Autor: Kopulkon Publikováno: 22.srpna 2004 | Verze hry: anglická/finální Doba recenzování: 1 týden |
RPG prvek Jedním z hlavních taháků Punských válek měl být RPG prvek obsažený ve hře. Ten se projevuje tím, že vojáci získávají bojem nebo za peníze nové úrovně. S každou novou úrovní válečník získá určitý počet zásahových bodů navíc, tudíž v boji déle vydrží. Pěkné je, že s každou desátou úrovní se mění i vzhled bojovníka, takže jste schopni na první pohled přibližně jeho schopnosti odhadnout. Navíc si můžete zakoupit i hrdinu, který pod svá křídla shromáždí až padesát vojáků, kteří se pak přemísťují ve formacích a bojují efektivněji. Netřeba dodávat, že i hrdinové se časem zlepšují a to nejen díky úrovním, ale i díky kouzelným artefaktům. Každý druh jednotky navíc disponuje určitou zvláštností. Například schopností regenerovat se nebo uštědřit nepříteli první ranou několikanásobné poškození. Zpracování pod psa Až doposud to všechno zní hezky, ale zpracování hry je vyloženě slabé. Zejména boje. Nelze je zastavit, ale jen zpomalit - to sice není v RTS žádná fatální chyba, nicméně potyček se účastní stovky a stovky vojáků na obou stranách, a tak prakticky nemáte šanci ovlivnit dění na frontě. Jakmile boj začne, prostě se vojáci mydlí hlava nehlava, dokud už není koho masakrovat. Jedná se o klasickou chybu, kterou trpí snad všechny real-timové strategie, jejichž autoři to přehnali s počtem bojujících jednotek na scéně. Kdyby se bylo alespoň na co dívat, ale ani nové druhy terénu (např. poušť) ve dvourozměrné grafice asi dnes již nikoho neohromí. Navíc animace postav jsou dost špatné. Když chodí, tak se to dá ještě snést, ale v boji je to naprosto příšerné. Vojáci se postaví proti sobě a máchají kopím dopředu a dozadu pořád dokola. Lučištníci jsou kapitolou sami o sobě, jejich kadenci by jim mohl závidět i kulomet. A to se prosím píše rok 2004. Z tohoto hlediska byl udělán mnohem lepším způsobem už druhý díl Age of Empires. Když už jsme u toho zpracování, nemohu se nepozastavit nad zvuky a hudbou. Hudba je vyloženě nicneříkající. Zvuky se téměř nekonají a to málo je navíc v podobně bídné kvalitě jako grafika. Namluvení hlášek vojáků ale nasazuje korunu všemu. Rádobyvtipné průpovídky působí jako pěst na oko. Když vám váš elitní praetorián zaveršuje „áj em, pritourijen“, tak máte chuť něco rozbít. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Herní obsah Tak, teď víte, na čem jste a můžeme se podívat na to, co hra nabízí za nový obsah. Je zde možnost zahrát si dvě nové kampaně založené na historickém podkladu a to buď za Hannibala či za Řím. Tyto kampaně jsou poměrně dlouhé, každá se skládá z několika částí, a zaberou dost času. Kromě toho je zde klasický skirmish, tedy kdo přežije poslední, vyhrává. Umělá inteligence počítače není vůbec špatná a dá celkem zabrat. Počítač rád napadá karavany a tím se stará o frustraci nezkušeného hráče. Samozřejmostí je i možnost hry více hráčů, takže pokud máte dobré připojení k internetu nebo partu kamarádů, kteří s vámi chtějí pařit po síti zrovna tohle, přičtěte si malé plus. Ovšem dnes existuje nepřeberné množství daleko lepších multiplayerových her než je tato. Ke hře je přiložen i pěkný editor misí, který je uživatelsky velmi přítulný a naučí se s ním pracovat opravdu každý, kdo o to bude mít zájem. Tak si to shrňme Průměrná strategie jen kopírující Keltské krále, oproti kterým nabízí jen naprosté minimum vylepšení. Ze začátku se jeví ještě horší než ve skutečnosti je. Později zábavnost hry mírně vzroste, ale přesto nevidím důvod, proč byste si tento počin měli pořizovat, neboť k srpnovému číslu časopisu Level je přiložen právě první díl Keltských králů, který nabídne skoro to samé relativně zdarma. I když zamýšlená doporučená cena 299 kč pro Punské války, připočteme-li lokalizaci, zní vcelku rozumně. Stáhněte si: Demo, Cheaty... Související články: Rozhovor, Novinky |
Kopulkon | |
autorovi je 18 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu |