Autor: Pavel Oreški Publikováno: 19.května 2005 | Verze hry: prodávaná/česká Doba recenzování: 5 dnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Bohužel singlplayer reprezentovaný ligovou soutěží je trapný, nudný a zdlouhavý. Předně nechápu, proč se hraje na tři zásahy. Tím ztrácí zápas na atmosféře a není potřeba tolik týmové spolupráce. Jediné co musíte dělat, je běžet dopředu a pálit na protivníka jak rozumu zbavení. Žádné plížení, žádná opatrnost, čistý berserk. Navíc umělá inteligence je tak ubohá, že jsem první dvě ligové soutěže vyhrál bez zaváhání v jediném zápase. Protivník na vás většinou pošle dva útočníky a když je vystřílíte, dobíhají do vaší základny už jen po jednom. Není nic lehčího než si počkat u vlajky a když přežijete úvodní „nájezd“, vyřídíte zbytek týmu s prstem v nose. Když už nepřítel prohrává, dokáže do vaší základny přiběhnout i celá jeho banda, ale to jsou případy velmi ojedinělé. Mnohem inteligentněji se chová počítač při ilegálních zápasech, což je ale dáno tím, že se zkrátka celý nepřátelský tým honí za králem a snaží se ukořistit jeho korunku. Spoluhráčům už toho tolik vytknout nejde. Předně lze před zápasem určit, kdo bude bránit, kdo půjde na střed a kdo do útoku. Dále si vyberete, kterého ze šesti členů vezmete pod svou kontrolu. Tím jednoduše rozdělíte role a vše šlape jako hodinky. Navíc můžete zadávat příkazy i během samotného zápasu, ale po pravdě jsem k tomu nikdy neměl důvod. ![]() ![]() ![]() Jedinou zajímavou věcí je v ligovém tažení nákup zbraní a vylepšování vlastních hráčů. V každé ze tří soutěží je omezený arzenál značkovačů a vždy je jasné, která z nabízených zbraní je nejlepší. Zapomeňte na přesnost nebo ovladatelnost a vždy se soustřeďte na kadenci. Ta je totiž při pravidlu tří životů tím nejdůležitějším. Jakmile se v nejvyšší soutěži dostanete s celým týmem k nejlepšímu vybavení, už ani tam nemáte problém obarvit ostatní týmy od hlavy až k patě. ![]() Jako obvykle jsou některé mapy povedenější než jiné. Obecně se dá říci, že lepší jsou ty menší a vůbec nejhorší jsou ty s lesním porostem. Ten totiž brání počítači vás zaregistrovat i na krátkou vzdálenost a ačkoliv vy jeho vidíte, on vás ne. Rovněž díky podivnému enginu jsou ty rozlehlejší mapy mnohem náročnější na výkon počítače a při hře s uměle řízenými protivníky to platí dvojnásob. Rozhodně jsou ale mapy rozmanité a, kromě zmíněných lesních variací, pro paintball docela vhodné. Další plus získává zpracování map za to, že ačkoliv hrají vždy dva týmy, nejsou snad ani v jednom případě mapy uprostřed zrcadlově překlopeny, nýbrž každá polovina je jiná. Takže se třeba jedna půlka lépe brání a z druhé se dobře útočí. Označkujete třeba newyorský mrakodrap, skotský hrad, jihoamerickou pyramidu, metro nebo rozbořenou českou vesničku. No ona je v originále sice ruská, ale při lokalizaci byla přemístěna do ČR. ![]() ![]() ![]() Zbraní je stejně jako map a dají se rozdělit do čtyř skupin. První jsou malá primární plivátka, která využijete jenom když vám dojde munice v těch větších. Druhou skupinou jsou klasické automaty (ačkoliv v paintballu jsou povoleny jen poloautomaty), tedy značkovače, které sypou jednu kuličku za druhou. Pak tu máme dvě ostřelovací pušky s přibližováním a poslední je jakási brokovnice, která vypálí vícero kuliček najednou. Jak už jsem napsal, nejlepší zbraní jsou ty s vysokou kadencí a máte-li na výběr ze všech, je volba jasná - HPR-7. K eliminaci se dají použít i granáty naplněné barvou. ![]() Druhým problémem je, že je na internetu velmi málo serverů. Většinu z nich navíc zakládají jedinci s neadekvátním připojením, což ústí v to, že po připojení více než čtyř hráčů se lagovost prudce zvyšuje k nehratelnému poskakování do všech stran. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zpracování Vizuální stránku hry už jsem nakousl. Grafika není špatná, mám pocit, že se dá označit jako dostačující. Horší je to ale právě s výkonem. Trinigy Engine zkrátka není dělám pro otevřené krajinky a na škubovosti se to podepisuje záporně. Gotcha! má i fyzikální model, který dokáže porazit reklamní ceduli, bohužel nic víc není s paintbalovou zbraní možné. Hudba není a zvuky jsou průměrné. Jen k namluvení bych měl vážné výhrady. Jednak bylo namluveno asi pět frází: "Dostali mě", "Pokračujte beze mě", "Jsou tady", "Byl jsem tak blízko" a "To jsem já, idiote"). Ale hlavně vybrané hlasy nekorespondují s děním na obrazovce a lehce mi připomínají znuděné „už budu“ z erotického filmu v komedii Slunce, seno a pár facek. ![]() Stáhněte si: Cheaty, Německé demo Související články: Novinky, Greg Hastings Tournament Paintball recenze |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, pracuje jako grafik v celostátním deníku, píše občas i pro Level, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem) |