Autor: Nukem Publikováno: 15. srpna 2001 |
Diablo bezpochyby patří mezi klenoty herní scény a tak není divu, že mnoho her vzniklo na jeho základě s menšími či většími změnami a vychytávkami. Asi z podobných důvodů tomu bylo i u firmy Click Entertainment, která dala vzniknout hře jménem Throne of Darkness. A protože u zrodu firmy stály i bývalí členové týmu Diabla, můžeme čekat, že spojitostí na tuto hru bude mít Throne of Darkness určitě víc. Stejně jako v případě Diabla, točí se příběh okolo mýtů dávných časů, které však tentokrát vycházejí z japonské mytologie. I stalo se, že podlý a zbabělý vladař jménem Tsunayoshi měl jedné noci sen, kde mu bohové po kouskách ukrádají jeho duši jako trest za jeho hříchy. A tak Tsunayoshi slábl a pomalu umíral. Vyslal proto posly do dalekého okolí, aby našli někoho, kdo by mu pomohl. Nakonec se takový muž našel, byl jím starý mnich. Po léčivém lektvaru se Tsunayoshimu ulevilo. Mnich mu nabídl ještě jeden lektvar, po kterém bude jeho armáda neporazitelná. A tak se Tsunayoshi rozhodl zaútočit na sousední čtyři pevnosti s cílem pozabíjet v nich vše živé. Když se mu zdálo, že je dílo dokonáno, odvolal svojí armádu domů. Avšak na jednom panství nebyli jeho vojáci příliš důslední a tak se podařilo několika málo samurajům přežít. Ti pochopitelně neváhají a vydají se na strastiplnou pouť, na jejímž konci je Tsunayoshiova smrt.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Jak jste určitě pochopili, jedním z těch chrabrých samurajů bude i váš hrdina. Protože však stojí tváří tvář obrovské početní přesile, rád přijme jakoukoliv pomoc od ostatních přeživších bojovníků. Takže podobně jako u Daibla II, i zde budete ovládat početnější skupinu, která je však omezena na maximálně 4 bojovníky. Nabídka je však širší. Ve hře byste měli potkat až 7 typů postav. Tedy kromě hlavního hrdiny, pojmenovaném obecně jako Leader tu jsou, Ninja, Swordsman, Berserker, Brick, Archer a Wizard. Je zřejmé, že každá postava bude mít svá specifika projevující se jako různé rozložení bodů mezi základní vlastnosti - síla, obratnost, vitalita, mana (zde "Ki") a charisma. Protože nabídka převyšuje poptávku, je na vás, koho si vyberete. Ostatní čekají na svojí příležitost ve svatyni. Takže zvolte si své spolubojovníky a vzůru do boje.
Podobnosti s Diablem Základní obrazovka, jakož i ovládací prvky jsou velmi blízké starému známému Diablu. Po stranách naleznete kruhové indikátory zdraví a many, uprostřed tlačítka pro další ovládací prvky, vpravo od středu opasek na lektvary, vlevo pak přehled členů vaší skupiny. Stejné je i umístění prvku pro volbu aktivního kouzla u indikátoru many. Tam, kde u Diabla byla volba primárního útoku (u indikátoru zdraví) je nyní tlačítko pro nastavení bojové formace. Zde si můžete vybrat ze dvanácti různých formací, pojmenovaných dle zvířecích symbolů. Formace jsou součástí taktiky boje, přičemž kromě ní lze nastavit i míru agresivity bojovníků a jejich primární zbraň. Všech 12 formací, resp. taktik můžete editovat dle svého uvážení.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Podobně jako u Diabla tu naleznete okna pro inventář, charakter postavy, qeusty, strom kouzel, stejné jsou i hlavní klávesové zkratky. Inventář je víceméně podobný, jen je tu o pár pozic na navíc pro výzbroj. Postava tak kromě brnění, helmy, rukavic, nohavic a dvou sad zbraní může navíc nosit masku, které funguje podobně jako amulety, a 4 pozice pro magické předměty. Systém zbraní dovoluje použít v jedné sadě i dvě zbraně, do každé ruky jednu. Samozřejmě, že jsou povoleny jen určité kombinace. Umisťování předmětů do inventáře je usnadněno zajímavým prvkem. Když např. potřebujete vložit katanu, která zabírá tři políčka, předměty v inventáři se sami přeskupují tak, aby se vytvořila tři prázdná políčka pod sebou. Většinou tak odpadá manuální přemisťování jednotlivých předmětů.V okně pro inventář se nachází dvě tlačítka, která zásadně odlišují Throne of Darness od Diabla. První tlačítko se nazývá "Kovář" a druhé "Kněz". Tyto volby vlastně suplují město v Diablo, navíc všechny potřebné úkony máte okamžitě k dispozici, a to vždy a všude. V okně "Kovář" se nachází volba pro opravování (to už ale známe), staronově tu je modifikace výzbroje (pomocí magických předmětů - drahokamů, korálů, perel), které přidají určité vlastnosti modifikovanému prvku. To ale není od dob Diabla II, jeho drahokamů a socketových předmětů žádná novinka. Rozdíl je v počtu možných socketů, kterých je u jednotlivých předmětů v ToD daleko více a rovněž v tom, že zde jsou socketové předměty téměř všechny. Mnohem více netradiční jsou ovšem další dvě tlačítka - "Give" a "Make". Sebrané prvky výzbroje totiž nelze prodávat v tom smyslu, na jaký jsme zvyklí, ale tím, že je dáte kováři, je schopen na jejich základě vytvořit předměty obdobné ale i zcela nové. Ty pak za menší či větší úplatu vyrobí. Nábor bojovníků Zde bych se ještě zmínil o náboru bojovníků. Ti, jak už jsem předeslal na začátku, meditují ve svatyni a čekají, zda je nepovoláte do své družiny. Pokud tak chcete učinit, vaší žádost vyřídí Daimyo, což je vojevůdce vašeho klanu, který vás především neustále zásobuje novými questy. Daimyo využije své kouzelné moci a vámi vybraného bojovníka přenese ze svatyně do vaší družiny. Případně i naopak, žádáte-li záměnu vojáků. Daimyo je navíc schopen oživovat padlé bojovníky. Jeho mrtvé tělo nejprve přenese do svatyně, tam jej oživí s plným zdravím a manou a pak, vyžádáte-li si to, jej přenese zpět do vaší družiny. Při každé takové akci však Daimyo spotřebuje určitý díl své many, která se mu časem sama doplňuje. Pokud tedy nemá dostatek many na nějaký úkon, musíte jednoduše vyčkat. Tady bych na okraj podotkl, že mana vašich vojáků se sama nedoplňuje, takže je vždy nutné použít lektvar. To v případě boje může zdržovat, proto se lektvary many sami automaticky doplňují v případě, že spotřebujete všechnu manu. Obdobně funguje i doplňování zdraví, klesne-li aktuální hodnota zdraví pod 10 % z maxima. Chybět by údajně neměl ani multiplayer až pro 35 hráčů. Soutěžit tu proti sobě mohou 4 klany po sedmi hráčích, nebo můžete vytvořit pátý klan, resp. pátý hrad (pevnost) a jako panovník budete vysílat svá vojska tvořená počítačovými bytostmi proti vašim kamarádům, tedy něco na způsob Dungeon Keeper.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
A jak to vypadá? Na závěr ještě trochu o grafice. Protože hru v článku neustále srovnávám se svým starším bratrancem Diablem, nabízí se automaticky i srovnání grafického vypodobnění. Stejně jako Diablo II od vydání expansion packu Lord of Destruction zvládá Throne of Darkness rozlišení 800×600/16bit. Že to není příliš jsem psal už v recenzi na D2exp. Prostředí, jaké se v ToD nabízí, myslím nedosahuje kvalit Diabla. Chybí mu větší detailnost a - jak bych to řekl - "neuspořádanost". ToD se mi zdá takový hodně uhlazený, pravoúhlý... ostré rohy, téměř neporušený nábytek, jednolité povrchy, apod. Snad jen rozházené věci po zemi a mrtví vojáci dávají tušit, že tu probíhal boj. Ale možná, že to je tak schválně. Všichni víme, jak jsou Japonci pořádkumilovní a přesní. Tedy alespoň se snaží takový image v podvědomí okolního světa udržovat. Postavy ve hře jsou však oproti Diablu větší a detailnější. Ocenil jsem také (pro snímání obrázků) možnost kompletně osvítit scénu. Z obrázků by to mělo být vidět. Namísto tmavých částí mapy, která jsou dál od vaší skupiny je celá mapa osvícena stejně. Celkově hra chodí plynule, možná až příliš rychle. Znáte ty zrychlené Hong-Kongské filmy? Tak něco podobného je i zde, což trochu zhoršuje ovládání postav. Na závěr snad ještě uvedu minimální nároky na hardware: 266MHz CPU, 32 MB RAM, 8MB DirectX-Compatible Video Card. Vskutku minimální ;-).Ačkoliv by někdo namítl, že jde o klon Diabla, nové prostředí, nové postavy a mnohá vylepšení či novinky v herním systému možná vytvoří hru, která si zaslouží pozornost. Třeba díky své podobnosti s Diablem bude větším lákadlem pro ty, kteří si na něj zvykli a chtějí zakusit jiný svět. Koncem léta bychom se to všechno už mohli dozvědět. Demo Throne of Darkness si můžete stáhnout zde.
|