Autor: Levis Publikováno: 21.března 2003 |
![]() ![]() ![]() Orkové s novým hrdinou a jednotkami Orkové, hlavní účastníci zápletky prvních dvou Warcraftů svoji budoucnost ve FT vůbec nemají jistou a podle singleplayerové dějové linie se nabízí otázka, zdali za ně vůbec bude možné hrát. V multiplayeru došlo v případě této rasy k zajímavě změně. Zatímco v původním WarCraftu III byla síla Orků především v množství a bitvy vyhrávali s nespočetným rojem Gruntů, v datadisku se situace trošku změní. Nový hrdina a vylepšené vlastnosti jednotek totiž vybízejí k taktičtější hře. ![]() Mezi nové jednotky se řadí nejprve Spirit Walker. Pochází z Kalimdoru a jeho hlavní schopností je možnost oživovat padlé Taureny. Dalšího praktického užití bohužel nemá, takže je rozumné ho brát s sebou pouze pokud vaší armádu tvoří právě Taureni. Druhý přírůstek mezi jednotky Orků je Troll Batrider, tedy nejsilnější vzdušná jednotka této rasy. Její sílu můžete prakticky zdvojnásobit díky Liquid Fire, protože po tomto upgradu bude chrlit oheň. Také přibyla možnost udělat z Troll Headhunterů moc dobře známé Berserkery, které možná pamatujete z prvních dvou dílů Warcraftu. Tento upgrade vám přinese například zajímavou situaci, kdy Berserkerové způsobují větší zranění nepříteli, ale rovněž jsou sami více zranitelní. Je to tedy trochu sázka do loterie. ![]() ![]() ![]() Lidé s pomocí Blood Elfů Vzpomínáte si ještě, jak jste s plamenou legií, vedenou padlým princem Arthasem, zničili Quel’Thalas? Lidskou rukou nedotčenou přírodu, domov Elfů. Poté, co padla i elfí vůdkyně Sylvanas Windrunner, získali Nemrtví převahu a z Quel’Thalasu zůstaly jen vzpomínky. Několik set Elfů ale přece přežilo. Nedokázali znovu vybudovat svůj domov a jejich srdce a láska k přírodě byly silně ovlivněny ztrátou jejich odvěkého ráje. Začali si proto říkat Blood Elfs a postupně se naklonili k temným silám. ![]() Nový lidský hrdina v datadisku má jméno Blood Mage a jeho první schopností je Flame Strike - smršť ohně, která po dobu několika vteřin padá na hráčem určené místo a zraňuje všechny jednotky poblíž. Banish dokáže vlastní anebo spojeneckou jednotku učinit na půl minuty nesmrtelnou a Mark of Fire ji zase přemění na fénixe. Nové lidské jednotky mají vždy souvislost s Blood Elfy, kteří doufají v novou budoucnost po boku lidí. Spell Stealers jsou jednotky imunní proti magii a z Dragon Hawk se stala nová lidská vzdušná síla, která je rychlejší a silnější než Gryphon Riders. A konečně zajímavého upgradu se dočkaly i trpasličí Steam Tanky, které s sebou nyní vozí rakety a říká se jim Rocket Tanky. Temní Elfové se silnými kamennými obry ![]() Mezi nové členy armády Temných Elfů se řadí Faerie Dragons, což jsou silné vzdušné jednotky s imunitou proti magii. Jeden z upgradů jim umožní používat kouzlo Phase Shift, které je na několik vteřin učiní nezranitelnými a protivníkovy pozemní jednotky tím pádem ztratí svůj cíl. Druhá nová jednotka je zatím velice sporná a nejenom na Battle.netu se o ní často vedou dlouhé rozpravy. Moutain Giants jsou totiž ohromní kamenní obři se zdravím téměř okolo 2000 bodů. Se spoustou dalších upgradů je prakticky nemožné je zastavit, takže se zřejmě ještě dočkáme úpravy jejich síly. Druhá varianta je zaútočit na ostatní jednotky, které s sebou váš protivník přitáhne. Mountain Giants (na Battle.netu slangově jen „MG’s“ ) ale umí jakýsi druh válečného řevu (Taunt), který donutí všechny protivníkovy jednotky, aby se bily právě s nimi. Druhý silný upgrade Moutain Giants obrům dodá částečnou imunitu proti magii. ![]() ![]() ![]() Kromě nových jednotek jsem zaregistroval ještě dvě zajímavá vylepšení. Pokud vám protivník vstoupil do báze, obyčejně jste museli zvednout vaše Stromovce a dát jim povel do útoku. Jelikož jsou stromy pomalé, trvalo to vždy dlouho. Především jste se tím ale dočasně připravili o zlatý důl, který musí být zapletený hlavním Stromovcem. Autoři hry na tento neduh ale mysleli a noví Stromovci jsou chytřejší a brání se, aniž byste je museli zvedat. A konečně druidi nyní mohou čarovat i ve zvířecí podobě. Nemrtví a jejich brouk ![]() Carrion Scarabs je další z nekromancerských vymožeností Nemrtvých, neboť z koster padlých spolubojovníků vytvoří odporné a silné malé brouky. A konečně Locust Swarm je, jak název napovídá, hbitá kobylka, která vyletí zpoza Crypt Lordova křídla a způsobí nepříteli silnou újmu na zdraví. A tolik bodů, kolik ubere vašemu protihráči, je navíc přičteno ke Crypt Lordově zdraví. Některé z jednotek Nemrtvých navíc v datadisku získaly možnost zahrabat se do země. Vy je sice uvidíte, ale vaši protihráči ne. Toho se dá využít k hlídání strategicky důležitých míst na mapě anebo rychlému přepadení. Není nic horšího, když se hrdina samotný vrací do základny po ostrém boji s neutrálními jednotkami na mapě, když tu se před ním vykope ze země armáda Nemrtvých, kteří jsou tím více než věrní svému jménu. ![]() ![]() ![]() Nemrtví také získali jednu podporující jednotku - obdobu Kodo Beasts u Orků. Obsidian Statue má totiž regenerační auru, která uzdravuje všechny blízké jednotky. Pokud ale svoje Obsidian Statues vylepšíte na Black Sphynx, získáte již slušně silnou útočnou jednotku, která navíc dokáže kouzlit. Další novinky v datadisku Každá z výše uvedených ras má ve Frozen Throne možnost postavit i novou budovu, kterou je vlastní magický obchod pro hrdiny. Vzhledem k tomu, že nejcennější předměty stejně naleznete vždy po zabití nejsilnějších neutrálních potvor na mapě, hodí se Wonder House jen na rychlý nákup lahviček doplňujících manu a zdraví. Bohužel třeba Temní Elfové se bez něj neobejdou, protože Wonder House je jeden z požadavků pro výcvik Moutain Giants. ![]() Budou námořní bitvy? Přáním mnoha hráčů bylo, aby expansion pack Frozen Throne přidal možnost námořních bitev, tedy vlastnost tolik zbožňovanou a oblíbenou na Warcraftu II. Blizzard ale v tomto ohledu trochu zklamal. Jediná loď, kterou můžete ovládat, je transport na převoz jednotek z jednoho ostrova na druhého. Navíc ani není možné postavit přístav, transporty si totiž můžete koupit jedině v neutrálních budovách u vody. Přibylo také vylepšení v interface hry. Pokud během hraní podržíte klávesu Alt, u každé jednotky bude zobrazeno její momentální zdraví. Při výcviku vojáků můžete do fronty pro změnu zařadit i upgrady. A velice užitečné je tlačítko ‚Quick Play‘ na Battle.netu, které začne automaticky hledat hru podle posledně zadaných kritérií (např. Night Elf - 1vs1). A pokud ji nenajde okamžitě, můžete stále čekat na chatu, dokud se nenajde někdo, kdo by s vámi chtěl hrát. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Na závěr ještě zmíním, že v betaverzi FT bylo k dispozici dohromady devět map - všechny klasicky zrcadlově obrácené, aby jedna strana nemohla být zvýhodněna. Autoři hry z Blizzardu ale sami tvrdí, že většinu z nich čekají výrazné změny, takže je zatím nechme stranou. Jedinou výjimkou je mapa Islands, kdy každý hráč začíná na svém ostrůvku a způsob přepravy je tak omezen na nakládání jednotek na transportní lodě. Velké naděje ![]() Speciální poděkování patří Shortymu za pomoc s článkem / Special thanks to Shorty Stáhněte si k původnímu Warcraftu III: Demo, Patch, Bonusové mapy, Trailer Související články: Recenze, Návod, Průvodce multiplayerem, Rozhovor o české lokalizaci, Novinky |
Levis připravil: jd |