Autor: Nukem Publikováno: 17.října 2004 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Přestože lze celé demo projít za pár desítek minut (pokud tedy nepadáte z lodi nebo do jámy s bodáky), máte možnost seznámit se mnohými novinkami a to především v soubojích. Je až neuvěřitelné, kolika nových pohybů a bojových výpadů je princ schopen zvládnout (přehled ovládání). Souboje se zbraněmi byly doplněny o přímý kontakt s nepřítelem. Můžete jej přeskočit, chytnout ze zadu pod krkem a zlomit mu vaz nebo třeba podříznout. A co takhle použít protivníka jako živý štít nebo s ním mrštit o zem či ještě lépe shodit jej do propasti? Příznivci potoků krve si rozhodně přijdou na své, neboť si užijí půlení těl nepřátel v horizontální i vertikální ose, oddělování hlav. To vše mnohdy podpoří i zpomalení scény, kdy vidíte, jak malé shluky krve opouští oba konce krku a ladně plují prostorem (zobrazování krve lze ale v menu vypnout). Spousta zbraní Zbraně jsou ve hře rozděleny na pět typů. Přitom jenom šavlí je tu asi osm. Následují zbraně do druhé ruky jako jsou různé sekery, palice, dýky a pak předměty typu „co dům dal“, tedy náhodně sebrané předměty, které lze jako nepříliš silnou zbraň použít. ![]() Ke každé zbrani se pak váže trochu odlišný styl boje. Máte-li například v rukou dvě šavle, podržením klávesy pro útok druhou zbraní princ zkříží před nepřítelem ruce a když je pak rychle roztáhne, padá horní půlka protivníkova těla jiným směrem než ta spodní. Tohoto efektu samozřejmě nedosáhnete s palicí, ale ta bude mít, díky velké hmotnosti, zase mnohem větší razanci. Většinu zbraní objevíte snadno, ale mají zde být i takové, u nichž budete muset projevit nadprůměrnou bystrost, abyste je našli. Deklarované větší interakce s prostředím si v demu zase tolik neužijete. Přesto je vidět, že princ zvládne víc než jen se odrazit ode zdi. Možná se vám občas podaří pomocí zdí, trámů či lan vyskákat nad nepřítele, seskočit na něj a mocným úderem šavle jej poslat zpátky do písečného pekla. Jediné, co po něm zbude je obláček písku času, který k princi sám doletí. Někdy se písek schovává v kameninových nádobách, takže rozbíjení inventáře má nyní i svůj význam. ![]() ![]() ![]() Opět neposlušná kamera Bohužel i v tak relativně krátkém demu lze objevit několik chybiček. Je to především kamera, která se stejně jako v předchozím dílu nestaví vždy na ta správná místa, takže hlavně v členitějším prostředím vám mnohdy do výhledu vleze nějaká překážka. Jindy kamera zabírá postavu prince a ne a ne ji přinutit přesunout se na takové místo, odkud byste měli daleko lepší výhled na bojiště. ![]() Občas jsem narazil na protivníka, který někde stál a vůbec si nevšímal okolí, jako např. při souboji s Brutem. To by celkem nevadilo, byl by o to snadnější cíl, kdyby se ale v tu chvíli nestal nezasažitelným. Princ jím mohl projít, máchal skrz něj šavlemi, ale ani ho neškrábl. Jako by se Brutus fyzicky propadl do jiné dimenze a tady po něm zůstal jen obraz... Hardwarově nenáročné Co se týče hardwarové náročnosti, pak ta v případě Warrior Within není vyšší než v Píscích času (Sands of Time), neboť byl použit prakticky stejný engine, i když to možná tak úplně nevypadá. Písky času byly takové uhlazené a prosvětlené, zatímco tady vidíte chaos a šero, ale to je zkrátka účel. Minimální konfigurací by mělo být něco, co odpovídá 1 GHz Pentiu III, 256 MB RAM a alespoň ATI R7500 nebo GeForce 3. Podporována by měla být i GeForce 4 MX, se kterou minulý díl oficiálně nepočítal. Na GF4 Ti4200 a Pentiu 4 3,2 GHz jelo demo při rozlišení 1024×768 naprosto plynule s největšími detaily. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Bude to maso! Zdá se, že Ubisoft dostál svým slibům a přichystal pro nás další efektní podívanou, tentokrát ale už pro silnější povahy. Píseční nepřátelé jsou již nyní z masa a kostí a z písku mají asi jen duši. Pohyby prince i nepřátel jsou zase o něco dokonalejší. Věrohodnost ale trochu kazí dojem „zrychlenosti“, přesně ve stylu hongkongských akčních filmů. Když vidím prince, s jakou lehkostí přeskakuje mezi extrémně vzdálenými trámy či lany mám pocit, že neváží ani kilo. Spiderman z Persie, se mi chce najednou zvolat. A když pak, držíce se za sloup, přebíhá dokolečka po obličejích svých nepřátel, vidím na místo něj podobně nadaného chlapce v dlouhém černém kabátě a přiléhavými slunečními brýlemi. Je ale pravdou, že se tvůrci inspirací akčními filmy a komiksy netají. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa... Související články: Novinky, Prince of Persia: Sands of Time recenze a návod |
Nukem | |
autorovi je 30 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |