| Autor: Dick Publikováno: 28.dubna 2005  | Verze hry: multiplayerové demo Doba testování: 1 týden  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
            
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek  Odlišnosti od Unreal Tournamentu I když není srovnání se sérií UT příliš na místě, bohužel se mu nelze ubránit. Už třeba jen proto, že autoři byli do jeho vývoje podstatnou měrou zainteresováni, tudíž bude zajímavé sledovat, kolik prvků do své hry přinesli z původní spolupráce a jak moc pro ně byla (ne)inspirující. V demoverzi se dalo hrát jak po LAN, tak i po internetu. Já logicky sáhl po online hře, protože dát dohromady v mém okolí partu šílenců a donutit je hrát „nějaké demo“ by byl úkol hodný Sisyfa.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Pokud budete           k Pariah přistupovat jako k potenciálnímu UT přemožiteli, budete asi           hodně rozčarováni, protože hra nabízí diametrálně odlišný zážitek. Jednak           se to týká rychlosti a spádu hry, která není upřímně řečeno nejvyšší.           Zatímco v UT máte kontakt s protivníky téměř neustále, Pariah je na           tom poněkud jinak. Valná většina map je poměrně rozsáhlá a navíc se           odehrává výhradně v exteriérech, což má za následek, že mnohdy po několik           dlouhých sekund nenatrefíte na žádného spoluhráče či protivníka.Rozlehlost prostředí a rovněž jeho plasticita (výčnělky, plošinky) tak trochu svádí ke kempování či elegantní eliminaci nepřátel z dálky bez většího tělesného kontaktu. Samozřejmě, že toto tvrzení neplatí vždy a je do značné míry závislé na počtu hráčů (maximum je 32) a zvoleném módu. Aby se větší vzdálenosti překonávaly snáze, je ve hře několik dopravních prostředků. V demu se dala na vlastní kůži vyzkoušet trojkolka nebo užitečná bugina, do níž se mohou vměstnat dva lidé najednou, čímž se z jednoho stane řidič a z druhého kulometčík. V tomto směru tak Pariah nezapřel silnou inspiraci titulem Halo. Ostatně z něho si vzal i pro někoho lehce nešikovné ovládání vehiklu pomocí myší (zatáčení) a klávesnice (plyn, brzda). Na každý pád je taková jízda vítaným zpestřením a eliminace soupeře jeho přejetím je až neskutečně účinná i zábavná.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ještě předtím, než se vrhnete do hry, je třeba provést jednu věc – určit si „povolání“. Těch je na výběr přesně 8 a po zvolení jednoho z nich se můžete stát třeba Riflemanem, Demolisherem, Gravierem apod. Ptáte se, k čemu je to dobré? Dle této prvotní volby (kterou mj. můžete kdykoliv v průběhu hraní změnit) dostanete přidělenou dvojici určitých zbraní. Takže například Rifleman disponuje odstřelovačkou a frag riflí, Demolisher raketometem a granátometem a tak dále. Co se týká vlastností postav, ty jsou všechny stejné a jejich „povolání“ se na nich nijak nepodepíše. Správná volba je nutná už jen z toho důvodu, že brát zbraně po mrtvých lidech nelze.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Když už             jsem nakousnul zbraňový arzenál, asi by bylo vhodné si o něm povědět             pár slov. Osobně z něj nejsem nijak moc nadšený, protože mi jeho výběr             příliš nesedl. Převažují zde totiž bezkontaktní zbraně, což by nebyl             až zas takový problém, ale citelně tu schází něco s větší kadencí.             Dojde na staré známé kousky, jako je raketomet, frag rifle, plasma             gun a několik dalších. Snad jediným překvapením je pak tzv. Bone saw,             což je příruční pila. Tu se však vyplatí používat pouze v případech             nejvyšší nouze, neboť její účinnost vcelku malá.Poněkud negativní pocity ve mně zanechalo i nabíjení, které na můj vkus trvá příliš dlouho. Právě kvůli tomu se vyplatí do všech potyček vstupovat pouze s plným zásobníkem, jinak z vás soupeř brzy udělá ementál. I když je pravda, že ona účinnost jednotlivých zbraní není bůhvíjak vysoká a pro připsání si zářezu na pažbu se budete muset setsakramenstky snažit. Škoda, po této stránce Pariah myslím trochu zklamal.  Rozšiřování zbraní... Co však potěšilo, jsou upgrady zbraní. V podstatě si to lze představit tak, že při startu dostanete ten nejokleštěnější model, který můžete pomocí tzv. energy cores vylepšit. Nejde tak samozřejmě činit do aleluja, protože každou ze zbraní lze vyšperkovat maximálně třikrát. Pro příklad nemusíme chodit daleko a stačí si vzít třeba sniperku. V případě, že se u ní rozhodnete zakoupit vylepšení, jako první vám přibude termovize, s níž bude identifikace živých objektů jednodušší. V druhé fázi bude vylepšen zásobník a ve třetí účinnost samotné pušky.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       ... a doplňování zdraví  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Poněkud             netradiční mi přišel vlastní managment zdraví. Zatímco jinde je vaše             kondice reprezentována počtem procent a při stovce jste čilí jako             rybky a při nule naopak mrtví, Pariah přichází s vlastním systémem,             který je opět v něčem podobný již zmiňovanému Halo. Vaše zdraví je             protentokrát symbolizováno čtyřmi kapslemi v levém horním rohu obrazovky.             Ty postupně ubývají v závislosti na utržených zraněních. A protože             tu nenarazíte na klasické medkity, přichází na řadu perfektní udělátko,             pomocí něhož můžete zdraví doplňovat! Ano, slyšíte dobře. Prostě jakmile             na tom jste špatně, zaběhnete někam, kde je klid a dobijete si energii.             Jednoduché, rychlé, ale na druhou stranu se vám z toho na chvíli rozostří             vidění a budete více zranitelní.
 Bez zastírání musím říct, že po stránce zpracování mě Pariah velice příjemně překvapil. Již dávno nemám nejmodernější stroj a honba za co nejvyšším výkonem mě nechává naprosto chladným. I přes to všechno Pariah na mé konfiguraci (Athlon XP 2600+, 256 MB RAM, Radeon 9600) šlapal na nejvyšší detaily naprosto plynule, až jsem nad tím nevěřícně kroutil hlavou. Jasně, dá se to pochopit, protože Unreal Engine 2.0, na němž hra běží, se neřadí mezi ty nejnovější technologie a třeba jen ztvárnění vody v Pariahu má do takového řekněme Far Cry hodně daleko. Paradoxně to ale není nijak závažný nedostatek, protože ruku na srdce, kdo má čas při akčním běsnění v multiplayeru chodit arénami a zkoumat každičký centimetr okolního prostředí? Já tedy ne, protože se věnuji hraní...  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Každopádně pohled na grafiku je příjemný, ze přímo hry dýchá atmosféra, kterou dotvářejí nejrůznější maličkosti, jako jsou poletující listy nebo větve stromů vlnící se ve větru. Na první pohled možná nepodstatné věci, ale právě ty dělají výborný výsledný dojem, na němž se navíc podepisuje i vcelku povedená hudební složka. O kvalitní fyziku se stejně jako v případě mnoha jiných her (Half-Life 2, Max Payne 2, Painkiller) stará známý engine Havok. Díky němu bychom se měli dočkat nejrůznějších vychytávek, jako jsou ragdoll efekty nebo možnost ničit jednotlivé objekty v prostředí. Slůvko „bychom“ jsem použil záměrně z důvodu, že osobně mi nad některými věcmi mi zůstával rozum stát. Jak je možné, že výstřel z raketometu nepohne buginou ani o kousek, proč nijak nepocuchá její zevnějšek a vůbec, jak je možné, že výstřely někdy procházejí kmeny stromů? Nechápu a divím se, jak je možné, že to nikoho předtím netrklo. Beru, že je to sci-fi, ale že by se dřevo stalo za pár století nehmotným?  Klapne to?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Těžko říct,           i když jisté předpoklady tu jsou. Prozatím mám ze síťového dema Pariah           velmi smíšené pocity. Na jedné mističce vah je relativně ucházející           hratelnost, nízké hardwarové nároky a několik příjemných novinek, na           straně druhé potom jistá nevyváženost zbraní a poněkud malý spád. Naštěstí           by Pariah neměl být pouze o multiplayeru, takže to ještě nemusí znamenat,           že by plná verze hry měla být vyloženě špatná. Celé toto naše tápání           bude rozsouzeno již začátkem května, kdy by se do obchodů měla dostat           finální verze hry.Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Novinky...  | ||
| Dick | |
| autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |