Prince of Persia 2: Warrior Within - dojmy
zdroj: Archiv
Dojmy z hraní

Prince of Persia 2: Warrior Within - dojmy

17. 10. 2004 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Zatímco minulý díl byl milou pohádkovou podívanou pro celou rodinu, pokračování prince z Persie bude drsným hororem pro dospělé. Alespoň takový pocit máme z dema, které zaujalo novými pohyby a bojovými komby.

Autor: Nukem
Publikováno: 17.října 2004
První české dojmy z této hry zdroj: Archiv Verze hry: oficiální demo
Doba hraní: 1 den


Obrázek zdroj: Archiv Pakliže poslední díl Prince z Persie nesoucí podtitul Sands of Time byl milou pohádkovou podívanou pro celou rodinu, chystané pokračování Warrior Within je drsným hororem pro dospělé. Alespoň takový pocit se nám už nějaký ten měsíc snaží vnutit tvůrci nadcházejícího princova dobrodružství. Svá tvrzení pak dokládají množstvím obrázků, artworků, filmečků a nyní, hráči asi tím nejočekávanějším argumentem, hratelným demem. To vyšlo v pátek a mělo skoro půl gigabajtu, ale naštěstí jsme pro vás objevili mnohem dostupnější, dvojnásobně menší verzi dema, která co do hratelnosti obsahuje úplně to samé (viz informace v novinkovém článku).

 Odlétající vnitřnosti
Po úvodním videu, které jste mohli shlédnout už dříve, jste v demu Prince of Persia 2: Warrior Within nelítostně vrženi do akce. Ta se odehrává na palubách dvou lodí střetnuvších se uprostřed rozbouřeného oceánu. Vaším úkolem je zvládnout několik jednoduchých bojových pohybů i o trošku složitějších komb, jejichž příkazové sekvence se vám zobrazují ve spodní části monitoru. Pakliže jste úspěšní, uvolní se vám cesta dál. Následuje průchod podpalubím, kde se můžete osvěžit slanou vodou (brrr) a další výuka, tentokrát obohacená o souboj se dvěma zbraněmi. Přitom druhou zbraň prostě seberete ze země, kam upadla někomu, kdo už ji nepotřeboval, a buďto zaútočíte s mnohem větší silou nebo ji jednoduše hodíte do hrudi nepřítele stojícího opodál.

Závěr první části dema je potom věnován osobnímu souboji s Shahdee, nemilosrdnou protivnicí, s níž se během hry utkáte asi ještě několikrát. Pak si lehce osvěžíte průchod mezi mechanickými pastmi a změříte síly s několika tužšími nepřáteli, abyste nakonec stanuli tváří v tvář obrovitému Brutovi. Na toho platí jediné - sekat do nechráněných částí nohou a když padne na kolena, rychle mu vyšplhat na záda a útočit na hlavu tak rychle, jak to jen zvládnete.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Kombo-mánie
Přestože lze celé demo projít za pár desítek minut (pokud tedy nepadáte z lodi nebo do jámy s bodáky), máte možnost seznámit se mnohými novinkami a to především v soubojích. Je až neuvěřitelné, kolika nových pohybů a bojových výpadů je princ schopen zvládnout (přehled ovládání). Souboje se zbraněmi byly doplněny o přímý kontakt s nepřítelem. Můžete jej přeskočit, chytnout ze zadu pod krkem a zlomit mu vaz nebo třeba podříznout. A co takhle použít protivníka jako živý štít nebo s ním mrštit o zem či ještě lépe shodit jej do propasti? Příznivci potoků krve si rozhodně přijdou na své, neboť si užijí půlení těl nepřátel v horizontální i vertikální ose, oddělování hlav. To vše mnohdy podpoří i zpomalení scény, kdy vidíte, jak malé shluky krve opouští oba konce krku a ladně plují prostorem (zobrazování krve lze ale v menu vypnout).

 Spousta zbraní
Zbraně jsou ve hře rozděleny na pět typů. Přitom jenom šavlí je tu asi osm. Následují zbraně do druhé ruky jako jsou různé sekery, palice, dýky a pak předměty typu „co dům dal“, tedy náhodně sebrané předměty, které lze jako nepříliš silnou zbraň použít.
Zvětšit zdroj: Archiv
Ke každé zbrani se pak váže trochu odlišný styl boje. Máte-li například v rukou dvě šavle, podržením klávesy pro útok druhou zbraní princ zkříží před nepřítelem ruce a když je pak rychle roztáhne, padá horní půlka protivníkova těla jiným směrem než ta spodní. Tohoto efektu samozřejmě nedosáhnete s palicí, ale ta bude mít, díky velké hmotnosti, zase mnohem větší razanci. Většinu zbraní objevíte snadno, ale mají zde být i takové, u nichž budete muset projevit nadprůměrnou bystrost, abyste je našli.

Deklarované větší interakce s prostředím si v demu zase tolik neužijete. Přesto je vidět, že princ zvládne víc než jen se odrazit ode zdi. Možná se vám občas podaří pomocí zdí, trámů či lan vyskákat nad nepřítele, seskočit na něj a mocným úderem šavle jej poslat zpátky do písečného pekla. Jediné, co po něm zbude je obláček písku času, který k princi sám doletí. Někdy se písek schovává v kameninových nádobách, takže rozbíjení inventáře má nyní i svůj význam.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Opět neposlušná kamera
Bohužel i v tak relativně krátkém demu lze objevit několik chybiček. Je to především kamera, která se stejně jako v předchozím dílu nestaví vždy na ta správná místa, takže hlavně v členitějším prostředím vám mnohdy do výhledu vleze nějaká překážka. Jindy kamera zabírá postavu prince a ne a ne ji přinutit přesunout se na takové místo, odkud byste měli daleko lepší výhled na bojiště.

Obrázek zdroj: Archiv Neodpustím si ani kritiku ovládání, které je zase konzoloidní a nepředpokládám, že ve finále bude na výběr ovládání, na které jsme zvyklí z PC. Já prostě chci, aby princ uměl couvat, namísto aby běžel zpátky. Taky chci, aby se uměl otočit na místě a ne že poběží doprava nebo doleva. Mám-li se třeba chopit páky nějakého mechanismu, která není zrovna kolmá nebo rovnoběžná s plochou obrazovky, pak je daleko snazší k ní přistoupit a pak se namístě otočit čelem než obíhat kolečka, přibližovat se po schodovitých trajektoriích apod., abych se na popáté trefil.

Občas jsem narazil na protivníka, který někde stál a vůbec si nevšímal okolí, jako např. při souboji s Brutem. To by celkem nevadilo, byl by o to snadnější cíl, kdyby se ale v tu chvíli nestal nezasažitelným. Princ jím mohl projít, máchal skrz něj šavlemi, ale ani ho neškrábl. Jako by se Brutus fyzicky propadl do jiné dimenze a tady po něm zůstal jen obraz...

 Hardwarově nenáročné
Co se týče hardwarové náročnosti, pak ta v případě Warrior Within není vyšší než v Píscích času (Sands of Time), neboť byl použit prakticky stejný engine, i když to možná tak úplně nevypadá. Písky času byly takové uhlazené a prosvětlené, zatímco tady vidíte chaos a šero, ale to je zkrátka účel. Minimální konfigurací by mělo být něco, co odpovídá 1 GHz Pentiu III, 256 MB RAM a alespoň ATI R7500 nebo GeForce 3. Podporována by měla být i GeForce 4 MX, se kterou minulý díl oficiálně nepočítal. Na GF4 Ti4200 a Pentiu 4 3,2 GHz jelo demo při rozlišení 1024×768 naprosto plynule s největšími detaily.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

 Bude to maso!
Zdá se, že Ubisoft dostál svým slibům a přichystal pro nás další efektní podívanou, tentokrát ale už pro silnější povahy. Píseční nepřátelé jsou již nyní z masa a kostí a z písku mají asi jen duši. Pohyby prince i nepřátel jsou zase o něco dokonalejší. Věrohodnost ale trochu kazí dojem „zrychlenosti“, přesně ve stylu hongkongských akčních filmů.

Když vidím prince, s jakou lehkostí přeskakuje mezi extrémně vzdálenými trámy či lany mám pocit, že neváží ani kilo. Spiderman z Persie, se mi chce najednou zvolat. A když pak, držíce se za sloup, přebíhá dokolečka po obličejích svých nepřátel, vidím na místo něj podobně nadaného chlapce v dlouhém černém kabátě a přiléhavými slunečními brýlemi. Je ale pravdou, že se tvůrci inspirací akčními filmy a komiksy netají.

Zvětšit zdroj: Archiv Zdá se tedy, že spíše než akční adventurou bude nový princ akční hrou s občasnými adventurními prvky. Ale třeba nás plná verze Prince of Persia 2: Warrior Within, která vyjde příští měsíc, v mnohém ještě mile překvapí - já v to tedy doufám.

Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa...

Související články: Novinky, Prince of Persia: Sands of Time recenze a návod



Nukem
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora)

 
 
Nukem

Nejnovější články