TEST - Crysis demo
zdroj: tisková zpráva

TEST - Crysis demo

29. 10. 2007 23:23 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Dopředu každý věděl, jak pěkně prosluněný ostrov vypadá, ale jak se na něm doopravdy hraje?

Detailní popis první mise, jež je naplní demoverze, jste si mohli přečíst už v srpnu, ale návratu na prosluněný ostrov na vlastním počítači nešlo odolat. Míra volnosti pohybu z Far Cry zůstala zachována a je tedy jenom na vás, jestli si to se skupinkou severokorejských vojáků vyříkáte z korby džípu, paluby lodě nebo hezky tváří v tvář s kulometem v ruce. Výčet to není kompletní. Do vybavení totiž přibyl nano oblek, který ani není tolik potřeba, pokud se kryjete za překážky a jste pořád v pohybu. Ale akce pak nevypadají tak úchvatně, jako když použijete zvýšenou sílu či neviditelnost. Přiznávám, že zlepšená odolnost (např. při přeběhu k nepříjemným statickým střílnám) se dost hodila a s jejím postupným dobíjením jsem si připadal jako v Halo.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ani na nejtěžší úroveň mě vojáci nedovedli srazit na kolena, jak jsem očekával. Sice se hezky kryli za překážky, než se ale rozhoupali k nějaké akci, stal se z nich případ pro pohřební službu. Přesto tato úvodní mise (nereprezentuje úplně styl pozdějších částí hry) při přestřelkách nepostrádala šťávu a minimálně se vyrovnala Far Cry. Novinkou oproti němu je, že za žádnou z překážek opravdu nejste v bezpečí - ať už jde o kácející se kmeny stromů či napůl dřevěné chatrče.

Zkrátka fyzikální model v singleplayeru DX9 mě dostal (narozdíl od MP) a bylo opravdu krásné vidět, jak spolu s nepřítelem padá k zemi několik větví. Nicméně bych vliv fyzikálního modelu na celkovou hratelnost nepřeceňoval - častější je řešení situací standardním způsobem a pokud se mi podařilo zabít vojáka padající střechou či kmenem palmy, šlo spíše o náhodu, které jsem musel notně pomoci. Ve hře existují asi tři typy stromů, mezi nimiž jsou porosty, s nimž si neporadily ani granáty či těžký kulomet (tvůrci "nepokácitelnost" něčeho zdůvodňují tuhým kořínkem, ale tenké větve by snad jít mohly).

zdroj: Archiv


Překvapením pro mě byla hardwarová (ne)náročnost, plynulé hraní jsem si v rozlišení 1024x768 na střední detaily užíval i na Radeonu X1950 Pro (s Core2Duo E6300 a 3 GB RAM). Největším zabijákem přitom bylo vyhlazování hran srážející fps až k nule. Demoverze navíc obsahuje Sandbox2 editor, který se od běžných nástrojů pro tvorbu map liší možností okamžitě se projít po vašem novém ostrově. Řekl bych, že svou složitostí se velmi vzdaluje běžným hráčům, viz obrázky. Plná verze Crysis byla dnes oficiálně prohlášena za dokončenou a nic už nebrání v jejím uvedení do obchodů v půlce listopadu. Otázka do diskusního fóra: co se líbí/nelíbí na samotné hratelnosti (nehledě na grafické pozlátko) vám?
zdroj: vlastní

warlock

Nejnovější články