| Autor: Cappy Publikováno: 9.prosince 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hratelnost Je tato hra ultimátním závodním simulátorem, jak hlásají tvůrci? Z dema se toho příliš poznat nedá, ale vypadá to, že to žádný opravdový simulátor nebude. Je mi líto, ale já jsem k takovému závěru dospěl a jsem v tomto ohledu velice skeptický. Narazil jsem totiž na jednu nepříjemnost, vadu, které jsem se nedokázal zbavit, ať jsem s nastavením hry žongloval, jak jsem chtěl. Jelikož se stejný problém objevuje i v oficiálních videích z plné verze, předpokládám, že to bude neodmyslitelně patřit k vlastnostem hry. Tím problémem je vazba "řízení + plyn".
zdroj:
tisková zpráva
Když jedete po rovince, normálně přidáváte plyn, rychlost narůstá. To je v pořádku. Jenže jakmile se dotknete řízení, když třeba jemně a citlivě zatočíte, lhostejno na jakou stranu, auto se okamžitě ve svém zrychlování a rozjezdu zastaví. Prostě zpomalí, i když stojíte na plynu. To je velmi podivné a projevuje se to takovým "cukáních" tachometru (otáčkoměru) zpět a podle mého názoru to velice poškozuje hratelnost. Korekce volantem jsou potřeba, ale tady vás jakákoliv korekce volantem neúměrně zpomalí. Nevím, kde to autoři viděli v reálu. Něco takového nedělají ani vozy 4x4 s uzávěrkou centrálního diferenciálu, ani motokáry s pevnou nápravou a bez diferenciálu. Ve hře je tedy nemožné vykroužit s vozem klasické "kolečko". Auto se zasekne na nějaké rychlosti a pak už nezrychluje. Vizuální zpracování TOCA Race Driver 3 sice chybí takový ten první pozitivní dojem, jaký se u pozorovatele dostaví, když se podívá třeba na NFS: Most Wanted. Ale když si srovnáte všechna fakta a rozeberete argumenty pro a proti, tak se toho příliš kritizovat nedá. Odrazy okolního prostředí jsou ve vysoké kvalitě, nechybí speciální efekty, kouř od kol, zbytky gumy na asfaltu, dále detailní vozidla, detailní modely, věrně zpracovaná krajina a dokonce i stínování.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Poškození automobilu
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Na vaši jízdu pak mají vliv i další faktory. S postupem času například ztrácejí pneumatiky přilnavost a ve speciálním menu (tuning) si můžete upravit tlak vzduchu v nich, aby vydržely celý závod. Vliv má i přehřívání vody v chladiči, takže nesmíte motor konstantně vytáčet až do omezovače, abyste nepřišli o výkon. Pokud si nedáváte pozor a příliš najíždíte na obrubníky, občas si zkrátka skočíte, odnesou to tlumiče a zhorší se ovladatelnost. Kola nevydrží úplně každou ránu a po chvíli začnou šmajdat.
IQ soupeřů
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Jestli něco zaslouží ocenit, pak je to asi rozumná hardwarová náročnost. Tedy alespoň v těch okamžicích, kdy jste na trati sami. Na startu závodu, kdy je v dohledu všech 19 ostatních vozů už jsem zaznamenal pokles vykreslovaných snímků za vteřinu až o 50 procent. Zvuky se vzorkováním 44 KHz pak zatěžují procesor okolo 15 procent, i se zapnutou hardwarovou akcelerací. Resumé
zdroj:
tisková zpráva
První demo TOCA Race Driver 3 je menším zklamáním. Nemůžu hodnotit hru jako celek, protože jsem jí zatím neměl možnost vyzkoušet a vyjde až koncem únoru, ale některé detaily, o kterých jsem se zmínil, nahlodávají červíka pochybnosti. Realistický simulátor to asi nebude, možná taková lepší arkáda.Stáhněte si: Demo, Intro, Videa... Související články: Novinky, TOCA Race Driver 2 recenze, TOCA Race Driver recenze | ||
| Cappy | |
| autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |