| Autor: Nukem Publikováno: 29.září 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ocitáte se v mladší době kamenné, v počátcích rozkvětu lidské tvořivosti, komunikace a kultury. Hlavním hrdinou je mladý lovec jménem Arok, který je v dětství silně ovlivněn setkáním s, no řekněme, uměleckým malířem jeskyní Klemem. Tento „Michelangelo své doby“, jak jej tvůrci hry nazývají, cestuje po kraji a na mnoha místech po sobě zanechává jedinečné otisky svého génia v podobě maleb na skalách či stěnách a stropech jeskyní s motivy z každodenního reálného i spirituálního života. Aroka Klemův talent skutečně ohromil a chtěl se také stát malířem. Bohužel byl ještě příliš malý na to, aby mistra následoval. O mnoho let později se Arok při lovu jelena dostává do zapomenuté jeskyně, kde objevuje Klemovy malby. Tady si uvědomí, že možná přišel ten pravý čas mistra vyhledat.
zdroj:
tisková zpráva
Po grafické stránce jde o dobře odvedenou práci. Kvalitně a detailně předrenderovaná prostředí poskytují hráči dostatek podnětů k tomu, aby uvěřil, že takto to možná mohlo tehdy vypadat. Strohé, chladné vnitřky jeskyní, jejichž stropy zdobí krápníky a stěny dobové malby, kontrastují s živoucími exteriéry oplývajícími bujnou vegetací, tekoucí vodou a sem tam se objeví i zástupce z živočišné říše. Z pohledu Arokových očí budete moci obdivovat přírodní scenérie prohřívané slunečním svitem, jakož i jiskřivou, ničím nerušenou noční oblohu. Vizuální zážitky jsou pochopitelně podpořeny odpovídající zvukovou kulisou. V jeskyních to je především kapající voda, či tekoucí podzemní řeky, jakož i praskání větví v ohni. Nechybí ani ozvěna, která tomu všemu dává tu správnou hloubku. Venku dominuje zpěv ptactva, šum peřejí a občas se z povzdálí ozve hrůzný řev prehistorických šelem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Hudební doprovod je ve stylu domorodých skladeb, které jsou sice založeny na určitě daleko mladších základech, ale i tak se sem hodí. Ve hře potkáte ještě další čtyři osoby, takže se dočkáte i velmi jednoduchých rozhovorů. Vyrábět, vařit a malovat
zdroj:
tisková zpráva
Úkoly, které jsou na vás přichystány, tvoří tradiční směsici hledání a používání předmětů (zapálení ohně, výroba nástrojů, příprava jídla a různé techniky malování) a řešení méně či více složitých logických hádanek (průchod jeskynním bludištěm, vyprávění příběhu za pomoci určitých předmětů, skládání obrazů a opět malování). Pro úkoly z první jmenované skupiny je důležité se na každém kroku kolem sebe řádně porozhlédnout a to i pod nohy, kurzorem ohmatat jakýkoliv podezřelý objekt. Většinu sebratelných předmětů nebo aktivních míst lze rozpoznat okamžitě, ale určitě se najdou i ty, které objevíte až po řádném proskenování vašeho okolí kurzorem. Použitelné předměty tvoří celkem rozsáhlou skupinu, která brzy přesáhne rozměr viditelné části inventáře, takže je potřeba dost často rolovat. Škoda, že zde nebyl použit inventář dlaždicovitého typu, kde byste měli okamžitý přístup ke všem předmětům. Navíc předmět vyjmutý z inventáře a následně vrácený se neuloží na původní místo, ale opět na konec řady. Kombinovat předměty v inventáři nelze, ale přijde-li na výrobu něčeho složitějšího, jsou k tomu určená speciální místa. Ale nebojte se, na pracovní plochu lze položit pouze předměty, se kterými je v daném místě možné cosi udělat.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Podle skutečných nálezů Druhy předmětů, materiálů a výrobní postupy jsou přitom voleny tak, aby co nejvíce odpovídali tomu, co v současné době o člověku z doby kamenné víme. Součástí hry je i malá encyklopedie obsahující stručná pojednání, doprovázená fotografiemi či nákresy, která se vztahují např. k místu, kde se nacházíte nebo k úkolům, které právě řešíte. Zde tedy naleznete jak poučení, tak mnohdy i nápovědu ke hraní. Na nový přírůstek do encyklopedie jste během hraní upozornění poblikáváním příslušné ikony. Stejný systém jste mohli okusit již ve dříve zmiňovaném Egyptu III. Hraní si s obrázky
zdroj:
tisková zpráva
Logické hádanky jsou velmi často spojeny s jeskynními malbami. Zpočátku to budou hotové kresby, kterých budete využívat k průchodu skrz jeskynní komplex. Tady se mi líbily úkoly, při kterých namísto používání fyzických předmětů či reálných postupů, např. při překonání podzemní jezera nebo zahnání medvěda do brlohu, vdechnete život nástěnným kresbám, kde potřebný postup zrealizujete v podobě takového animovaného filmečku. V pozdějších fázích hry budete samozřejmě sami malovat či jinak vytvářet scenérie ze života prehistorického lidu. Většina hádanek je snadných, u některých to chce trochu trpělivosti, třeba při skládání obrazu býka přehazováním osmi čtverců. Celkově však jde o lehké až středně obtížné úkoly. Živá učebnice Nepříliš vysoká obtížnost, prakticky žádný děj a malé množství rozhovorů dělá z Echo spíše odpočinkovou záležitost, která vám může zabrat tak šest až osm hodin hraní, což je z hlediska času spíše podprůměrný herní zážitek. Pokud ke hře přistoupíte jako k učební pomůcce, jistě se rádi začtete do stručné encyklopedie, která může být zdrojem lehce stravitelných informací.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Spojením hraní a četby si nejen prodloužíte hrací dobu, ale ještě si vstřebané informace mnohem lépe zapamatujete. „Škola hrou“, říkával Jan Ámos a měl pravdu. To samozřejmě platí především pro dítka školou povinná, která tak mohou při zkoušení zaperlit, když zasvěceně popíší malířské techniky našich prapředků, jaké barvy používali, kde je získávali, jaké postupy volili při jejich zušlechťování atd. atd. V našich končinách to ovšem znamená, aby dítko bylo alespoň mírně pokročilé v angličtině, pakliže hra nebude lokalizována. Nenáročná
zdroj:
tisková zpráva
Spojením hraní a četby si nejen prodloužíte hrací dobu, ale ještě si vstřebané informace mnohem lépe zapamatujete. „Škola hrou“, říkával Jan Ámos a měl pravdu. To samozřejmě platí především pro dítka školou povinná, která tak mohou při zkoušení zaperlit, když zasvěceně popíší malířské techniky našich prapředků, jaké barvy používali, kde je získávali, jaké postupy volili při jejich zušlechťování atd. atd. V našich končinách to ovšem znamená, aby dítko bylo alespoň mírně pokročilé v angličtině, pakliže hra nebude lokalizována.Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky... |
| Nukem | |
| autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) |