| Autor: Matěj Prell Publikováno: 5.března 2006 | Verze hry: review/anglická Doba recenzování: 1 týden |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Začněme obsahem. Bomb Run, Pass the Bomb, Stunt Show, Hold the Flag, Wrecking Match, Race a Test drive. Seřazeno nikoliv podle pořadí, ale zábavnosti. Tedy alespoň mé. Pokud jsem některý mod zapomněl, je to dáno jen vysokou mírou mé neschopnosti. Bomb Run mě docela bavil, jelikož mi celkem zákonitě připomínal poměrně povedený (platí výhradně pro první díl) film Nebezpečná rychlost. Úkolem je udržet hybnost vozidla nad stále se zvyšující minimální rychlostí. Pokud aktuální rychlost spadne pod tu minimální, auto vyletí do vzduchu a poslední, kdo přežije, vyhrává. Zvláště ve složitějších betonových uličkách mi dával tento úkol celkem čočku.Ostatní herní disciplíny si určitě domyslíte, pokud ne, hra vám jejich pravidla jasně a stručně vysvětlí. Možná byste čekali od recenze v tomto bodě více, ale vy jste určitě kovaní hráči a znáte adresu oficiální stránky, takže nač se zdržovat. O nic nepřijdete. Za speciální zmínku přeci jen stojí Wrecking Match, kde se mydlíte za pomoci jednak kanónu a jednak naváděných střel, což je ovšem zábavné jedině ve chvíli, kdy se mydlíte s někým, kdo za to stojí.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Inteligence soupeřů je poměrně chabá a honit se s nějakým kašpárkem, co si vyláme zuby i na mírně nakloněné levotočivé zatáčce (ne, teď nemluvím o politice) je ztráta času. Bohužel zabudovaný online multiplayer je vzhledem k nedávné době vydání (a pravděpodobně i prvním recenzím) velice opuštěné místo a tak si pro pořádnou legraci budete muset sehnat nějaké vlastní kamarády. Mně se to nejen nepodařilo, ale navíc si mě teď všichni nějak divně prohlížejí. Ovládání a prostředí
zdroj:
tisková zpráva
Chování aut a jejich řízení se dá celkem snést. Ani v plné hře se pravda nedá mluvit o úplné komfornosti (natožpak reálnosti – zatáčet se dá i ve vzduchu), nicméně ovládat se to dá. Rozdíl mezi jednotlivými auty není příliš patrný a tak když se do akce pustíte s brutálním Fordem Mustangem oplývajícím zadním náhonem, nepoznáte ani v zatáčkách pod plynem velké rozdíly oproti jiným, mnohem klidnějším autům. Ale o tomhle tahle hra opravdu není, drobné nuance na výjezdu z klopenky nehrají roli, když tak jako tak neustále visíte v nějaké zdi.Z tohoto důvodu byl do Crashday zabudován destrukční model, který si pohrává s fásadou všech aut. Je postaven hodně na efekt, takže není problém ztratit z tunového auta během jednoho závodu tři tuny materiálu, ale to je jen dobře. Horší je, že si na destrukci vlastně jen hraje, tudíž kusy kovu neustále odlétávají, ale vizáž aut se mění je nepatrně. Zlatý Carmageddon. Lépe jsou na tom výbuchy, které by si s klidem mohly zahrát v nějakém filmu s Nicolasem Cagem. Nebo Markem Vašutem.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Editor hodně připomíná původní Stunts a docela dobře se s ním pracuje. Při troše trpělivosti si splácáte asi lepší věci, než jaké jsou navrženy od autorů (nebo je třeba časem najdete na webu), ale upřímně řečeno, pořád budete jen v průměrné hře. Pokud se tedy trochu utrhneme a maličko nadsadíme. O našem přílišném optimismu a tedy spíše podprůměrnosti titulu totiž jasně hovoří už první dojem, jinými slovy velmi jednoduchá grafika, která snad až na modely aut opravdu příliš ulevuje i průměrným grafickým kartám.Kromě možnosti pauznout situaci a prohlédnout si zblízka nějaký povedený výbuch (ne že bychom zrovna tohle už neviděli stokrát), mě nic nezaujalo. Naopak, dlouho nezapomenu na strašlivou hudbu, která sice připomíná rock, ale zahraný nějakým vysloužilým dechovkářským kvartetem, které se na jakémsi hodně vypečeném mysliveckém bále sjelo jak sojky.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Oproti asi nejpodobnější konkurenci Trackmania Sunrise je Crashday především strašně pomalý. Tam, kde se v TS jezdí nad 500 km/h (a nejde přitom ani o to, kolik ukazuje virtuální rychloměr, ale o to jak rychlost vnímá člověk před monitorem), se v Crashday vlečeme podobně jako u ČD. Pendolino sem, Pendolino tam. Rozdílem je i provázanost jednotlivých atrakcí a pořádné nápady (přistání po dlouhém skoku přímo na vrcholku kopce), které dokáží nejednoho člověka udržet v akci pořádně dlouho. Rozuměj většinou do doby, než se v misi úspěšně dostanou do cíle. U tvrďáků do doby, než se ve hře dostanou do cíle.
zdroj:
tisková zpráva
Ve hře také chybí jakákoliv kariéra (myšleno jakýmkoliv příběhem svázaná kariéra). Sice mohu nakupovat nové auta, vylepšovat zbraně, ale takzvaná kariéra jsou jenom jinak přeskládané mise. A jezdit jenom kvůli tomu, aby se mi otevřela nějaká další mizerná trať, to už je jenom pro hodně mladé kolíky. Doporučení Auta jsou dobrý. Hry jsou dobrý. Flatout je dobrý. Crashday ne moc dobrý. Nechci vám jakkoliv zasahovat do života, ale tak nějak mi přijde, že se to ode mě vlastně chce. Bude úplně stačit tato moudrá rada: Pokud máte rádi absolutně arkádové závody, pořiďte si Flatout. Pokud je to na vás pořád málo arkádový a navíc si k tomu chcete stavět tratě, pořiďte si Trackmanii. Jenom pozor na bolesti hlavy. A pokud máte hodně peněz, spoustu času a trochu masochistický sklony, sežeňte si třeba i ten Crashday. Rozhodně to není úplně mizerná hra, jenom taková nemastná, neslaná a zábavná jen na prvních pár okamžiků. A nebo než si vyzkoušíte některou opravdu dobrou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů
|
| Matěj Prell | |
| autorovi je 29 let, je to vysoký tmavovlasý blonďák, nepracuje v časopise Score, nemá rád simulátory, složité akční hry a vesmírné simulátory; nikdy nelže |