Autor: Dreb Publikováno: 7.dubna 2004 | Verze hry: oficiální demo Doba hraní: pár dnů |
![]() ![]() ![]() Ptáte se, jak jsem problém vyřešil? Odpověď zní – nepodařilo se mi to. A tak jsem si šalamounsky od kolegy ze SCORE zapůjčil preview verzi, která všechny tři tratě obsažené v demu umožňuje hrát taktéž a sepsal dojmy na základě obou verzí. Pokud měl náhodou někdo z vás podobné problémy a podařilo se mu je vyřešit, určitě se na něj nebude nikdo zlobit, když se o řešení podělí s ostatními v diskuzi pod článkem. Dost ale zbytečného tlachání, pojďme se podívat na to, co demo Toca Race Driver 2 vyjma problémů s texturami nabízí. Tři okruhy Tím nejdůležitějším v demu jsou tři různé okruhy a tři odlišné třídy závodů, jenž si můžete vyzkoušet v režimu FREE RACE, což je jen jeden z mnoha, které budou dostupné v plné hře. Jako první je k dispozici okruh Brandy Hatch Indy s terénním převýšením, na němž si otestujete své jezdecké umění ve třídě Vintage Classic za volantem parádní klasiky Jaguar E-Type Series II (1968). Soupeři vám zde budou neméně kvalitní Ford Mustang v modelu z roku 1968 a luxusní Aston Martin DB5. ![]() ![]() ![]() Druhým dostupným je známý německý kruh Hockeinheimring, kde si zazávodíte ve třídě DTM za volantem AMG-Mercedes CLK, přičemž soupeři se prohání ve vozech Opel Astra V8 Coupe a ABT-Audi TT – R. Konečně poslední dostupnou tratí je Philip Island u protinožců, aneb další placka. Tam je vám v libové třídě V8-Supercars k dispozici Holden Commodorre VY V8 SC, soupeři využijí služeb vozů Ford Falcon BA V8 SC, Ford Falcon AU V8 SC a Holden Commodorre VX V8 SC. V plné verzi bude nabídka tratí i vozů asi 15x bohatší - viz přehled všeho na oficiální homepage. Množství nastavení Ačkoliv jsou OPTIONS jako takové nepřístupné, nabízí demo opravdu velké množství různých nastavení, i když by to zpočátku vzhledem ke konzolovému ovládání menu (tzn. bez myši) nemuselo být až tak patrné. Předně tu jsou dvě obtížnosti plus možnost nastavit si podle procentuální stupnice vše přesně na míru. Ta těžší Pro-Simulation je opravdovým očistcem a oblíbí si ho nejspíše jen ti nejzkušenější jezdci, zatímco pro ty ostatní je zde jednodušší mód Simulation. Konečně různými nastaveními oplývá i samotný vůz, u kterého lze například zvolit rozložení brzd, pérování tlumičů a tak dále. Všechny změny je samozřejmě možné po krátkém pársekundovém nahrávání otestovat zkušební projížďkou. Na závěr už zbývá jen volba, zdali automat nebo manuál, jestli chcete jet kvalifikaci nebo rovnou samotný závod, počet kol a zastávek v boxech či volbu startovní pozice. Plná hra toho nabídne sice ještě daleko více, když ale uvážíme, že jde pouze o demo, je toho rozhodně dost. K dispozici jsou jinak čtyři kamery - za vozem, za předním sklem (ale bez volantu/přístrojové desky), z přední karosérie nebo nárazníku - ale zpětná zrcátka chybí a na pronásledovatele se dá podívat jen přes speciální klávesu nebo ikonu naspod obrazovky. ![]() ![]() ![]() Když si odmyslíme problémy s texturami, lze o ToCA Race Driver 2 pět již jen samou chválu. Jak modely jednotlivých aut, tak i tratí jsou udělány s obrovskou pečlivostí. Navíc i když dojde v jednom místě k nahromadění vozů, hra drží jako přikovaná a nedojde k žádnému zpomalení, a to ani v případě, že se kouří od gum, sluneční světlo se odráží od kapot atd. Předpokladem k tomuto ale je, abyste vlastnili minimálně stejně výkonnou mašinu jako já, a to Pentium 2,2GHz, 1 GB RAM a GeForce Ti 4200. Mimo grafiky tratí a modelů se velmi dobře povedl i model deformací, i když abych mluvil pravdu, zde mohli autoři klidně přidat. Popraskané nebo rozbité sklo, zdeformovaná karosérie nebo dokonce upadlé kolo vypadají moc pěkně, ale pokud to s vaším autem napálíte ve 180ti čelně do zdi, jen se vám trochu pokřiví plechy a obvykle můžete jet dál. Nicméně poté jedete podstatně pomaleji a ostatní vás budou na rovinkách snadno předjíždět. V demu se sice uvádí, že reprezentuje jen 80% hotového produktu, ale fyzika by v něm už prý měla být kompletní a finalizovaná. Chybí jen vliv opotřebování pneumatik. Taktéž fyzikální model jízdy a inteligence oponentů patří k tomu nejlepšímu, na co lze v dnešních hrách narazit. Schválně si zkuste postavit auto napříč silnicí a zablokovat jezdce za vámi. Uvidíte, že se budou chovat velmi přirozeně (no, soupeřům jednou trvalo šíbování asi minutu, než přišli na způsob, jak mé rozbité auto postavené uprostřed trati objet - pozn.jd). To samé se dá říci i o předjíždění a vůbec o zvládání výhod tratí. ![]() ![]() ![]() ![]() Řev motorů a ovládání Velmi dobře je na tom demo Toca Race Driver 2 i co se zvuků týče. Různé modely různě pobrukují a vůbec, dle zvuků snadno poznáte, jak na tom právě jste. Příjemné je i ovládání, i když musím přiznat, že jsem hru nezkoušel na volantu, ale hrál pouze na klávesnici. Co vím, je ale ovládání pomocí volantu velmi přesné a pocitově se s ovládáním na klávesnici prakticky nedá srovnat. Pokud jím tedy disponujete, určitě si užijete daleko víc, než jen na klávesnici. ![]() Stáhněte si: Demo, Video... Související články: Novinky, TOCA Race Driver recenze (4/2003) |
Dreb | |
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) |