Autor: David Smejkal Publikováno: 14.srpna 2007 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nakažen virem S jednotlivými postavami, dle místa jejich výsadku, procházíte postupně celý severokorejský komplex (v případě hraní za ženský charakter i venkovní prostor před ním). Potkáváte se zpočátku s hlídkujícími Korejci a postupně i se zombíky – vědci, nakaženými virem Instinct, který je změnil v krvelačné bestie. Nakonec přicházejí ke slovu ještě speciální jednotky severokorejské armády, jenž se vám snaží za každou cenu znepříjemnit život. To se jim občas daří, protože i na nejlehčí obtížnost je z vás celkem rychle mrtvola, když po vyběhnutí zpoza rohu narazíte na hlídku s automatem. Nebezpečný virus, o který v celé hře vlastně jde, se v důsledku událostí nevyhne ani vám samotným. Z vaší postavy udělá jakéhosi nadčlověka, který kromě držení automatu v jedné ruce zvládne i celkem rychlou regeneraci zdraví, což určitě není na škodu. Alespoň nemusíte pořád hledat lékárničky. Bohužel vás ale žene kupředu myšlenka, že jestliže se vám do deseti hodin nepodaří najít protilátku, stane se z vás nemyslící monstrum, stejně jako ze všech nemrtvých kolem vás. Nevím, jestli se k tomuto konci dá dopracovat, mě osobně se povedlo hru dohrát za cca 8 hodin a bylo to tak akorát, abych se nezačal vysloveně nudit. ![]() ![]() ![]() Nelogičnosti a nedodělky Po stránce hratelnosti bych na budgetovku vyzdvihnul možnost procházení kulek skrz zasažené protivníky, což dovoluje zásah více postav stojících v řadě za sebou. Na druhou stranu proč, když je ve hře umožněno toto, není možné rozstřelit sklo, skříň, zámky a podobné, běžně průstřelné materiály? Celkově vzato je ve hře poměrně chudý arzenál. Kromě dvou zbraní pro boj nablízko jsem narazil jen na jednu pistoli, brokovnici, dvě automatické pušky, dva typy granátů, jednu nic moc odstřelovací pušku a jako speciální zbraň jakousi kuši s výbušnými střelami. Dost mi také vadilo objevování se nepřátel z čistého nebe (tzv. náhodný respawn), kdy jsem měl za zády vyčištěný prostor a najednou byl za mnou nový protivník, který se správně neměl odkud vzít. Další z věcí, která mi dojem ze hry kazila, byla nemožnost přeskočit minimální překážku, například závora přes cestu je pro hrdinu nepřekonatelným problémem, za kterou se prostě nepodívá. Také nepřítomnost kláves na vyklonění se, když stojíte za rohem, mě vysloveně štvala. Toto by už dnes snad mělo patřit ke standardu. Další věc, kterou byste hledali marně, je multiplayer. Instinct prostě hru více hráčů nepodporuje, ale vzhledem k malosti prostředí a celkově dosti omezeným prostorům je to spíše logické a popravdě nic, než kooperativní mód pro dva hráče, si nedokážu dost dobře představit. Respektive dokážu, ale naskakuje mi z toho husí kůže, takže je možná dobře, že tu žádný multiplayeru není. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Netradiční grafický mód Grafická stránka hry se mohla vydávat za slušnou kdysi před lety, ale v dnešní době už opravdu neuchvátí, nyní bych jí hodnotil jako podprůměrnou. Jediné, co jí bezesporu zpestřuje, jsou krvavé kreace na zdech. A pak je tu možnost nastavení hry pro přepnutí obrazu do „komixového stylu“, což způsobí, že obraz získá výrazné bílé kontury. Je to sice zpestření, ale mě osobně tento grafický styl moc nevyhovoval, takže jsem pro hru používal klasický režim. zdroj: Archiv video z normálního režimu - stažitelná verze (34 MB, 512x384) zdroj: Archiv video z komiksového režimu - stažitelná verze (91 MB, 512x384) Hudební pozadí obvykle ve hrách vypínám, protože mě zbytečně rozptyluje, ale u Instinctu dobře dotvářelo celkovou ponurou atmosféru a působilo na mě správně depresivně. ![]() Po herní stránce je Instinct obyčejná first-person akce s občasnými dobrými (prostřelení více protivníků za sebou) a občas špatnými (respawn protivníků za zády) překvapeními. Cena 299 Kč víceméně odpovídá kvalitě a zábavnosti. Proto bych tento titul doporučil spíše nenáročným hráčům, kteří se chtějí odreagovat a neřešit zapeklité situace namáhající mozkové závity. Jedná se zkrátka o čistokrevnou střílečku typu "zabij, zmáčkni a dojdi" s prehistorickým designem. Související články: Novinky |
David Smejkal | |
spolupráce: Bergy |