Autor: Levis Publikováno: 22.března 2002 |
![]() ![]() ![]() Co více - hra vás vrhne přímo do boje, není zde žádné seznamování ani postavy, ke kterým by si hráč mohl vybudovat vztah. Mezi jednotlivými misemi ve hře navíc není žádné pouto, autoři vám jenom přichystali několik úkolů, po jejichž splnění se stanete vítězi hry. V jedné tak máte za úkol zničit celou základnu Dreilů, v další vyhladit veškeré Soriny na mapě. Úkoly jsou povětšinou dost jednotvárné a postrádají dynamickou proměnu děje. Například pokud byste v misi, kde máte za úkol osvobodit zajatého generála (kterého protivník připoutal k zemi a nechal kolem něj na planině postavit čtvercovou zeď), těsně před cílem narazili na problém v podobě sestřeleného transportu nebo nečekaného přepadení, a váš úkol by se tak rychle změnil v bezhlavý útěk, působilo by to rozhodně lépe než skutečnost, že asi pět metrů vedle rozstříleného „vězení“ následně přistane transport a odveze generála do bezpečí - s vysvětlením, proč transport nemohl přistát hned na začátku mise, vysadit jednotku, která by překvapeného protivníka bez problémů odstranila a eskortovala se i se zachráněným zpět na hlavní základnu, se autoři bohužel neobtěžovali. Rutinní řešení misí ![]() Ačkoliv většina reklam a článků o Dark Planet slibovala tři unikátní rasy, bohužel musím konstatovat, že jejich unikátnost spočívá pouze v tom, že každá z nich těží jiné suroviny a staví jiné jednotky a budovy. Naprosto mě ale usadila skutečnost, že všechny rasy mají společné mapy a mění se na nich pouze místo, kde začínáte. Kromě toho dostanete také stejné úkoly (liší se pouze v drobnostech). Neuveřitelné… Kolonisté Zřejmě nejhranější rasou v Dark Planet budou lidé, respektive jimi vyslaný oddíl kolonistů. Zároveň mi tato rasa připadá nejvhodnější a nejvyrovnanější - autoři s ní také zřejmě začali, protože zbylé dvě se zdají zhotovené až příliš narychlo. Lidé na Natrolis přijeli těžit suroviny, a tak je s podivem, že jim stačily jenom tři - kameny (po mapě je roztroušeno spousta skal a menších hromádek kamení, které nějakou chvíli vystačí), energie (těžitelná například z horkých gejzírů, které unikly na povrch planety) a jakési rudé krystaly. Suroviny těží roboti, základní jednotky kolonistů. ![]() ![]() ![]() Jejich první jednotkou jsou mariňáci (Marine) - mají vyvážené schopnosti v boji na dálku i na blízko a představují slušnou útočnou sílu pro začátek. Později začnete jistě využívat hlídky (Sentry), vybavené odolným štítem a obohacené o spoustu zkušeností; jsou experti v boji na blízko, nejúčinnější ve skupinách. Nakonec jsou k dispozici ještě granátníci (Gunner), kteří s sebou nosí neomezené množství velice účinných granátů - tento typ jednotek je určen pro boj na dálku a podobně jako hlídky je nejúčinnější ve skupinách. Autoři se bohužel nerozhodli pro větší variabilitu, takže každý osnovaný útok lidské rasy se bude skládat z oddílů těchto tří jednotek. Primitivní strategie - vpředu hlídky, uprostřed mariňáci a nakonec granátníci. Umělá inteligence vašeho protivníka je naštěstí natolik stupidní, že ani proti tomuto druhu útoku si nedokáže vyvinout jedinou účinnou ochranu, takže zaručeně prohraje každý boj, ve kterém je přečíslena. Zajímavou myšlenkou je jednotka velitele (Commander), v jehož přítomnosti všechny zúčastněné jednotky bojují o něco lépe a mají vyšší sebevědomí. Kromě toho je tato postava i poměrně účinný bojovník, takže jeho vytrénováním nic neztratíte. Dreilové a Sorinové ![]() Smutné je, že se tvůrcům nepodařilo do hry vměstnat alespoň trochu inteligentní AI. Vaši nepřátelé nejsou schopni se od vás učit vaše taktiky a finty, nejsou schopni odrážet útoky ani si opravovat svoje vlastní poškozené stavby z předchozích bitev. Nezažil jsem, že by na mě protivník vyrazil s armádou, která by mi mohla ublížit, a pokud se tak stalo, byla to naskriptovaná akce (tzn. že při každém dalším hraní mě napadla přesně stejná skupina v přesně stejný čas). Ani ve chvíli, kdy jsem nečekaně vpadl ze tří stran naráz do středu protivníkova tábora, jsem se nedočkal důstojného odporu - několik zasažených jednotek se na mě vrhlo, ostatní (na které jsem nestřílel) zůstaly vesele stát opodál a počkaly si, až na ně někdo hodí granát. ![]() ![]() ![]() Hra rovněž obsahuje multiplayer, avšak ke dni, kdy byla psána recenze, byla tato volba u portálu ubi.com, přes který se hra bude nakonec hrát, ještě vypnutá. Audiovizuální zpracování Vizuální zpracování Dark Planet: Battle for Natrolis je oproti očekávání spíše průměrné. Z neznámého důvodu mi chvílemi připomínalo postarší Metal Fatigue, v některých momentech jsem si zase vzpomněl na podobné záběry z betaverze WarCraftu III - celkově lze ale úroveň, na které leží Dark Planet, označit spíše za lehce nadprůměrnou. Engine hry umožňuje také střídání dne a noci, údajně mělo být přítomno rovněž asi deset druhů počasí, ale nakonec z toho byl pouze slabý deštík, který se vždy na několik sekund přežene nad hrací plochou. Natrolis má naštěstí několik tváří; její povrch jednou připomíná zasněžené hory, podruhé je to džungle a potřetí jsou to mýtické lesy Azorethu z WarCraftu III. Jednotlivá prostředí, která by se dala spočítat na prstech jedné ruky, se naštěstí občas střídají, takže hráče neohrožuje stereotyp. ![]() Stáhněte si: Demo (53 MB), Videa (4 MB & 5 MB), Cheaty |
Levis připravil: jd |