zdroj:
tisková zpráva
Před několika dny jsem v novinkách rozebíral budoucnost first-person akčních stříleček a konstatoval, že bezduché střílečky typu Dooma jsou již minulostí a bez šance na dobré ohodnocení. Možná budu muset názor na jaře opravit, protože právě na toto období se připravuje vydání hry Serious Sam od neznámé firmy Croteam. Tento nově složený chorvatský tým (Croteam je zkratka Croatia team = chorvatský tým) se pustil do velkolepého projektu, ale možná také do slepé uličky. Po prvním, v létě uvolněném, testovacím demu nám před několika dny předhodili Multiplayer Test 2, na který jsem se podíval blíže a rád bych se s vámi podělil o první dojmy.
Návrat do Egypta Možná nebude na škodu si nejdříve připomenout ve stručnosti příběh, který by vás měl do hry uvést. Jako příslušník speciálních jednotek Sam „Serious“ Stone budete vysláni zpět do bájného Egypta, abyste zneškodnili nesmrtelného Tah-uma, do kterého je soustředěno snad veškeré zlo lidstva. Toliko ve zkratce nástin příběhu, kterého se ale v multiplayer testu nedočkáte. Záměrně neuvádím pojem demo, neboť jde vyloženě o compatibility-test, na což vás autoři upozorňují na každém kroku. Oficiálního dema se patrně dočkáme až těsně před vydáním samotné hry. To ovšem neznamená, že vydaný test nelze hrát. Opak je pravdou. Můžete si v něm vyzkoušet jeden level (Karnak Temple Complex), který je sice velmi rozlehlý, ale nijak zvlášť obtížný. Rozlehlost je způsobena velkými otevřenými prostranstvími, která spojují několik chrámů.
zdroj:
tisková zpráva
Grafika běžící na vlastním Serious-enginu je pěkná, ale docela náročná na výkon počítače. Netradiční je tím, že zatímco většina podobných stříleček má víceméně ponurou atmosféru, tady na vás svítí sluníčko, je krásně, prostě taková pohoda :) Pěkně jsou udělané textury, voda i stromy, které lze rozstřílet. Na druhou stranu jsem si všiml, že scény nemají zas až tolik polygonů a jsou tak ochuzené o různé drobnosti. To ale nemusí zatím nic znamenat. Zbraně Během tohoto jednoho levelu se obeznámíte s mnoha zbraněmi a spoustou nepřátel. Začnu u zbraní. Jako základní zbraň je zde kromě nože revolver - pokud najdete druhý, můžete střílet oběma najednou podobně jako například v Unreal Tournamentu. Další zbraní je obligátní brokovnice, buď v single nebo double verzi. Jako snad v každé hře i zde je shotgun opravdu vražedný na krátkou vzdálenost. Pod číslem 4 máme volbu minigun/tomygun, což je návrat k populárnímu „rotačáku“ z Dooma. Poslední zbraní obsaženou v testu je dobře známý Rocket Launcher.
Jak vidíte, jde o zbraně podobné těm z Dooma, čímž se jen potvrzuje podobnost s touto hrou. Za zmínku stojí pěkné efekty při střelbě a zásahy na soupeřích, kdy po zásahu zblízka dvojitým shotgunem odletí o pěkný kus dozadu.
Kamikaze
zdroj:
tisková zpráva
Zajímavé jsou nestvůry, které se vás snaží zabít. Tady autoři popustili uzdu své fantazie a výsledkem jsou zajímavá monstra. Mezi ty lehčí patří několik druhů bezhlavých lidí s různou výzbrojí. Hodně nepříjemní jsou bezhlaví kamikaze, kteří se na vás ženou s pokřikem a bombami v rukou. Pokud je totiž nezneškodníte v dostatečné vzdálenosti, bomby stejně explodují a seberou vám dost zdraví. A to na vás často běží i pět kamikaze najednou.
Mezi další monstra patří jakýsi nosorožec, který je dost rychlý, ale taky neohrabaný, takže stačí uhnout těsně před ním, když na vás běží. Pak je tu kostlivec, který mi připomíná dinosaura, dotěrní ptáci, monstrum připomínajícího mecha z mechwarriora a pak jakýsi tvor s kulometem, který by se dal tvarem přirovnat k drakovi. O každém nepříteli si můžete najít informace v systému NETRICSA (Neurotronically Implanted Combat Situation Analyzer), což je vlastně chip zabudovaný uvnitř Samovi lebky. Ten analyzuje veškeré dění ve hře a dává vám nejen informace, ale například i tipy, jak je dobré zneškodnit tu kterou nestvůru.
zdroj:
tisková zpráva
Jako nedostatečná se mi jeví inteligence nepřátel. Veškerá AI je vměstnána do toho, že se na vás bezhlavě ženou. Ani z toho bych ale nedělal předčasné závěry, protože umělá inteligence je jednou z posledních věcí, které se na hře dodělávají. Ale tady musí Croteam ještě hodně zapracovat.
Multiplayer V multiplayeru si můžete zahrát v módech fragmatch, scorematch (což není úplně to samé) a cooperative. Zvláště kooperativní mód vítám s otevřenou náručí, protože od dob Dooma (opět jsme u něj :) se na něj v 3D akcích jaksi pozapomínalo. Za zmínku jistě stojí i množství nahraných dem šířených v tomto testu - ostatně i vy sami si můžete demo nahrát. Ovládání je klasické pro tuto kategorii her, až na defaultní citlivost myši, která se mi zdála moc velká. Není problém jí ale zmenšit. Skoro bych zapomněl i na ne zcela běžnou možnost hrát hru ve dvou na splitscreenu.
Podobnost s Doomem
zdroj:
tisková zpráva
Při hraní testu se mi na mysl neustále vracela obrovská podobnost s Doomem. Kam se podíváte, tam si vzpomenete na starého dobrého Dooma. Jenže od jeho vydání už uplynulo 7 let a je otázkou, jestli taková hra ještě obstojí v dnešní době, kdy se je vidět odklon od těchto masových likvidací nestvůr spíše k takticky pojatým akcím. Croteam se jako nováček v této branži snaží dokázat, že myšlenka Dooma ještě není úplně mrtvá. O tom, jestli se mu to podaří, nebo jestli je to už jen slepá ulička vývoje počítačových her, se budeme moci přesvědčit už na jaře. Každopádně jde o jednu z nejočekávanějších 3D akcí pro příští rok.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|