zdroj:
tisková zpráva
Báli jste se, že vaši sourozenci zvlčí u GTA3 a že až poprvé sami usednou za volant vozu, který si nejlépe sami předtím ukradli, první, co je napadne, bude rozjet se po chodníku? Nebo že po odehrání Mafie bude jejich snem navštěvovat banky ve slušivém dlouhém kabátě, třímajíc v pravici nezvykle těžký futrál na housle? A co když vám řeknu, že v jednom starém království, ležícím kdesi za kanálem La Manche, chystají vývojáři firmy Minds Eye pro hráčské nadšence snad všech kast (rozuměj PC, PS2, Xbox, Gamecube a GBA) podobně laděnou hru, avšak z opačné strany zákona? Á, vidím jisté úsměvy na rodičovských tvářích. Ovšem nechvalme dne před večerem a pojďme se trochu blíže seznámit s tím, co bylo možné vypozorovat z betaverze hry, kterou nám poskytli naši štědří kolegové z italského Tiscali.
Znáte je? Věřím, že jméno hry Starsky & Hutch vám není neznámé, neboť jí na našich stránkách byl mezi novinkami věnován nejeden odstavec. Znalci detektivních seriálů pak jistě sami dodají, že hra bude mít zřejmě něco společného se stejnojmenným seriálem ze 70.let, který běžel na zahraničních televizních obrazovkách. A mají pravdu. Tehdy po rušných ulicích proháněli svůj červený sporťák „Zebra 3“ David Starsky (Paul Michael Glaser) a Ken Hutchinson (David Soul), co by nekonvenční duo detektivů osobitého vzhledu, vystupování i přístupu k povinnostem. Ze seriálu byl do hry vpašován i Huggy Bear (Antonio Fargas), jenž zde zaštituje roli vypravěče stylem jemu vlastním.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
A co nás tedy pravděpodobně čeká? Celá hra je rozdělena na tři hlavní epizody, provázané jistým příběhem, přičemž každou z nich tvoří šest kapitol. Tématicky by se děj měl z části opírat o seriálové příběhy, nicméně s jistými úpravami tak, aby hra byla zábavnější. Vše se tedy bude točit obvykle kolem stíhání zločinců nejrůznějšího kalibru - chuligáni, bankovní zloději, únosci, nájemní vrazi apod. Avšak nezapomnělo se třeba ani na takový ozbrojený doprovod důležitého svědka na letiště.
Klonování povoleno
zdroj:
tisková zpráva
Když jsem v úvodu vzpomínal hry GTA3 a Mafii, nebylo to jen tak samoúčelné. Hra Starsky & Hutch má s těmito tituly společný základní prvek, kterým je zcela autonomní městské prostředí, v němž se celý děj odehrává. Zkrátka celé Bay City žije svým vlastním životem. Po spletitých silnicích jezdí množství různorodých vozů, nechybí ani vlak, který vám nejednou na silnici zkříží cestu. Po chodnících se procházejí chodci, uskakují před auty a kryjí se před kulkami. Celé město tvoří bezpočet domů, továren, obchodů, benzínových pump atd. atd.
Vaše vozy, nebude to jen Zebra 3, podléhají podobným fyzikálním zákonům jako v GTA3, nezapomnělo se tedy ani na pomuchlané karosérie, i když asi ne v takovém rozsahu. Sami se můžete, do jisté míry, svobodně prohánět po ulicích, po chodnících, nebo skrz parky či výlohy. A v čem je to omezení? Především každá mise je časově omezena, takže pokud ji nechcete opakovat příliš často, je třeba se zajímat jen o splnění cíle, výlety po okolí znamenají prohru. Samozřejmě, že zpočátku budete bloudit, tak jako v GTA3. Naštěstí tu je pěkně barevná výseč mapy, byť ne příliš veliká.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Jen po čtyřech kolech Dále ve hře patrně nebude žádný volný prostor mezi misemi, kde byste se mohli volně projíždět po městě, poznávat ulice, či hledat nějaké bonusy. Tady musím zdůraznit, že jde jen o moji domněnku. Verze, kterou jsem hrál, nebyla ještě natolik ucelená ani příliš odladěná, takže po splnění mise jsem musel hru ukončit a znovu spustit, načež jsem si mohl vybrat jakoukoliv jinou misi. Možná, že v dokončené komerční verzi bude po splnění mise následovat gratulace a výzva k návratu na policejní stanici pro další úkoly, avšak nepodmíněná žádným časem. Uvidíme.
zdroj:
tisková zpráva
Posledním a asi nejsmutnějším omezením bude patrně to, že za celou hru svůj vůz neopustíte, abyste třeba se zbraní v ruce dobíhali zločince v úzkých uličkách, o průniku do domů ani nemluvím. Škoda. Tento stupeň volnosti přidal GTA3 i Mafii vysoce na hratelnosti. Hodnotit grafiku nemá v tuto chvíli velký význam, neboť hra zatím běžela v okně o velikosti 640×480, což není zrovna moc, přesto se zdá býti rovnocennou oběma vzpomínaným titulům. Ale už nyní byly patrné takové drobnosti, jako odlesky slunce od nablýskané karosérie vozu, či oblaka dýmu od pneumatik. Kvalita textur bude patrně na stejné úrovni jako příbuzné hry.
Dvě postavy jednou klávesnicí Nesmím samozřejmě zapomenout na ovládání a vůbec styl hraní. Starsky & Hutch lze ovládat pochopitelně klávesnicí, ale mluví se i o volantu, byť zatím jen v souvislosti s PS2. Na této konzoli by měla být dokonce podporována i světelná pistole. Nicméně volant nebyl mrtvý ani ve verzi, kterou jsem hrál já, bohužel však velmi, velmi omezeně. Fungovala jen některá tlačítka a řízení volantem asi až od druhé poloviny natočení. Co se týče stylu hraní, pak vězte, že za volantem bude sedět Starsky, zatímco Hutchova úloha bude primárně střelba z okénka, a to z různých pistolí, pušky či brokovnice, sekundárně pak neustálé napomínání a komentování Starskyho stylu jízdy. Dost možná, že priority těchto dvou úkolů jsou opačné.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Velkou pomůckou tu je automatický zaměřovací systém na nejbližší vhodný cíl, neboť zároveň řídit a mířit by bylo nemožné. Dalšími ulehčeními jsou bonusové symboly, různě roztroušené po okolí. Je to ozdravení, zvýšení rychlosti, štít, dvojnásobný účinek zbraní atd. Ty musíte buď projet autem, nebo do nich střelit.
Musíte se líbit
zdroj:
tisková zpráva
Aby toho ještě nebylo málo, byl do hry aplikován ještě jeden seriálový prvek. Jde o jakési divácké hodnocení atraktivnosti stylu, jakým se Starsky a Hutch se zločinci vypořádávají. Znáte to sami z mnoha filmů, kde je hodně záběrů z městské honičky v autech věnováno různým skokům, těsným průjezdům, smykům a jiným kouskům, při kterých se má divákům minimálně tajit dech, nejlépe pak mají nadšeně tleskat, vískat či vyskakovat z křesel nehledě na převrhnutý pytlík s popcornem. Ve hře sice neslyšíte ani tleskot ani povyk, ale pochváleni jste červeným kroužkem se symbolem ruky zatnuté v pěst a palcem vztyčeným vzhůru.
Kvitovány jsou tedy těsné průjezdy kolem aut, nabourání do zločince, průjezd výlohou, smetení poštovní schránky z chodníku, jakož i hydrantu, střelba do semaforů atd. Naopak modrým kruhem a palcem dolů vás diváci kářou až se nakonec může stát, že televizi vypnou. Co to bude znamenat pro vás, jako hráče zatím netuším. Konec mise, celé kapitoly nebo dokonce hry? Nechme se překvapit. Každopádně se vyvarujte přejíždění nevinných chodců či bourání do vozidel, která se neúčastní honičky.
Nadějné vyhlídky? Co říci závěrem? Určitě se nejedná o žádný převratný herní styl, jako třeba v případě GTA3 a Mafie. Starsky & Hutch hodlá získat své hráče díky kouzlu samostatně žijícího města, jistým zastřešujícím příběhem, či komičností obou hlavních postav a jejich dialogů. Otázkou zůstává, nakolik nápadité, oproti konkurenci, tyto prvky budou, aby hra zaujala víc než jen pár zvědavců.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Navíc při pravděpodobně chybějící volnosti pohybu mezi misemi, jakož i nemožnosti opustit vůz hrozí, že hra bude ještě ryzejší arkádou, než v případě GTA3, které tato skutečnost byla mnohými hráči vytýkána.
zdroj:
tisková zpráva
Určitou část úspěchu by mohl přinést skutečně dobrý a na různé typy soubojů bohatý multiplayer, avšak o něm není známo zatím nic, ani to, zda vůbec bude. Jistý je snad jen kooperativní mód pro dva hráče, kdy jeden řídí a druhý střílí, po mikrofonu možná i komanduje ;-), ale to by bylo zatraceně málo. Zkrátka při stavu jakým jsem hrál (pochopitelně nepočítám chyby této vývojové verze), se mi nezdá, že by hra měla ohromit podstatnou část stále náročnějších hráčů, ale třeba se velmi mýlím. Kéž by...
Stáhněte si: ECTS video Související články: Novinky, Grand Theft Auto III recenze, Mafia recenze
|