Autor: Leon Publikováno: 27.prosince 2002 |
![]() ![]() ![]() Tak třeba první v řadě, brazilský Interlagos, zde najdete jako Grand Prix Kolumbie, GP USA se zase jede jako GP Mexica, místo Austrálie Nový Zéland, za Malajsii Indonésie apod. Vám známé tratě jsou tedy reálné, jen jinak popsané. Zbytek je tedy ponechán na samotných fanoušcích, kteří si mohou vcelku jednoduše hru upravit tak, že i popisky tratí budou reálné. Asi už tušíte, že stejné je to i u jezdců a týmů. Ač jsou jejich jména smyšlená, každému dojde, že finský jezdec Hilkonen má být ve skutečnosti Hakkinen atd. Bylo tedy jen otázkou času, kdy si fanoušci vytvoří neoficiální patch, který všechny licence do hry přidá, a první vlaštovky naleznete už nyní třeba zde. Herní módy a nastavení vozu ![]() Zvolíte si mód, jezdce z nějakého týmu, trať a můžete na závodní dráhu. Nejprve byste si ale měli nastavit několik parametrů. Nemyslím tím teď ani tak nastavení vozů, jako spíš Options ve hře. V první řadě jde o zvolení odpovídající obtížnosti, a to ze dvou hledisek. Prvním je jízdní model, druhým úroveň soupeřů. Z počátku nedoporučuji volit obtížnost příliš vysokou, protože byste pak mohli být při závodě nemile překvapeni. Kromě ní si ještě nastavte nějaké parametry pro závod, jako je například možnost poškození vozu, trestání ulitého startu, nutnost kvalifikovat se do 107% času nejrychlejšího a mnoho dalších voleb. ![]() ![]() ![]() Možnost nastavit si spoustu věcí je pro simulátory od Ubisoftu typická, což nejlépe poznáte, když zavítáte do garáže, kde se vylaďuje vůz. Nemá cenu vypisovat, co se dá nastavit, protože je toho opravdu dost, ne-li skoro všechno. Opravdoví fanoušci se tady opravdu vyřádí, pokud tomu ale nerozumíte, nemusíte se do toho míchat. Hra vám vždy připraví vcelku odpovídající nastavení. Jízdní vlastnosti A jsme konečně na trati. Již po rozjezdu a v první zatáčce patrně poznáte, že RC3 se řadí mezi simulátory, u kterých není problém protočit kola, dostat se do smyku, neřkuli do hodin. Myslím, že je zbytečné se teď dohadovat, zda je správné pojetí toto nebo to druhé, které je nejvíce charakteristické pro simulátory Grand Prix od Geoffa Crammonda - tam naopak vůz na trati sedí až neuvěřitelně. Podobné diskuse se vedou vždy u každého formulového simulátoru a fanoušci se vždy rozdělí na zhruba dva stejné tábory. Rozebírat to v recenzi nemá smysl (stejně by to bylo k ničemu :), takže to berte jako fakt. ![]() Umělá inteligence a 3D boxy Nemusíte ale závodit s živými protivníky, abyste poznali, že každý výlet v RC3 mimo trať vás bude stát minimálně propad o mnoho míst, většinou ale i konec nadějí na slušné umístění v závodě. Protivníci na vás nečekají a jejich umělá inteligence je na takové úrovni, že budete mít nejen problém je předjet, ale vůbec dojet. Záleží samozřejmě i na nastavené obtížnosti, úrovni vašich dovedností a třeba i na tom, zda máte povolené poškození vozu. V tom případě si asi budete dobře rozmýšlet, zda půjdete do rizika a pokusíte se natlačit v šikaně před svého protivníka. ![]() ![]() ![]() Umělá inteligence je dobrá i po jiných stránkách - okamžiků, kdy do vás zezadu najede protivník, mnoho není. Pokud se něco semele na trati, nedělá jim problém překážku objet. K umělé inteligence patří i jejich umělé chyby, kterých si také můžete všimnout. AI je zkrátka jedna z nejlepších v tomto žánru her. Poslední rok se stává tradicí, že je modelováno prostředí boxů do 3D. V tomto směru drží RC3 krok s konkurencí, ale přiznejme si, zda je to z hlediska hratelnosti důležité. Pokud je to dobře udělané, je to hezké, to je fakt, na druhou stranu bych upřednostnil jiné novinky v těchto simulátorech. Tak třeba stále (a že už je to let) nabádám k zařazení „safety car“ do závodů. Všichni víme, jak taková věc dokáže změnit průběh závodu, přesto je stále opomíjena. Místo toho se dělají boxy do 3D, což není zdaleka tak náročné, stejně tak ale ani důležité. Grafické zpracování ![]() To, co řadí formulové simulátory od Ubisoftu na špičku, je promyšlený systém hraní přes internet. Ten dovoluje až 18 hráčům najednou soupeřit v jednom závodě, bojovat o nejlepší čas v tréninku a vůbec absolvovat celou sezónu souběžně s průběhem skutečných závodů F1. Pokud byste se rádi účastnili podobných internetových klání, je pro vás RC3 i jeho předchůdci jako dělaný. Klubů, kteří si tyto závody pořádají, je po světě mnoho a můžete je nalézt i u nás. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Pouze pro náročné? Když to vezmu souhrnně, pak musím konstatovat, že Racing Simulation 3 je určen především skalním příznivcům formulových simulátorů. Velmi obtížné jízdní vlastnosti, spousta nastavení a tradičně skvělá hra přes internet - to vše dělá z této hry ideální volbu pro tuto skupinu hráčů. Ti si naopak tolik nepotrpí na dokonalé grafice a snáze i překousnou absenci oficiálních licencí. Sami si naopak vytvoří vlastní neoficiální patche a pak již budou mlaskat blahem. Pokud tedy z jistých důvodů nezůstanou u nějakého předchůdce. Tito hráči totiž neradi mění zaběhnuté standardy a někdy raději zůstanou u starší verze simulátorů, který si už ale doladili podle svých představ. ![]() Stáhněte si: Videa Související články: Novinky, F1 Racing Championship recenze (4/2001), F1 2002 recenze (7/2002), Grand Prix 4 recenze (6/2002) |
Leon připravil: jd |