Autor: Martin Havlíček Publikováno: 18.února 2008 | Verze: PC/anglická/prodávaná Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() První jmenovaný – konzervativní veterán, který si zažil své – nosí odstřelovací pušku, se kterou trefí mouchu mezi oči na kilometrovou vzdálenost. Lang zase zosobňuje stereotyp bláznivého Afroameričana, který má snahu komentovat vše, co vidí, peprnými slangovými výrazy. Této jeho prdlé osobnosti odpovídá i výzbroj – těžký kulomet a raketomet. Je sice škoda, že autoři hry natolik zabředli do bažiny béčkových akčních filmů a nenabídli skutečné, zajímavé osobnosti, ale na druhou stranu, v rámci plytkého příběhu by takový element působil asi jako pěst na oko. ![]() ![]() ![]() Příběh je pouze účelový; jde pouze o záminku k procestování rozličných lokací. Brífinky se zmiňují o jakémsi generálovi Ramirezovi, jenž je zapleten snad do všech zločinných akcí na světě, a tak tohohle arciďábla budete stopovat v Rusku, Jižní Americe, následně odhalíte jeho kontakty s drogovými bossy v Africe, než zjistíte, že má co do činění jak s jadernými, tak i biologickými zbraněmi. Budete-li mít trpělivost a trochu toho štěstí, tak zabráníte virtuální zkáze, generála polapíte a Langovými ústy mu vmete do tváře, „jakej že je to motherfucker“. Lokace se tedy výrazně odlišují, ale s průběhem misí už to tak rozmanité není. Úkoly spočívají většinou v dobrání se nějakého místa a stisknutí aktivačního tlačítka. Poté zpravidla následuje návrat k lokaci, kde začala mise a vyčistění nepřátel z evakuační zóny. Abych ale Conflictu nekřivdil, tak musím dodat, že v několika málo situacích hra nabízí možnost volby. Na mysli mám zejména úvody misí, kterými se můžete proplížit, aniž byste vzbudili pozornost osazenstva základen. V těchto momentech se vyplatí počkat, než zůstanou na place jenom stráže, které pak tiše zlikvidujete pomocí Gravesovy sniperky. Případy, kdy se netrefíte a upoutáte na sebe pozornost stráží, se pak dají mnohdy vyžehlit tím, že ohlídáte tlačítko alarm a to tak, že zabijete každého, kdo se k němu přiblíží. ![]() ![]() ![]() Okamžiky, kdy má celou situaci pod palcem pouze jeden z dvojice, jsou však pouze výjimečné. Povětšinou se vyplatí spolupráce a ta funguje perfektně i tehdy, nemáte-li po ruce kamaráda, který by za druhého z dvojice přebral otěže. Ten druhý je totiž vždy v moci vašich příkazů a samostatně operuje jen omezeně. Můžete počítat s tím, že váš parťák bude opětovat střelbu, hledat si vhodné krytí a dokonce i mírně ustupovat, bude-li pod těžkou palbou. Pokud jej ale zanecháte na začátku mise, pak tam zůstane. Základní příkazy obstaráte jedním tlačítkem myši. Pro určité situace je k dispozici i menu, kde můžete zvolit konkrétní útoky. Ty nabývají smyslu spíše v pokročilých fázích hry, kdy odměnou za splněné mise dostanete nové zbraně, či vylepšení těch stávajících (nové granáty, přídavná brokovnice). ![]() ![]() ![]() Nedokonalá AI Nepřátelům bohužel do vínku naopak moc inteligence dáno nebylo. V některých momentech sice překvapí (třeba když střílejí z krytu naslepo, anebo když vám pod nohy hodí granát), avšak vesměs jsou to tupci. Souhrnně řečeno, největším problémem je, že ne vždy reagují a velmi rychle zapomínají. Párkrát se mi stalo, že jsem se musel stáhnout z přestřelky za nejbližší roh, abych se regeneroval, a nepřátelé se mezí tím vrátili do módu „tupého okounění“ a dělali, jako by se nic nestalo. ![]() ![]() ![]() Takových příležitostí dostanou však jen velmi málo a většinou pojdou dříve, než vás spatří. Bystří designéři totiž rozmístili po celé hře desítky barelů a nádrží s výbušnými látkami, takže stačí nevinný pšouk a level je v jednom ohni. Být jimi, snažil bych se výbuchy naopak co nejvíce omezit, protože efekty, které provázejí explozi, nejsou zrovna něčím, čím by se v roce 2008 měla nějaká hra chlubit. Předpotopní zpracování ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Abyste rozuměli, prostředí je v Denied Ops zničitelné pouze částečně - jde o předpřipravené objekty a místa. Poznáte je tak, že jsou na rozdíl od lesklého okolní podivuhodně matné a světlé. A ani jejich likvidace nevypadá tak, jak by vypadat měla. Při té vší ošklivosti běží PC verze na nadprůměrně výkonné sestavě rychlostí cca. 30 FPS a občas dokonce i zakolísá. Závěr zdroj: Archiv trailer 2 - stažitelná verze (27 MB, HD) zdroj: Archiv developers diary - stažitelná verze (29 MB, high-res) Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Novinky, Conflict: Vietnam recenze (2004), Conflict: Desert Storm II recenze (2003), Conflict: Desert Storm recenze (2002), Vše o Conflict: Global Storm (2005) |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |