| Autor: Martin Zavřel Publikováno: 26.listopadu 2008  | Verze hry: americká/PS3/nefinální Doba hraní: pár hodin  | 
 
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nechali             jsme se na den zavřít do potemnělé místnosti s pokračováním legendární             hororové série. Jak se povedla hratelnost, atmosféra a přechod na             současnou generaci konzolí, to vše se dozvíte v našich dojmech z roztřesené             první ruky.Podobně jako ostatní fanoušci jsem měl obavy z přechodu série pod palec amerického vývojářského týmu Konami (byť vedeného původními japonskými tvůrci). Kontroverzní recenze americké verze a reakce hráčů na fórech (hra tam vyšla již v září) také mohou být jednou z příčin odkladu evropského vydání hry nakonec až na únor 2009, aby byl čas hru vylepšit. Když jsme tedy dostali pozvání od českého distributora hry, firmy CD Projekt, přijet si hru vyzkoušet k nim do kanceláře, neváhali jsem ani vteřinu – a zároveň jsem vůbec netušil, zda se mám víc těšit nebo bát. Prvotní úlek zajistila nuzně vybavená testovací místnost pro novináře. Kromě nepohodlné dřevěné židle a holých stěn na mě poblikávala stará televize, přesný opak pojmu HD ready. Možná to bylo schválně, jako strašidelná relikvie přímo ze Silent Hillu? :) Jakmile jsem ale zatemnil místnost, nasadil pořádná sluchátka a spustil debugový model PS3, přestal jsem reálný svět vnímat a zcela jsem se ponořil do syrové reality špinavé nemocnice. Hra opět využívá obrazového filtru starého filmu, takže zastaralá obrazovka tento dojem zašlosti obrazu nakonec celkem příjemně umocňovala.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      fotky z vlastního hraní  Vzkříšení mrtvého města Jedním z ústředních prvků zápletky je (zprvu záhadné) prolínání domovského městečka hlavního hrdiny s prokletým Silent Hillem. Díky tomu se sice podíváte zpátky do svého oblíbeného města hrůzy (ve tmě čeká obávané jezero Toluca), ale dostanete také zcela nové městečko k prozkoumání, přičemž nechybí samozřejmě ani nová zákoutí starého Silent Hillu. Lokace fungují podobně jako dříve – ve městě zahaleném nepříjemně (rozuměj děsivě) hustou mlhou se pohybujete v rámci ulic, omezených bezednými propastmi na několika stranách. Většinu času ale strávíte v interiérech.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Většina lokací má také svoji normální a temnou variantu, přičemž přechod se (díky výpočetnímu výkonu nových konzolí) děje zcela v reálném čase, takže se vám prostředí mění a rozpadá před očima. Vrcholem lokací pro mě byla „továrna z Pekla“, kde kovový labyrint nad temnou propastí prosvěcovalo zpracovávané tavené železo. Mezi výrazné přednosti hry patří také nebývale propracované dávkování strachu a akce – mnohem častěji budete vystrašeni postupovat děsivým prostředím dlouhé minuty zcela bez kontaktu s nepřítelem. Díky výborné režii je to často ještě strašidelnější, než boj s jednou ze smrtelně nebezpečných nestvůr.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Uhoď a uhni Ačkoliv hra do značné míry dodržuje prověřenou šablonu, doprovází její návrat několik změn v duchu moderních žánrových standardů. Nejvýraznějším rozdílem je překopání poněkud primitivního soubojového systému, který teď lépe využívá faktu, že většinu času budete muset monstra mlátit různými předměty zblízka (střelivo je vzácnost). Kromě speciálního tlačítka pro silný a druhého pro slabý útok máte nyní také tlačítko pro „úhybný manévr“, kterým vaše postava podle situace skočí stranou nebo dokonce udělá kotoul. V praxi střídáte všechna tři tlačítka plynule během každého souboje, takže vznikají rozličná řetězená komba a navíc neustále okolo protivníka „tančíte, kloužete a uhýbáte“. Jestliže tento systém nedostanete do krve, rychle vyčerpáte všechny vzácné lékárničky a zemřete.  Další novinky Zahrnují třeba mnohem častější využívání kontextových tlačítek pro proskočení oknem, vypáčení dveří, rozpárání krvácející kožené blány bránící průchodu apod. Nebo pěkně tříděný deník, kam se vám zapisují nalezené stopy.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      oficiální obrázky v galerii  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Absolutním           vrcholem zážitku byl pro mě zvukový design a hudba Akira Yamaoky, který           si ostatně touto sérií udělal jméno. Tradičně industriální ozvučení           je ještě hutnější a děsivější, skladby (včetně písně na ústřední melodii           s ženskými vokály) se vám zaručeně zaryjí do mozku na hodně dlouho.           Zkrátka a dobře, navzdory některým signálům ze zámoří se těším na začátek           příštího roku.Stáhněte si: Tralery, Videa... Související články: Preview, Novinky, Recenze filmu Silent Hill, Silent Hill 4 recenze, Silent Hill 3 recenze, Silent Hill 2 recenze  | 
| Martin Zavřel | |
| autorovi je 29 let, pracuje v 2K Czech, v minulosti sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech brněnských Otaku |