Warlords Battlecry II - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Warlords Battlecry II - první dojmy

15. 3. 2002 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

V těchto dnech vychází nová hra Warlords Battlecry II od UbiSoftu, která jistě vzbudí zájem u zarytých fanoušků fantasy real-time strategií. Jaké jsou první dojmy z hraní? A co srovnání s Warcraftem III?

Autor: Lucia
Publikováno: 15.března 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva V těchto dnech se do obchodů v USA a západní Evropě začíná dostávat nová fantasy real-time strategie Warlords Battlecry II. Tato nová warlordovka určitě probudila nejistotu u zarytých fanoušků Warlords. Všichni si jistě vzpomenou na první díl Warlordů, který vyšel již roku 1989 a mezi pařany si našel své pevné místo. A o co tehdy vlastně šlo?

Ze začátku byli Warlordi tahovou strategií, kde jsme hráli v roli velitele jednoho z království (mohli jsme si vybrat z několika lidských říší, nebo z království trpaslíků a jiných rozličných fantasy království). Měli jsme zde velikou mapu a dobíjeli jsme hrady pomocí ohromného množství jednotek - pěchotou, rytíři, pegasy, gryfy nebo třeba trpasličími bojovníky. V hradech jsme si mohli vyrábět další jednotky a naším úkolem bylo ovládnout celou mapu. Grafika byla velice jednoduchá, ale vyvažovala jí skvělá hratelnost a originální nápad autorů. Největším zklamáním tehdy bylo, že jsme ve hře našli jen jedinou mapu, což je ovšem na druhou stranu celkem pochopitelné, jelikož hra byla distribuována pouze na dvou disketách.

 Pohled do historie Warlords
Díky ohromnému úspěchu prvního dílu Warlords se o několik let později objevilo na pultech pokračování této vynikající hry. Šlo opět o tahovou strategii, kde jsme již našli pět nových kontinentů a několik novinek v podání zlepšeného vývoje hrdinů a možnosti produkovat ve městech některé speciální jednotky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V létě roku 1997 jsme se konečně dočkali i třetího pokračování ságy Warlords. Tentokrát jsme zde zaznamenali obrovskou změnu oproti jeho starším bratříčkům. Hru bylo možné spustit dokonce v rozlišení 1024x780, což v té době byla strhující podívaná. Grafika konečně působila prostorovým dojmem. Nejpodstatnější změnou bylo pojetí hrdinů, jelikož každý národ měl svá speciální povolání, specifické vlastnosti a dovednosti. Hrdinové ve městech občas dokonce dostali tzv. quest (například zabití nepřítele) a za jeho splnění potom odměnu v podobě spojenců, nebo odkrytí tajné lokace s pokladem.

Další podstatnou změnou bylo přiřazení k, v minulosti celkem jednotvárným, městům nových budov (například farma, důl, kovárna). Tato hra ještě nyní může některé hráče na dlouhou dobu pobavit. Po této úspěšné sérii Warlordů nám o něco později autoři naservírovali další kousek, který se ovšem dočkal změny už od základu. Jednalo se o Warlords Battlecry (recenze). Oproti původním dílům, kde šlo čistě o tahovou strategii, nám nabídli novinku - strategii real-timeovou. Některým hráčům se toto počínání nelíbilo, ale naopak méně zkušení hráči, kteří neznali původní Warlordy, se do hry zamilovali. Hra se tímto počínáním malinko ztížila - přibylo nám do ní několik typů surovin, které jsme museli těžit a našli jsme zde hrdinu s RPG prvky, kterého jsme si na začátku vybírali z několika ras a postupně jsme si ho mohli trénovat (vylepšovat) v boji, kouzlech atd.

 Volba hrdiny
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podobné je to i v druhém pokračování Warlords Battlecry. Úvodní menu na mě nepůsobí přitažlivě, co se týče jeho grafického zpracování, ale je praktické. Nyní se však už pusťme do hry samotné. Jako první jsem zvolila tutorial, který je vyřešený přímo skvěle. Po celou dobu Vám je na pravé polovině obrazovky k dispozici okénko (pergamen), které vám detailně popisuje, co máte v ten daný okamžik dělat. Takto vás naučí a provede celou podstatou hry (od funkce jednotlivých ikon, přes přemísťování vašich bojovníků po stavbu budov a bojování). Za deset minut víte o všem vše potřebné a tak se vzápětí můžete vrhnout do hry samotné.

Po zvolení single playeru máte možnost vybrat si z hrdinů (Thraal, Morpheus, Tarn), kteří mají svoje vlastní charakterové rysy (warrior, wizard, priest) nebo si vytvořit hrdinu vlastního. Po zvolení této možnosti mu můžete vdechnout podobu, dle vlastní představy a požadavků (přes rasu, profesi až po specializaci). Potom vám už zbývá vybrat si mapu, barvu, pod kterou budete hrát, kdo bude hrát proti vám a nakonec kolik budete mít bodů k dobru na počáteční nákup vašich jednotek. Vybrat si můžete z celkem sedmi (toto závisí na tom, jakého jste si vybrali bojovníka), přičemž každá jednotka něco stojí. Posledním, co se vám před hrou objeví, jsou speciální pravidla (například hra bez draků, titánů atd.). Po odkliknutí se již dostanete do hry samotné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Managment všeho druhu
Jako v každé strategii toho typu je nejdůležitější hned na začátku hry zajmout doly, k čemuž vám pomůže váš hrdina. Z dolů získáte suroviny (těžíte celkem 4 - zlato, kov, kámen a diamanty) a díky nim můžete začít stavět vaše budovy, jednotky a pracovníky. Budovy potom dále upgradujete na vyšší stupně, což pomůže k stavění lepších jednote nebo dalších budov. Dostatek surovin je tedy základ vašeho úspěchu. Potom musíte propočítávat, co vlastně chcete stavět a podle toho se také zařídit (jedna budova vyrábí vzdušné jednotky, druhá pozemní, jiná zlepšuje zbraně, jiná umožňuje stavbu dokonalejších a silnějších jednotek a další slouží k obraně). Nezvyklá je skutečnost, že budovy může stavět jak váš pracovník, tak i váš hrdina, na což jsem v jiné strategii jako třeba Warcraft III doposud nenarazila. Vaši pracovníci mají dále schopnost zvyšovat těžbu v dolech, pokud je do nich pošlete pracovat. Management stavění je tedy v podstatě stejný jako u jiných RTS, ale management ekonomický je hodně zjednodušený, což je v této hře přínosem, jelikož se můžete více soustředit na bojování.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hru ovládáte jenom myší, což je ovšem v některých případech pomalé a tak zde najdete i spoustu klávesových zkratek, které vám leckdy zachrání kůži. Ovládání zpočátku vypadá složitě a samozřejmě mě to ani nepřekvapuje, jelikož hra samotná jednoduchá není. Máte zde spoustu funkcí a některé pokročilé úkony (například důl musíte nejdříve dobýt a až potom zajmout) se budete bohužel muset naučit, což vám ovšem nezabere až tak dlouhou dobu a zanedlouho se s ním sžijete.

 Umělá inteligence a ozvučení
Překvapila mě i velmi dobrá AI protivníka, jelikož útočí z různých směrů (pokaždé jinak), nebo vás může zmást svým rychlým a silným výpadem z jedné strany a slaboučkým (jenže leckdy nesledovatelným) výpadem ze strany druhé, kdy vy se soustředíte na první útok a druhým vám často unikne a způsobí vám velké ztráty.

Hudba je nádherná, autoři si na ní dali obzvlášť záležet. Podtrhuje atmosféru hry. Některé zvuky, které ve hře budete mít možnost slyšet, jsou pro ucho vyloženě lahůdkou, a když při boji s vaším hrdinou uslyšíte tlukot jeho srdce, ihned vám i váš vlastní stoupne minimálně o polovinu oproti normálu a budete se cítit, jako byste bojovali vy sami a měli sevřené hrdlo… Hrdina i vaši bojovníci a pracovníci s vámi komunikují, jenže jejich hlášky se bohužel příliš často opakují. Samozřejmostí je i hlasové odlišení jednotlivých jednotek a rozdílná intonace hlasu v případě boje, stavění budov atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Další postřehy z hraní
Grafika ve hře by podle mě mohla být lepší, zvlášť srovnáváme-li s Warcraftem III. Jde stále o 2D engine jen o malinko vylepšený oproti minulému. Nelíbilo se mi, že pokud své pracovníky pošlete dělat do dolů, nějak podivně v nich zmizí a důl se ani malinko nepohne, takže jsem měla problém zjistit, jestli už tam těžím, nebo jestli je důl stále prázdný (pamatujte si z 20 zabraných dolů, do kterého jste pracovníky už posílali a do kterého ne?).

Dále se mi nelíbí zpracování boje. Boje jsou… no, jeví se mi to takhle: lítá z nich krev, mlaská to, pak se rozletí a je po nich. Stále zde chybí 3D efekty a jediné, co jsem ve hře zpozorovala, byly animované výbuchy a ohníčky. Na druhou stranu bylo příjemné honit po obrazovce tučňáky, nebo labutě a jen tak ze srandy je zabíjet ;-) Dalším velice zajímavým prvkem ve hře je možnost vzít si svého hrdinu a některé vaše nejlepší jednotky s sebou do příští mise, což se hodí, neboť jednotky a váš hrdina v průběhu hry získávají zkušenosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra je příjemným zážitkem, ale stále mám pocit, že autoři těží z úspěchu prvního dílu a hru vylepšily jen v několika málo ohledech. Několik chyb, na které ve hře narazíte, také nepřidají a nakonec je spekulativní, jestli rozhodnutí vývojářů, že hra bude čistě real-time strategií, je správné. V herním průmyslu je totiž zvykem, držet se toho, co se osvědčilo a v tomto případě by možná neuškodilo novinky v herním provedení šoupnout stranou.

Více se o Warlords Battlecry II dočtete v naší plnohodnotné recenzi zhruba za týden.

Stáhněte si: Demo (100 MB), Cheaty
Související články: Warlords Battlecry recenze (srpen 2000), Warcraft III první dojmy (únor 2002)

 
Lucia
připravil: jd


 
 

Nejnovější články