Autor: Warlock Publikováno: 27.října 2005 |
Smrt je cítit všude okolo. Ještě aby ne, když ležím uprostřed hřbitova s rypákem v zemi a jediné, co mě před okamžikem dělilo od hrobníkovy lopaty, byla moje motorová pila. Zástupy mrtvol, které se měly až podezřele k světu, leží všude kolem. Slyším podezřelý zvuky, ale nejsem schopen ani zvednout hlavu. Teď je to stejně fuk, už nemám čas něco udělat. V každé jiné situaci by mi proběhnul před očima celý můj život a já rozmýšlel svojí obhajobu u posledního soudu. Ale najednou se musím smát - parťák Sam si vypůjčil hrudník kostlivce a hraje na něj jako na xylofon. Se zatnutými zuby se pomalu zvedám a oklepávám ze sebe kousky rozřezaných těl. Namířím na něj hlaveň brokovnice a stisknu spoušť. Po ohlušujícím výstřelu si vychutnávám hrobové ticho a snažím se nemyslet na to, že se za chvíli vrátí. Vždycky se totiž vrátil… navíc s plnou hubou keců. Nějak takhle se budete cítit při hraní third-person akce Evil Dead 2: Regeneration - někde na pokraji zoufalství, naděje a absurdity. Stejně jako v prvním díle z roku 2001 se setkáte se statečným Ashem, věrnou kamarádkou motorovkou a Knihou mrtvých, která opět vystrkuje růžky. Se všemi jste měli možnost se už seznámit v kultovní filmové trilogii Evil Dead, u nás nazvané Duch lesa, kde všemu úspěšně sekundovala hniloba, spousta krve a koncentrovaná hrůza, které si ale v počítačové variantě příliš neužijete. Za to může jeden človíček jménem Sam, který vás bude provázet po celou dobu vašeho dobrodružství, a díky němuž by se i z té nejděsivější atmosféry stává pouťová atrakce. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek I když by se mohlo zdát, že jediné, co spojuje hlavního hrdinu a autora scénáře, je blázinec, kam se hned v úvodu podíváte, není to až tak úplně pravda. Příběh se formou „co by, kdyby“ odvíjí od závěru druhého filmu. Ash, který zázrakem přežil masakr v tajemné chatce hluboko v lesích, je obviněn z vraždy svých přátel. Soudní tribunál se nijak nezabýval možností existence tajemných sil, které jsou podle něj za hranicemi lidského chápání, tudíž na ně právo nebere zřetel. Proto poslal hrdinu do léčebny pro duševně choré kriminálníky. I tam by se dalo svým způsobem v klidu dožít, kdyby jeho doktor nebyl ještě větší blázen, než je Ash. Ten je tedy nucen vydat se na menší zdravotní vycházku, aby zastavil hrůzu, které se za pomoci Knihy mrtvých dostala opět na svět. A nutno dodat, že ač to nebude vycházka z nejdelších, navštívíte o to více různorodých lokací. Začal bych u temného lesíku, kde by se Sněhurka vřelého přijetí rozhodně nedočkala. Poté se vypravíte do dolů, cestou se zastavíte na hřbitově, minete přístav a skončíte v katakombách. Přestože vás hra bude většinou vodit za ručičku a šance zabloudit je mizivá, v postranních uličkách se nachází knižní stránky, které vám zpřístupní bonusy v podobě filmových záběrů z dabingového studia a další podobné materiály. Právě ty lehce zvedají dobu strávenou za obrazovkou, která se pohybuje okolo deseti hodin. Kámoš z pekla Kdykoliv je totiž Sam rozsekán na nudličky, zašlápnut, dekapitován, vámi zastřelen za nemístné řeči, vcucnut větrákem a nebo jenom nedává pozor a spadne ze skály, vždy se po chviličce objeví znovu. Další jeho předností je malá velikost. V situacích, kdy se potřebujete protáhnout prasklinou ve zdi a nachází se někde poblíž portál, můžete se přepnout do Samova těla a plně ho ovládat, včetně efektního trhání hlaviček nepřátel nebo jízdy na zlobrovi. Takové portály slouží k ukládání hry. Tvůrci se poučili z dřívějška a tento proces tolik nekomplikují. Není tedy problém se vrátit k některému z nich a uložit si hru podle libosti. Portály jsou naštěstí dostatečně hustě rozesety po celém světě a dokonce v případě přechodu mezi jednotlivými úrovněmi nebo po zabití klíčového bosse je hráči nabídnuta možnost na vytvoření nového savu. S motorovkou až za hrob Ze schopností hrdiny bych ještě zmínil komba s řetězovkou a brokovnicí, které po stisknutí několika příslušných kláves udělají z nejbližších nepřátel sekanou. Většinou se s ní stačí ale jenom bezmyšlenkovitě ohánět a na rozdíl od režimu, kdy se v Ashovi probudí jeho temné já, mnoho využití pro smrtelná závěrečná komba nenajdete. Perfektní ozvučení další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Krvácíme ke konci Je třeba říci, že záměrem tvůrců rozhodně nebylo vytvořit další survivor-horor, kde budete počítat každý náboj a měnit spodky při každém pohledu za roh. Strach nenahání ani doporučená konfigurace PC, která se pohybuje lehce nad 1 GHz, 256 MB RAM a grafické kartě odpovídající úrovní GeForce 3. Pro skalní příznivce filmu bude tato hra nejspíše povinností a musím říct, že vás rozhodně nezklame. Pro ty ostatní je to pořádná řežba, při které můžete skutečně vypnout a jen tak likvidovat stovky nepřátel. Pokud byste přeci jenom vyžadovali hutnější atmosféru a neokoukané potvory, doporučil bych spíše postarší The Suffering, popřípadě aktuální pokračování. I když je finální hodnocení o trošku nižší než u předchozího dílu, rozhodně to neznamená, že by byl Evil Dead 2: The Regeneration horší. Pouze se jeho přednosti ztrácejí v záplavě o něco lepších titulů. Stáhněte si: Cheaty... Související články: Novinky, Evil Dead recenze (4/2001) |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |