Autor: Bergy Publikováno: 26.prosince 2001 |
![]() ![]() ![]() Nejlákavější skutečností na WW3 je určitě fakt, že se ve hře vyskytují v podstatě reálné jednotky a zbraně skutečných armád. Jen v rychlosti jich několik zmíním - například ve výbavě americké armády se setkáte s M2 Bradley, M1A2 Abrams, několika verzemi Hummera či bojovými vrtulníky AH-64 Apache a Comanche. Rusové naproti tomu disponují T-80 či nosičem balistických raket Scud A. Z leteckého parku využijete služeb strojů, jakými jsou třeba KA-29, KA-50 nebo Mi-8. Irák je na tom o něco hůře, jeho výzbroj je sice povětšinou ruská, ale o generaci starší. Ovšem kromě T-72 a dalších mají ve svém arzenálu i vysloužilé vrtulníky Gazelle a staré Jeepy. Válka mocností Po nainstalování a spuštění hry na vás čeká velmi dobře udělané intro, ze kterého pomalu běhá mráz po zádech hlavně díky výstižnému komentáři. Následně mě ale překvapilo, že základní menu vykazuje téměř shodné znaky se svými předchůdci E2150 a Moon Project. ![]() Hrát můžete za jednu ze tří stran a to buď za Američany, Rusy nebo Iránce. Docela mě udivil počet kampaní, kterých je celkem 6 (2 za každou mocnost). Systém je takový, že si nemůžete moc vybírat. Od úplného začátku je totiž aktivní pouze první americká kampaň a když jí dohrajete, můžete postoupit na ruskou a až pak na iráckou. Pokud odehrajete toto první kolečko, je vám dovoleno zahájit v podobném sledu ony druhé kampaně. Upřímně řečeno, větší lineárnost tažení jsem už dlouho nikde neviděl. Nezdevastovaná krajina Vizuální zpracování je velmi podobné tomu z E2150, vylepšení enginu je pouze kosmetické. Základem všeho je přetvoření krajiny do současné podoby. Ta už není tolik depresivní, civilní budovy nejsou reprezentovány pouhými troskami, ale normální (zatím nedotčenou) strukturou domů silnic a železnice. Prostě už na první pohled poznáte, že se děj hry odehrává v nezdevastované Zemi, kterou atomová válka teprve čeká. Nejmarkantnější změnou jsou tedy nové budovy a ztvárnění jednotek. Nutno dodat, že tanky a další zbraně jsou opravdu podobné svým skutečným protějškům, ovšem jen v základních rysech, detaily pochopitelně chybí. ![]() ![]() ![]() Grafické a zvukové efekty jsou jinak opět vynikající, opravdu radost pohledět na střídání dne a noci, proměnlivost počasí či různé výbuchy a exploze. Mě samotného vždycky dostane, když padne na mapu černočerná tma a všechny světlomety se rozsvítí a osvětlí ztemnělou krajinu kolem. Variabilita prostředí je velká, od zasněžené Sibiře, přes zelené nížiny až po vyprahlou poušť - všeho si postupně užijete více než dost. To samé se dá říci i o hudbě, která si zachovala svou původní kvalitu a hlavně dynamiku, takže zvukovému doprovodu rozhodně nelze nic vytknout. Opět chybí pěchota ![]() O tom se ostatně sami přesvědčíte hned při první misi. Ono totiž není stejné jenom hlavní menu, ale i všechno ostatní přímo ve hře. Od breefingu, přes volby nastavení, ovládací panel až po výzkumné a konstrukční centrum. Vše je prakticky identické s tím, co už jsme viděli v E2150 a Moon Project. Jediná odlišnost je opravdu pouze v soudobých jednotkách a upraveném prostředí. ![]() ![]() ![]() Rozporuplné pocity Za sebe musím říct, že tohle mě trochu zaskočilo. Věděl jsem sice, že WW3BG bude hodně podobná svým předchůdcům, ale nečekal jsem až tolik shodných rysů. Celé mi to připadá jenom jako pouhá modifikace a tomu by podle mého názoru měla odpovídat i cena. Tento článek je ovšem dělán z anglické verze hry (zde v Čechách se totiž bude prodávat plně lokalizovaná verze, podobně jako tomu bylo v případě Moon Project), takže v těchto prvních dojmech nemohu vyvodit patřičné závěry ani se vyjádřit k úrovni překladu a dabingu. ![]() Stáhněte si: Demo (130 MB) |
Bergy připravil: jd |