší komba je tak spíše dílem náhody. Rage ukazatel, umístěný pod ukazatelem zdraví, je další příjemnou novinkou. Pokud inkasujete rány nebo jen bezmocně bušíte do protivníkova krytu, zvyšuje se zuřivost vaší postavy. Zpola naplněný ukazatel vám umožní přerušit kombo soupeře protiútokem, zcela naplněný ukazatel spustí "Rage mod", trvající několik vteřin, během kterých se vaše postava změní v nezranitelného berserkra. Správným načasováním využití Rage tak můžete lehce zvrátit průběh střetu. Arény jsou ponuré a spolu s hudbou hrající na pozadí dobře navozují atmosféru boje. Všechny jsou navíc víceúrovňové, někdy použijete soupeře jako beranidlo a prorazíte si s ním cestu zdí na další bojiště. V lokacích se nachází řada předmětů, které se při úderu rozbijí, avšak na hratelnost nemají žádný vliv, jde pouze o vizuální efekt. Bojovat přitom budete uprostřed Gothamu, v Batmanově netopýří jeskyni nebo na mém oblíbeném místě, které je vypodobněním pekla. ![]() ![]() ![]() Další herní módy U Free Fall Kombat k tomu dochází při pádu z arény s následným "pošťuchováním" se ve vzduchu. Test Your Might naproti tomu přichází s o poznání méně záživnějším motivem rychlého mačkání tlačítek s tím, že ten, kdo prostě mačká rychleji, nakonec vítězí. V manuálu by nemělo chybět varování: Test Your Might může způsobit křeč a poškození ovladače. Primární volbou hry pro jednoho hráče je Story mód. V jeho úvodu si zvolíte frakci, za kterou chcete bojovat, tedy bojovníci Mortal Kombatu a nebo Superhrdinové. Jedná se přitom o sérii soubojů pospojovaných nehratelnými sekvencemi. Před střetem si ale nemůžete vybrat postavu, její volba logicky vyplyne z příběhu, takže jste nuceni zvládnout všechny postavy včetně těch, které vám dvakrát nesednou. Uvedené samozřejmě neplatí v klasickém Arkade režimu, kde se zhostíte role vámi favorizovaného bijce. Vyprávět příběh, při propojení obou světů, v němž jde o zničení hlavního zloducha hry Dark Kahna, vypadá jako nadlidský výkon, ale výsledek působí překvapivě dobře. Dobrý je konečně také Extras přídavek v podobě biografie charakterů. Multiplayer Až získáte dojem, že jste neporazitelný mistr Mortal Kombatu a Superman je vaše druhé já, nadešel ten správný čas připojit se ke službě Xbox Live a zakusit něco nevídaného - hořkost porážky. Asi největší nedostatek soubojového systému MKvsDC se projeví až v klání proti zkušenému hráči, kterých jsou na Live spousty, a tím je málo účinný protiútok. Pokud uděláte chybu a dovolíte soupeři použít kombo, nemáte prakticky šanci přerušit jeho sérii úderů, jedinou alternativou se tak vlastně stává využití rage energie. Při vyšší obtížnosti hry nebo v multiplayeru jste nuceni pouze útočit, použití defenzivního způsob boje se totiž rovná sebevraždě. Na případně taktické souboje, jaké známe například z Virtua Fightera 5, můžete tedy rovnou zapomenout. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Po připojení na Xbox Live můžete volit z několika možností. Ranked Match: systém vybere protivníka přibližně odpovídajícího vašim kvalitám. Souboje se započítávají do online statistik, každý z vašich přátel se může podívat, jestli jste břídil nebo skutečný mistr boje. Player Match: stejné jako u Ranked, ale výsledky se tentokráte nezapočítávají do statistik. Private Match: zde máte možnost pozvat konkrétní osoby a známé z Xbox Live k přátelské taškařici. Další variantou online soupeření je připojení do stálých chatovacích místností, kde můžete mezi zápasy nezávazně poklábosit se stejně zaměřenými hráči, případně je vyzvat na souboj. Souboje na Xbox Live probíhají bez větších potíží. Zpočátku si musíte zvyknout na nepatrné zpoždění reakcí postavy na zmáčknuté tlačítko úderu způsobené odezvou serverů, ale pokud máte zkušenosti s online zápolením v bojových hrách, nebude to pro vás žádný problém. Po dobu testování se mi nestalo, že bych neměl s kým hrát, počet připojených hráčů se ![]() Jsme ve finále a přichází čas na závěrečné zhodnocení. Mortal Kombat vs DC Universe se v konkurenci bojových her na současných konzolích určitě neztratí. Celková vyváženost postav a pozměněný soubojový systém nabízí překvapivou hloubku a dobře fungující online aréna dává zde recenzované novince téměř neomezenou životnost. Tedy pokud Midway v příštích měsících nezkrachují a nevypnou své servery... zdroj: Archiv poslední trailer Za zapůjčení hry děkujeme obchodu PlayCentrum. Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Mortal Kombat Armageddon recenze |
Petr Poláček | |
special thx: Mart |