Autor: Lucia Publikováno: 15.března 2002 |
![]() ![]() ![]() V létě roku 1997 jsme se konečně dočkali i třetího pokračování ságy Warlords. Tentokrát jsme zde zaznamenali obrovskou změnu oproti jeho starším bratříčkům. Hru bylo možné spustit dokonce v rozlišení 1024x780, což v té době byla strhující podívaná. Grafika konečně působila prostorovým dojmem. Nejpodstatnější změnou bylo pojetí hrdinů, jelikož každý národ měl svá speciální povolání, specifické vlastnosti a dovednosti. Hrdinové ve městech občas dokonce dostali tzv. quest (například zabití nepřítele) a za jeho splnění potom odměnu v podobě spojenců, nebo odkrytí tajné lokace s pokladem. Další podstatnou změnou bylo přiřazení k, v minulosti celkem jednotvárným, městům nových budov (například farma, důl, kovárna). Tato hra ještě nyní může některé hráče na dlouhou dobu pobavit. Po této úspěšné sérii Warlordů nám o něco později autoři naservírovali další kousek, který se ovšem dočkal změny už od základu. Jednalo se o Warlords Battlecry (recenze). Oproti původním dílům, kde šlo čistě o tahovou strategii, nám nabídli novinku - strategii real-timeovou. Některým hráčům se toto počínání nelíbilo, ale naopak méně zkušení hráči, kteří neznali původní Warlordy, se do hry zamilovali. Hra se tímto počínáním malinko ztížila - přibylo nám do ní několik typů surovin, které jsme museli těžit a našli jsme zde hrdinu s RPG prvky, kterého jsme si na začátku vybírali z několika ras a postupně jsme si ho mohli trénovat (vylepšovat) v boji, kouzlech atd. Volba hrdiny ![]() Po zvolení single playeru máte možnost vybrat si z hrdinů (Thraal, Morpheus, Tarn), kteří mají svoje vlastní charakterové rysy (warrior, wizard, priest) nebo si vytvořit hrdinu vlastního. Po zvolení této možnosti mu můžete vdechnout podobu, dle vlastní představy a požadavků (přes rasu, profesi až po specializaci). Potom vám už zbývá vybrat si mapu, barvu, pod kterou budete hrát, kdo bude hrát proti vám a nakonec kolik budete mít bodů k dobru na počáteční nákup vašich jednotek. Vybrat si můžete z celkem sedmi (toto závisí na tom, jakého jste si vybrali bojovníka), přičemž každá jednotka něco stojí. Posledním, co se vám před hrou objeví, jsou speciální pravidla (například hra bez draků, titánů atd.). Po odkliknutí se již dostanete do hry samotné. ![]() ![]() ![]() Managment všeho druhu Jako v každé strategii toho typu je nejdůležitější hned na začátku hry zajmout doly, k čemuž vám pomůže váš hrdina. Z dolů získáte suroviny (těžíte celkem 4 - zlato, kov, kámen a diamanty) a díky nim můžete začít stavět vaše budovy, jednotky a pracovníky. Budovy potom dále upgradujete na vyšší stupně, což pomůže k stavění lepších jednote nebo dalších budov. Dostatek surovin je tedy základ vašeho úspěchu. Potom musíte propočítávat, co vlastně chcete stavět a podle toho se také zařídit (jedna budova vyrábí vzdušné jednotky, druhá pozemní, jiná zlepšuje zbraně, jiná umožňuje stavbu dokonalejších a silnějších jednotek a další slouží k obraně). Nezvyklá je skutečnost, že budovy může stavět jak váš pracovník, tak i váš hrdina, na což jsem v jiné strategii jako třeba Warcraft III doposud nenarazila. Vaši pracovníci mají dále schopnost zvyšovat těžbu v dolech, pokud je do nich pošlete pracovat. Management stavění je tedy v podstatě stejný jako u jiných RTS, ale management ekonomický je hodně zjednodušený, což je v této hře přínosem, jelikož se můžete více soustředit na bojování. ![]() Umělá inteligence a ozvučení Překvapila mě i velmi dobrá AI protivníka, jelikož útočí z různých směrů (pokaždé jinak), nebo vás může zmást svým rychlým a silným výpadem z jedné strany a slaboučkým (jenže leckdy nesledovatelným) výpadem ze strany druhé, kdy vy se soustředíte na první útok a druhým vám často unikne a způsobí vám velké ztráty. Hudba je nádherná, autoři si na ní dali obzvlášť záležet. Podtrhuje atmosféru hry. Některé zvuky, které ve hře budete mít možnost slyšet, jsou pro ucho vyloženě lahůdkou, a když při boji s vaším hrdinou uslyšíte tlukot jeho srdce, ihned vám i váš vlastní stoupne minimálně o polovinu oproti normálu a budete se cítit, jako byste bojovali vy sami a měli sevřené hrdlo… Hrdina i vaši bojovníci a pracovníci s vámi komunikují, jenže jejich hlášky se bohužel příliš často opakují. Samozřejmostí je i hlasové odlišení jednotlivých jednotek a rozdílná intonace hlasu v případě boje, stavění budov atd. ![]() ![]() ![]() Další postřehy z hraní Grafika ve hře by podle mě mohla být lepší, zvlášť srovnáváme-li s Warcraftem III. Jde stále o 2D engine jen o malinko vylepšený oproti minulému. Nelíbilo se mi, že pokud své pracovníky pošlete dělat do dolů, nějak podivně v nich zmizí a důl se ani malinko nepohne, takže jsem měla problém zjistit, jestli už tam těžím, nebo jestli je důl stále prázdný (pamatujte si z 20 zabraných dolů, do kterého jste pracovníky už posílali a do kterého ne?). Dále se mi nelíbí zpracování boje. Boje jsou… no, jeví se mi to takhle: lítá z nich krev, mlaská to, pak se rozletí a je po nich. Stále zde chybí 3D efekty a jediné, co jsem ve hře zpozorovala, byly animované výbuchy a ohníčky. Na druhou stranu bylo příjemné honit po obrazovce tučňáky, nebo labutě a jen tak ze srandy je zabíjet ;-) Dalším velice zajímavým prvkem ve hře je možnost vzít si svého hrdinu a některé vaše nejlepší jednotky s sebou do příští mise, což se hodí, neboť jednotky a váš hrdina v průběhu hry získávají zkušenosti. ![]() Více se o Warlords Battlecry II dočtete v naší plnohodnotné recenzi zhruba za týden. Stáhněte si: Demo (100 MB), Cheaty Související články: Warlords Battlecry recenze (srpen 2000), Warcraft III první dojmy (únor 2002) |
Lucia připravil: jd |