Autor: Nukem Publikováno: 29.září 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ocitáte se v mladší době kamenné, v počátcích rozkvětu lidské tvořivosti, komunikace a kultury. Hlavním hrdinou je mladý lovec jménem Arok, který je v dětství silně ovlivněn setkáním s, no řekněme, uměleckým malířem jeskyní Klemem. Tento „Michelangelo své doby“, jak jej tvůrci hry nazývají, cestuje po kraji a na mnoha místech po sobě zanechává jedinečné otisky svého génia v podobě maleb na skalách či stěnách a stropech jeskyní s motivy z každodenního reálného i spirituálního života. Aroka Klemův talent skutečně ohromil a chtěl se také stát malířem. Bohužel byl ještě příliš malý na to, aby mistra následoval. O mnoho let později se Arok při lovu jelena dostává do zapomenuté jeskyně, kde objevuje Klemovy malby. Tady si uvědomí, že možná přišel ten pravý čas mistra vyhledat. ![]() Po grafické stránce jde o dobře odvedenou práci. Kvalitně a detailně předrenderovaná prostředí poskytují hráči dostatek podnětů k tomu, aby uvěřil, že takto to možná mohlo tehdy vypadat. Strohé, chladné vnitřky jeskyní, jejichž stropy zdobí krápníky a stěny dobové malby, kontrastují s živoucími exteriéry oplývajícími bujnou vegetací, tekoucí vodou a sem tam se objeví i zástupce z živočišné říše. Z pohledu Arokových očí budete moci obdivovat přírodní scenérie prohřívané slunečním svitem, jakož i jiskřivou, ničím nerušenou noční oblohu. Vizuální zážitky jsou pochopitelně podpořeny odpovídající zvukovou kulisou. V jeskyních to je především kapající voda, či tekoucí podzemní řeky, jakož i praskání větví v ohni. Nechybí ani ozvěna, která tomu všemu dává tu správnou hloubku. Venku dominuje zpěv ptactva, šum peřejí a občas se z povzdálí ozve hrůzný řev prehistorických šelem. ![]() ![]() ![]() Hudební doprovod je ve stylu domorodých skladeb, které jsou sice založeny na určitě daleko mladších základech, ale i tak se sem hodí. Ve hře potkáte ještě další čtyři osoby, takže se dočkáte i velmi jednoduchých rozhovorů. Vyrábět, vařit a malovat ![]() Použitelné předměty tvoří celkem rozsáhlou skupinu, která brzy přesáhne rozměr viditelné části inventáře, takže je potřeba dost často rolovat. Škoda, že zde nebyl použit inventář dlaždicovitého typu, kde byste měli okamžitý přístup ke všem předmětům. Navíc předmět vyjmutý z inventáře a následně vrácený se neuloží na původní místo, ale opět na konec řady. Kombinovat předměty v inventáři nelze, ale přijde-li na výrobu něčeho složitějšího, jsou k tomu určená speciální místa. Ale nebojte se, na pracovní plochu lze položit pouze předměty, se kterými je v daném místě možné cosi udělat. ![]() ![]() ![]() Podle skutečných nálezů Druhy předmětů, materiálů a výrobní postupy jsou přitom voleny tak, aby co nejvíce odpovídali tomu, co v současné době o člověku z doby kamenné víme. Součástí hry je i malá encyklopedie obsahující stručná pojednání, doprovázená fotografiemi či nákresy, která se vztahují např. k místu, kde se nacházíte nebo k úkolům, které právě řešíte. Zde tedy naleznete jak poučení, tak mnohdy i nápovědu ke hraní. Na nový přírůstek do encyklopedie jste během hraní upozornění poblikáváním příslušné ikony. Stejný systém jste mohli okusit již ve dříve zmiňovaném Egyptu III. Hraní si s obrázky ![]() Živá učebnice Nepříliš vysoká obtížnost, prakticky žádný děj a malé množství rozhovorů dělá z Echo spíše odpočinkovou záležitost, která vám může zabrat tak šest až osm hodin hraní, což je z hlediska času spíše podprůměrný herní zážitek. Pokud ke hře přistoupíte jako k učební pomůcce, jistě se rádi začtete do stručné encyklopedie, která může být zdrojem lehce stravitelných informací. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Spojením hraní a četby si nejen prodloužíte hrací dobu, ale ještě si vstřebané informace mnohem lépe zapamatujete. „Škola hrou“, říkával Jan Ámos a měl pravdu. To samozřejmě platí především pro dítka školou povinná, která tak mohou při zkoušení zaperlit, když zasvěceně popíší malířské techniky našich prapředků, jaké barvy používali, kde je získávali, jaké postupy volili při jejich zušlechťování atd. atd. V našich končinách to ovšem znamená, aby dítko bylo alespoň mírně pokročilé v angličtině, pakliže hra nebude lokalizována. Nenáročná ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky... |
Nukem | |
autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) |