Autor: Lichtenberg Publikováno: 30.prosince 2007 | Verze hry: finální/PC/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Až tedy nasbíráte zmiňované množství duší, vyberete si jednu ze základen, které zatím nejsou obsazené žádným jiným klanem. Naverbujete do základny duše, jejichž počet závisí na velikosti objektu a ten se tím pádem stane vaším klanovou součástí. A takhle to chodí prakticky po celou hru. Questy a šmelina Tvůrci ze Skyriver Studios se před vydáním dušovali, že by pro druhý díl rádi zvýšili hranici obchodování a neomezili tak hraní jen na situace zmíněné nahoře. Povedlo se to tak napůl, protože pokud byste se chtěli jakýmkoliv záležitostem s penězi vyhýbat, dařilo by se vám o poznání méně, ale hrou by se nakonec dalo prolézt taktéž. Obchodovat můžete buď venku (tzn. soukromě mezi jinými kluzáky) či na základnách, což je jev přeci jen častější. ![]() ![]() ![]() Rychlé prachy si ale můžete obstarat i šmelinařením, čili naprosto normálním obchodem. Prodávat můžete buď věcičky vypadlé ze zabitých kluzáků nebo ve stylu námořních strategií nakoupit některé součásti tuhle a prodat je jinde za výhodnější cenu. Popravdě řečeno jsem se tímto příliš nezaobíral, peněz bylo totiž stále dost, zvláště když jsem vlastnil fungující a obchodně činný klan. Každopádně nejvíce utrácet budete především za opravy vašeho kluzáku, upgrady zbraní či celých konstrukcí a získávání hesel pro vstupy do dalších sektorů. Žiju a bojuju Váš kluzák rozhodně není žádnou nesmrtelnou plechovkou a pokud se na vás řítí v jeden okamžik více než dva protivníci, je nejlepší vzít do zaječích. Síla brnění a životnost vašeho stroje záleží tak nejen na vašem umění, ale i na nainstalovaných komponentech. V průběhu hraní můžete vylepšovat nejrůznější technické součástky či dokonce i přidat různé posilovače nebo vyměnit základní zbraň. Já osobně jsem spíše volil základnější komponenty, které sice nebyly tak účinné, ale stroj příliš nezatěžovaly a jízda s ním tedy byla velice rychlá. Tíha nákladu zde totiž velkou roli. ![]() ![]() ![]() Bojovat pak můžete i po boku některého z vašich bezejmenných klanových parťáků, jejichž umělé inteligence nejsou úplně marné, ačkoliv proti přesile jsou téměř bezbranní. Protivníci jsou počítačem řízeni rovněž celkem slušně, ale občas potkáte kluzák zaseklý za skálou či střílející do prázdna. Častým jevem rovněž je, že ostatní Mechmindy, které bojují mezi sebou, nechávají duše ležet na zemi a odjíždějí rovnou pryč. To mi přijde ve světě, kde je každá z těchto duší velice důležitá, příliš bijící do očí. Pololétání Potěšilo mě, že se ruští autoři nezkomplikovali pohodově nastavené ovládání z prvního dílu. Toulat se tak po krajinách hry můžete naprosto klidně a bez nutnosti upravovat citlivost kamery v nastavení atd. Dosti používaným tlačítkem je překvapivě skok, který vás ve standardním „pololétání“ (kluzák nejede po zemi, ale také rozhodně neletí) kopne trochu vzhůru. Přehlednost se neztrácí ani při komplikovaných bitvách – když se vám nepřítel ztratí z dohledu, hra vás decentní šipkou upozorní, kde se vyskytuje. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii Varovat musím před velkou dávku stereotypu, kterou po nějaké době nezastaví ani změny sektorů. Přeci jen stále bušit do podobných nepřátelských kluzáků přestane po pár hodinách bavit a vzhledem k tomu, že na vás zrovna za každým rohem nečeká obří tuhý boss, nad kterým byste museli chvíli popřemýšlet, je nudící syndrom poměrně očekávaný. Za 299 korun má ale A.I.M. 2 stejně zábavy na rozdávání. Na grafické efekty je hra dosti skoupá, ovšem v rámci podobných budgetovek bych ani více neočekával. Všechny tři sektory jsou zpracovány dost průměrně až podprůměrně, ačkoli hýří barvami a o válkou velmi poškozené Arktidě se dá mluvit i docela hlasitě. Poušť, hory a autory tolik vychvalované podzemí však nudí a nedává hráči příležitost, aby se s prostředím více ztotožnil. Může za to také fakt, že skály, lampy a další malé budovy jsou jen velmi málo interaktivní a působí tedy spíše jako barevná kulisa. Horší grafiku ovšem vyrovnávají příjemné hardwarové nároky (CPU 1.5 GHz, 256 MB RAM, 64 MB grafická karta). Testováno na mnohem lepší sestavě na plné detaily bez problémů. trailer Stáhněte si: Demo prvního dílu Související články: A.I.M. 1 dojmy, Novinky... |
Lichtenberg | |