Autor: Nukem Publikováno: 28.dubna 2004 |
![]() ![]() ![]() ![]() Ramses vkládá do Mayi poslední naděje, že vypátrá a odstraní příčinu posledních událostí, čímž pomůže postavit obelisk včas. Záměrně se tu vyhýbám uvádění jakýchkoliv historických dat, týkajících se Ramsesova života, neboť v nich se mnohé zdroje poněkud rozcházejí. Jediné, v čem se snad shodují, je jeho 66-67 panovnických let. Vaše první kroky tedy směřují do chrámu, kde prohodíte několik slov se třemi postavami, včetně samotného Pasera. Pátráním v chrámu odhalíte tajnou kryptu a nahlédnete do možné budoucnosti, pokud vaše mise nebude úspěšná. Další zastávkou je vesnice Aswan, kde dělníci pracují na výrobě obelisku. Zde z celkového počtu čtyř lidí a dvou oslů vyzpovídáte pouze dva - Paserova pomocníka Uniho a jeho ženu Tuyiu, která je v Egyptě známá jako velká léčitelka. Ta také připravuje lék pro Pasera, který ho s vaší pomocí snad uzdraví. Další záhada na sebe nenechá dlouho čekat, takže ani v této bohy zapomenuté vísce se nudit nebudete. Dokonce tu je připraveno jedno nemilé překvapení, během něhož zjistíte, že nebudete-li dostatečně rychlí, můžete i v této jinak mírumilovné hře zemřít. ![]() ![]() ![]() Zábavná encyklopedie Příběh hry Egypt 3 tedy není příliš komplikovaný, ani nijak zvlášť propracovaný, ostatně takový nebyl ani v Syberii 2, ale přesto dokáže udržet hráčovu zvědavost a místy dokonce i překvapit. Na své cestě navštívíte celých šest lokací, z nichž polovina je reálných, druhá polovina pak řekněme snových, v nichž se postupně setkáte se třemi egyptskými bohy. Není to tedy žádný velký záběr, stejně tak nevelký je i počet osob, s nimiž budete komunikovat, z paměti jsem jich napočítal třináct. Dialogy s nimi nejsou příliš dlouhé a přestože budete mít možnost volit mezi několika větami, stejně nakonec proklikáte všechny možnosti, přičemž se ![]() Co se týče informační hodnoty hry, část poznatků o starověkém Egyptě můžete načerpat již během hraní, přestože samotný příběh je pochopitelně fikcí, ani není založen na nějaké pověsti. Některé postavy, jejich úlohy, jakož i posvátné předměty a místa jsou ale skutečná. Hlavním zdrojem informací je ale stručná encyklopedie přístupná od počátku v plné podobě z hlavního menu hry. Zde tedy můžete čerpat základní znalosti o postavách a místech, která mají nějaký vztah k příběhu a je tu postupně ukládán i stručný souhrn událostí, které se v příběhu odehrály. Klasické herní schéma Postup hrou je směsicí tradičních druhů úkolů a hádanek. V prvé řadě jde samozřejmě o nacházení a používání předmětů, z nichž většina je použitelná v blízkém okolí jejich nálezu, načež z inventáře zmizí, není-li jich dále zapotřebí. Kombinovat předměty v inventáři nelze, o to se Maya v oněch asi dvou případech postará sama. Zvláštní část inventáře zabírá složka s kouzly, která získáváte postupem času od lidí i od bohů, abyste je posléze mohli občas použít. Je to poměrně neobvyklá součást adventury, proto se vám může stát, že na možnost kouzlení pozapomenete a dostanete se tak do zákysu. ![]() ![]() ![]() ![]() Lehce upravený prehistorický engine Pokud znáte hry od Crya, jistě si vzpomenete na engine, který tato společnost tak ráda používala. Ani Egypt 3 není výjimkou. Jde o systém, kde celou scénu vidíte očima hlavní postavy, přesouváte se na pevně daná místa, na nichž pak můžete svůj pohled natáčet prakticky neomezeně do všech směrů. Pozadí je předrenderované, ploché s imitací perspektivy, kdy se některé objekty deformují právě v závislosti na úhlu pohledu. Pozadí většiny her je pak obvykle zcela nehybné, často i značně rozostřené, v nízkém rozlišení (viz. poslední hra na tomto enginu Jack the Ripper). Pozadí ve hře Egypt 3 je o poznání ostřejší, v rozlišení 800×600 bodů a i živější než třeba v Jackovi. Přesto není zase tak bohaté a detailní jako v případě doslova grafických orgiích v obou Syberiích. Z části za to může i lokalita, v níž se děj odehrává. Vždyť jde jen o poušť, kde tu a tam stojí nějaký ten kamenný chrám :-) Místo se ale našlo i pro palmy, které se lehce pohupují ve větru, bazén s lekníny a narazíte i na pár oslů a jednoho dravce. Daleko lepší podívanou představují mnohem kvalitnější 3D animace. Proto se také oficiálně vydávané screenshoty v drtivé většině omezovaly pouze na tyto krátké filmové sekvence. Hardwarově je hra nenáročná a stabilní - snad jen po spuštění procvičí váš monitor v přepínání mezi grafickými mody. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Tradičně jen pár slov k ozvučení. Když už jsem se párkrát zmínil o Syberii 2, potom to musím udělat i zde. Jestliže totiž porovnáte jména dabérů postav obou her, najdete zde pět stejných jmen, včetně představitele Oscara a Kate. Z toho si sami můžete udělat obrázek o dabingu hry. Zkrátka, většina postav je namluvena dobře, některé mohly být lepší. Hudba nehraje po celou dobu, ale spíše dokresluje jisté momenty hry, většinou ty akčnější. Její kvalitu bych ohodnotil minimálně jako poslouchatelnou, ne-li lépe. ![]() Stáhněte si: Trailer Související články: Egypt II recenze (11/2000), Novinky |
Nukem | |
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |