Autor: Dreb Publikováno: 5.května 2003 |
![]() ![]() ![]() První ochutnávková mise V první misi nazvané Demise, která bude v plné verzi zařazená jako čtvrtá, se podíváte na jednu z planet federace, kde budete pátrat po ztracené posádce vesmírné lodi USS Dallas. Taktéž se pokusíte tamním obyvatelům, rase Attrexianů, pomoci od dotěrných insekticoidních vetřelců, kteří tyto mírumilovné humanoidy v pravidelných nájezdech decimují. Ačkoliv se jedná o zmutovaný hmyz, jsou útočníci vysoce organizovaní a disciplinovaní a co je zarážející, nevypadá to, že by jim někdo velel. ![]() Zanechme ale spekulací a vraťme se k tomu, co nám demo, respektive jeho první mise nabízí. Například si vyzkoušíte, jaké je to spolupracovat s jedním z Attrexianů - Avak’Stasem, jak nepříjemné je v časové tísni, kdy vám dochází vzduch, hledat centrální uzávěr bezpečnostních dveří nebo třeba to, jaké to je pomocí trikodéru spojovat přerušená elektrická spojení, abyste přivedli do generátorů proud. Jak říkám, nudit se nebudete, protože neustále je co dělat. Členem Hazard Teamu V druhém misi obsažené v singleplayerovém demu, která je nazvané Search and Destroy a bude v plné hře zařazená na sedmém místě, se podíváme na povrch jiné, dosti deštivé planety federace, která se potýká se stejnými problémy a stejnými nepřáteli. Rozdílem ale je, že tentokráte nejste ve výsadku sami, ale doprovází vás váš elitní tým. Ten tvoří klingonský specialista na těžké zbraně Korban, betazoidka Juliet Jurot, která se stará o technické a lékařské zabezpečení výsadku a člověk Austin Chang, který si dokáže poradit s jakoukoliv výbušninou nebo nástražným výbušným systémem. V této misi taktéž narazíte na nové a ještě nebezpečnější nepřátele a na ve finále si dokonce zabojujete i s jedním z bossů. ![]() ![]() ![]() Atmosféra hry Obě mise jsou opravdu velmi kvalitně zpracované, a to jak po stránce designu, tak i co se atmosféry týče. Kdybych měl velmi zjednodušeně popsat to, co vás čeká, řekl bych, abyste si představili jednu z úvodních misí hry Unreal 2, dosadili do ní jako hlavního hrdinu Alexandra Munroa a lehce modifikovali nepřátele. Je to až k neuvěření, ale opravdu jsem měl chvíli pocit, že hraji Unreal II, což samozřejmě není myšleno nijak v negativním slova smyslu. Spíše naopak. Prostory vesmírné stanice v první misi jsou správně stísněné a dobře zpracovaná je i kolonie sužovaná silným deštěm v druhém levelu. Kromě výborné grafiky (modifikovaný Quake III Arena engine) a povedených textur hraje do not atmosféře i kvalitní ozvučení a hlavně opravdu velký počet nepřátel, kteří na vás prakticky bez přestání útočí. Neustále tedy musíte mít oči na stopkách, protože nepřátelé vás napadají ze všech směrů a nezastaví je ani na první pohled neprorazitelná masivní zeď či ocelové dveře. K technickému zpracování tedy nemám žádné výtky. Hra se necukala, běžela naprosto čistě a ani jednou nespadla, a to se jedná jen o demo. Zbraně a jiná technická udělátka ![]() V druhé misi pak k těmto nástrojům smrti přibývá ještě granátomet a atterianský Arc Gun, který vystřeluje elektrické výboje. Samostatný popis si potom zaslouží trikodér, který má vícero funkcí. Předně pokud jím označíte cokoliv organického nebo cokoliv, co jde použít, získáte o vybraném objektu několik základních informací. Pomocí trikodéru taktéž přepínáte módy vidění, které vám například pomohou zjistit, které předměty je možné zlikvidovat a taktéž pomocí něj spojujete přerušená elektrická spojení v logické mezihře, kterých by mělo být v plné verzi více. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Umělá inteligence Poměrně zásadní otázkou u FPS her je umělá inteligence, která dosti ovlivňuje finální hodnocení produktu. Abych ale řekl pravdu, tak si tu v Star Trek Voyager: Elite Force II zatím netroufnu hodnotit, protože není k dispozici dostatek indicií, podle kterých by to šlo. Všichni nepřátelé jsou totiž hmyzoidi a jediným jejich úkolem je zabít vás, takže po vás jdou jako slepice op flusu a z toho opravdu nelze umělou inteligenci hodnotit. Trošku se sice dá vyčíst z chování vašeho týmu, ale je to toho dosti málo, takže zhodnocení tohoto faktu nechme až na recenzi. Z toho, co jsem měl možnost vidět v demu, jsem byl ale poměrně spokojen. ![]() Stáhněte si: Demo, Češtinu, Trailer, Trailer 2 Související články: Preview (2/2003), Star Trek: Elite Force recenze (9/2000), Elite Force Expansion pack recenze (5/2001), Novinky |
Dreb | |
autorovi je 25 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) (všechny články autora) |