Autor: Dreb Publikováno: 22.prosince 2001 |
![]() ![]() ![]() Singleplayer část dema Předpokládám, že hra pro jednoho hráče bude tím prvním, co každý vyzkouší. Dřív než ale uchopíte vynikající motorovou pilu s pořádnými zuby a vrhnete se do lesa, potažmo mezi nepřátele, doporučuji trochu si pohrát s nastavením. Serious Sam 2 (dále jen SS: TSE) disponuje opravdu velmi dobrým enginem a určitě se vám s trochou snahy podaří vymáčknout ze hry to nejlepší nastavení. Mě osobně se hra naprosto plynule hýbala v rozlišení 1280*1204 a 16 bitových barvách na sestavě AMD Thunderbird 1.2 Mhz, 512 RAM a GeForce 2 MX a ani slabší stroje by neměly mít s rozchozením dema sebemenší problémy. ![]() Dalšími zbraněmi, na které ve hře narazíte, je základní žabykuch, který máte od začátku u sebe, revolver v samostatném i zdvojeném vydání, jednohlavňová a dvouhlavňová brokovnice, odstřelovačka, granátomet a raketomet. Na demo dost slušné. V plné hře přibudou samozřejmě i další zbraně, z nichž se sluší jmenovat alespoň dle obrázků a videí pěkně udělaný plamenomet. Vraťme se ale od zbraní zpět na začátek hry. Jedná se totiž pravděpodobně (vyjma závěrečného souboje, ale o tom až později) o nejpůsobivější scénu hry. Nepřeháním. A dokonce si dovolím tvrdit, že se může SS: TSE co se grafiky týče naprosto v klidu měřit s velikány (demy) současné scény jako je RTCW či MOH:AA. Croteam prostě odvedl, co se grafiky týče, opravdu slušnou práci. ![]() ![]() ![]() Variabilní nepřátelé Dalším kladem singlepayer části dema jsou nepřátelé, kterých je slušná kopa. Ze začátku potkáte jen tupé mutanty, kteří pravděpodobně vzniky jako odpad při genetických pokusech mimozemšťanů, ale dál to již začne být zajímavé. Bezhlaví střelci, bezhlaví sebevrazi s bombou v rukách, jejichž jediným krátkým životním přáním je rozmáznout se o vás, zmutovaní býci, velcí netvoři s raketometem, obří škorpióni s rotačním kulometem, zelení a červení ďáblové, létající valkýry, a dva druhy biomechanoidů. A určitě jsem ještě na někoho zapomněl. ![]() Finální boss Naprosto za vše mluví „final fight“. Jen co projdete úvodním předpyramydím a následně i útrobami samotné aztécké pyramidy, otevře se před vámi pohled na obrovské údolí se třemi chrámy a jednou centrální pyramidou. Když říkám obrovské, tak myslím opravdu obrovské. Přeběhnout údolí z rohu do rohu je otázka skoro dvou minut. Jakmile se necháte zlákat nádherným mírumilovným výhledem a vystrčíte svoji šišku trošku dál, začnou se do údolí teleportovat desítky nepřátel. Mě samozřejmě poprvé nenapadlo nic lepšího, než vzít do ruky motorovou pilu a prosekat si cestu až k centrální pyramidě, kde je zásobárna zdraví a střeliva. Bohužel jsem ale nevěděl, že když projdu blízko kolem chrámů, vyvolám tím další desítky nepřátel. ![]() ![]() ![]() Ve finále se na mě řítila dobrá stovka všemožných potvor v čele s třiceti kostlivými psi, kteří po mě metali činky jako diví. To se prostě nedalo ustát, ale to je celkem jedno :-) Dá se to řešit i jinak. Důležité ale je, že takovýhle pocit při hraní hry jsem měl naposledy u Dooma 2, kdy na mě vyběhlo 30 impů a přes ohnivé koule skoro nebylo vidět. A když znovu zopakuji, že ani při takto masivním útoku nedošlo k žádnému zpomalení hry a ke zmenšení FPS, nemusím snad již nic dodávat. I když přece jen, slíbil jsem přeci tři části :) A to zůstáváme pořád u té první - takže jedeme vesele dál. Atmosféra na jedničku ![]() Jedinou věcí, která mi na hře pro jednoho hráče na SS: TSE nesedla, je podivný systém hlášení nových nepřátel a vůbec všeho důležitého, který na můj vkus trochu zdržuje. Pokaždé když totiž uděláte něco zásadního nebo jste konfrontování s novým druhem enemíků, rozbliká se vám na obrazovce odporná ikonka obálky, která přestane, jen když se do ní podíváte. O nepřátelích získáte informace o jejich slabých místech atd., ale většinou je to nanic, protože každého lze prostě ustřílet nebo uřezat k smrti a žádnou speciální taktiku k tomu nepotřebujete. Ale budiž. Je možné, že v plné verzi se setkáme s takovými nepřáteli, kde hrubá síla nepomůže... Multiplayer část dema A teď již konečně k síťové hře. U demoverzí her není v dnešní době tak obvyklé, aby vyšla dohromady multiplayer a singleplayer verze. Ne tak ale u SS: TSE, kde se na multiplayeru (až vás přestane bavit hra proti počítačem řízeným mutantům) dosytosti vyřádíte. Sice je k dispozici jen jedna uzavřená aréna, stejné zbraně jako v singlu a několik skinů, ale i tak to stojí za to. ![]() ![]() ![]() V rychlosti hry bych dokonce tvrdil, že Q3A je SS: TSE pro hráče s průměrnými reflexy :) SS: TSE totiž oplývá naprosto čistým deathmatchem, který si na nic nehraje a tak jste opravdu skoro pořád mrtví. Jedna nepovedená rána, soupeř kontruje a jdete do kytek... Poslední věcí, o které se chci zmínit, jsou in-game dema, prezentující vychytávky enginu. Škoda jen, že jsou z lokací, které si můžete v demu vyzkoušet a ne z nějakých jiných, ale na druhou stranu se můžete podívat, jak bude asi vypadat kooperativní řežba. ![]() Stáhněte si: Demo (116 MB), Trailer (12 MB), Video (11 MB nebo 25 MB) |
Dreb připravil: jd |