Overlord II - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Overlord II - dojmy z dema

13. 6. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Ze studené ledovcové jeskyně povedou vaše těžké kroky zasněženými soutěskami a cestou budete vůkol rozsévat zkázu a smrt. Ale klid, bude to legrace.

Autor: Mart
Publikováno: 13.června 2009
První české dojmy zdroj: tisková zpráva Verze hry: PS3/demo/anglické
Doba hraní: jeden den


Obrázek zdroj: tisková zpráva Aktuálně vydaná demoverze akční adventury Overlord II, kterou jsme otestovali na konzoli PS3, nabízí veskrze tradiční ingredience, kvůli kterým si hráči oblíbili již první díl. V demu si vyzkoušíte roli nového Temného pána, se kterým se vypravíte na nějakých 15 minut herního času plundrovat zem a šířit zlo. Zde především za dopomoci svých ukecaných a neúnavných skřetích přisluhovačů. Pravdou je, že grafické zpracování se téměř nezměnilo, ale stylová FMV sekvence dojem alespoň zčásti napraví. Nicméně Overlord II chce sázet na trochu jiné atributy - na interakci herního prostředí a velký počet postaviček a efektů, co se najednou natlačí na scénu.

 Bijte je a ničte je! Perte je a žerte je!
Váš pozvolný postup demem by se dal nejlépe přirovnat k nájezdu hladových kobylek na úrodné pole. Po vašem odchodu všude zůstává jen zdevastovaná zem a pár smutných tváří, které měly alespoň to štěstí, že vaše řádění ve zdraví přežily. Ano, častá destrukce různých objektů, dřevěných konstrukcí a plotů sice nevypadá bůhvíjak propracovaně, ale stoprocentně tu plní svůj účel.

Opět přitom platí, že zdejší hraní za špatnou stranu nelze brát příliš vážně, jakkoli se nadějete momentů, za které by vás v Greenpeace rozhodně nepochválili. Do zmíněné kategorie patří nahánění a nemilosrdné ubíjení roztomilých tuleňů. Pak i o poznání odolnějších mrožů, což můžete v demu pravidelně prokládat útoky na obyvatele severské vesnice, evokující eskymáky, jejichž iglú se nacházejí poblíž města Nordberg.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky

 Ale berte to s humorem
Bílé sněhové pláně. Velké kry. Studená jezírka naznačující mrazivý dotek severního moře. Zaváté stromy. Tak tohle všechno je kulisou pro váš veskrze lineární postup demem, během čehož se párkrát upřímně zasmějete. Správně, hra tedy znovu nešetří humorem. Dílem skrze některé povedené hlášky, jimž dává šmrnc především příjemně stylové nadabování. Dílem skrze obvyklou nadsázku a shazování tradičních hrdinů a zástupců dobra, mezi nimiž lze vidět podivné elfy s mnoho barevnými pletenými čapkami a dredy. A konečně dílem skrze některé legrační sekvence, patřící ovšem do kategorie kanadských šprýmů.

 Kamarádi do party
V rámci konfrontačních možností, které si osaháte už při prvním konfliktu s obrovitým yettim, oceníte (pro potřeby demoverze) sympaticky nabroušenou sekeru a kombo sestávající ze tří po sobě jdoucích šťouchů. Zejména ten poslední je hodně výživný, dal by se jím zatlouct nejeden hřebík. Nechybí též jiskřivý magický výpad a pak samozřejmě kooperace se skřety, co tu odvedou většinu špinavé práce za vaše temné veličenstvo.

Ovládání je navrženo poměrně intuitivně a rychle přejde do krve. Temného pána navigujete skrze herní prostředí levým analogem PS3 ovladače, přičemž v repertoáru jeho pohybových možností nic komplexního nenajdete. Temný pán zkrátka není žádná Lara Croft a překonávání různých terénních převýšení, platforem a komplikované scenérie není rozhodně jeho parketa. Konečně, na tohle má své věrné sloužící. Řeč je přirozeně o jeho pohůncích, skřetech...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Dirigujete je po placu pomocí pravého analogu, nechybí ani tlačítko pro zacílení konkrétní hrozby a následný útok vámi stanoveného počtu skřetů. Malí, leč neuvěřitelně agresivní tvorové přitom sami od sebe přičinlivě útočí a ničí vše, co jim přijde takříkajíc pod ruku. V případě vyčištění lokace od místní fauny, jako jsou dříve zmínění tuleni, výrazně vylepšují váš status. Od čehož je jenom krůček k povědomí, že se otevírají další portály, kterými lze přivolat další posily. Prostě klasika. V případě různých beden, truhliček a sudů se zase můžete dočkat zlata a nebo jednorázové uzdravovačky, díky čemuž rychle zapomenete na šrámy z dřívějšího boje.

 Chcete si ochočit vlky?
Zajímavě se jeví možnost na vámi vybraném místě postavit praporec a definovat tak strategickou obrannou linii, u níž budou skřeti hlídkovat. Také se mi zamlouvá eventualita ochočit si divoké vlky, co jsou na tomhle místě sice zavření v klecích, ale jejich osvobození je otázkou okamžiku. Přičemž právě na vlcích mohou skřeti posléze jezdit. Takhle nově zformovaná kavalerie je pak mnohem mobilnější, má destruktivnější potenciál a dostane se navíc na místa, která se jinak tváří jako těžko dostupná.

V pravém horním rohu herní obrazovky nechybí pohled na aktuální stav vašeho vojska, tedy kolik máte k dispozici  skřetů. V levém dolním rohu je zase malý výsek mapky, napomáhající se směrem vašeho  putování. Trochu mi chybělo rozlišení, kolik mužů mám ještě pěších a kolik je pojízdných - s eventualitou jejich rozdělení, ale na rovinu. Overlord II asi nechce mít nějaké významnější a komplikovanější strategické obrysy. Zase půjde především o akční rubanici se sázkou na kvantitu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Nesnesitelná těžkost bytí?
Třebaže v demu nechybí připomínka lehkého intelektuálního vyžití, jako je aktivace panelů pro spuštění mostu umožňujícího projít dál, zdaleka největší porci pozornosti sklízí boj, resp. vybíjení všeho živého. Musím ale říci, že v častých půtkách se situace může lehce stát nepřehlednou. A celkový dojem nijak nespravilo ani angažování samotného Temného pána, který sice může významně přiložit sekeru k dílu, leč je z trochu pomalejší školy. Takže leckdy přichází s křížkem po funuse. A pokud jsem náhodou stihl dorazit včas - k právě probíhajícímu konfliktu na druhé straně kopce, nastalo bušení do tlačítka bez žádaného povědomí, jestli moje úsilí padá takříkajíc na úrodnou půdu. Nicméně postupem času (v rámci plné hry) bude samozřejmě výrazně lépe, po skončení dema lze zhlédnout další možné akvizice, jako je bitevní stroj - katapult, pro likvidaci nepřátelských šiků na dálku…

 Resumé
Overlord II tak zanechal téměř identický dojem co jednička. Místy je trochu chaotický a nepříliš propracovaný, ale stále poměrně zábavný a dobře přístupný. Ovládání je navrženo kvalitně, skřetí pomocníci nemají problém s nalezením správné cesty ani na hodně úzkém či nějak komplikovaném prostoru a spolupráce s těmito ďábelskými tvory je věru hodně dynamická. Skřeti navíc nejsou úplně hloupí, dalo mi docela přemlouvání, než jsem je donutil se jít utopit. To jenom abych aspoň částečně vyrovnal skóre na straně dobra, které tady dostává a podle všeho dostane pořádně na frak.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Z dema se dá odhadnout ještě větší porce nadsázky a z toho pramenící dobré nálady. A také zábavy, neboť Overlord II by vás nejenom díky svému, na dnešní poměry netradičnímu pojetí, mohl zabavit na docela dlouho. A přitom všem nenudit. Mimochodem, jaký dojem zanechalo demo Overlord II ve vás?

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery...

Související články: Novinky, Recenze prvního Overlordu



Mart
editor: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články