zdroj:
tisková zpráva
V poslední době se na Xbox Live s FPS hrami doslova roztrhl pytel, protože krátce po Turokovi se v demu představuje i další zástupce žánru, totiž válečná střílečka Turning Point. Ta zobrazuje alternativní historii, kdy fašistické Německo po dobytí starého kontinentu provádí invazi do USA. Demoverze obsahuje naprosto stejné pasáže, jako dříve uvolněné gameplay video - čili úvodní úroveň, ve které se v kůži obyčejného stavebního dělníka Dana Carsona snažíte uniknout z rozestavěného mrakodrapu.
Lineární a technicky jednoduché O náplni této úrovně podrobně píšeme v článku z léta, ovšem demoverze končí ještě dříve, ve chvíli, kdy se dostanete dolů na ulici, takže ukázku projdete již za několik málo minut. Dle předchozích proklamací je část hry v demu veskrze lineární a kupředu vždy vede pouze jediná cesta. I z toho je jasně patrné, že koncept hry nenabídne mnoho nového do zažitého schématu současných spíše uniformních 3D stříleček. Hned v úvodu vás jistě upoutá poškozená socha svobody, ovšem okolní mrakodrapy vypadají velice jednoduše, ostatně stejně jako celá grafika hry.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pozorní si možná všimnou také nereálného chování nepřátelských strojů a vojáků. Např. nalétávající proudové letouny nepřítele letí až nápadně pomalu, kdy by se podle všech fyzikálních zákonitostí měly dávno zřítit. Podobně velmi pozvolné kácení zasažených vojáků ve stylu hadrových panáků vyloudí spíše trpký úsměv, než pochvalné přitakání. I když přepnutí do pohledu z třetí osoby např. při slézání po žebříku působí zajímavě, hlavní hrdina přitom vždy zázračně vytratí všechny své zbraně.
Aspoň nějaké osvěžení
zdroj:
tisková zpráva
Zpestřením je možnost likvidace nepřítele z přímé blízkosti např. shozením ze střechy dolů, když si můžete pomocí digitálního kříže vybrat jeden z nabízených způsobů eliminace. Jakmile pak zabijete několik dalších nepřátelských výsadkářů, po chvíli se jejich těla rozplynou na čerstvém vzduchu. Alespoň že po nich zůstanou jejich zbraně. V demu si tak zastřílíte s puškou i samopalem, ale kromě živých terčů nemá střelba do okolního prostředí vůbec na nic vliv. Prostory jsou naprosto statické, tedy kromě výbušných sudů, dle dobrých mravů zdatně pomáhajících při eliminaci většího počtu nepřátel v jejich blízkosti.
Kromě pokleku již nic jiného za překážkami nelze použít, navíc mířená střelba zpoza úkrytu není zcela přesná. I když vidíte nepřítele a cílíte těsně nad překážku, kulky si svůj cíl najdou jen s větším odstupem. Jednou jsem také zpozoroval zajímavý úkaz, kdy do břicha zasaženému vojákovi okamžitě odlétla jeho přilba, jako by dostal zásah přímo do hlavy. Jeho kolega pak pranic nedbal probíhajícího souboje a utekl k blízké zídce, kde se ve volném prostoru stal okamžitě lákavým terčem. Tudíž to ani na kvalitní AI nepřátel zatím moc nevypadá.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hryv galerii Propadák na obzoru? Z X360 dema tak čiší spíše velice podprůměrné zpracování a naprosto standardní pojetí, kdy hra vůbec v ničem nepřekvapí v pozitivním uchu, nýbrž spíše ukazuje své stinné stránky. Mizení mrtvol, ukrutné pohyby postav, nevýrazná grafika, kolize objektů při střelbě za krytem, zkrátka všechno poukazuje na budoucí veliký propadák.
zdroj:
tisková zpráva
Na zasvěcenější soud je ovšem hratelná ukázka moc krátká, nicméně stále věřím na pohled lákavé atmosféře alternativního pojetí druhé světové války, což by mohlo nanicovatou hratelnost alespoň trošku občerstvit. Plná hra by měla vyjít na Xbox 360, PS3 a PC ke konci března.
zdroj:
Archiv
nový trailer z konce ledna Stáhněte si: Trailery, X360 demo je dostupné z Xbox Live
Související články: Novinky
|