Night Watch - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Night Watch - dojmy z dema

18. 3. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Inspirováni úspěšným filmem se Nival Interactive pustili do hry, která mění engine ze Silent Stormu do stylu fantasy. Jak proběhl náš první den ve službách Noční hlídky v moskevském metru a zasněženém parku?

Autor: Warlock
Publikováno: 18.března 2006
První české dojmy z této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: anglické demo
Doba testování: 1 týden


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak zvítězit v bitvě, kterou nemůžete vyhrát? A co když je na tom stejně i váš soupeř? Můžete se bít tak dlouho, dokud již nezůstane nikdo, kdo by se chopil zbraně. Nebo můžete uzavřít příměří a doufat, že váš soupeř časem nezíská rozhodující výhodu. Na to samé se ale bude spoléhat i on. Proto se dohodnete, že vytvoříte hlídky, které budou působit v řadách nepřítele a dohlížet na to, aby nebyla křehká rovnováha narušena. Nic však netrvá věčně, stejně jako smír mezi dobrem a zlem.

Noční hlídka
Obdobně tomu bylo v ruském filmu Night Watch, který vloni na podzim vstoupil do kin. Svým způsobem byl revoluční, protože konečně dokázal, že se i východní projekt může přiblížit svým hollywoodským vzorům (zde konkrétně Matrixu). Podle románu Sergeje Lukjaněnka byly zpracovány osudy Noční hlídky, kterou tvoří příslušníci dobra a dohlížejí na dodržování ustanovených zákonů v době po setmění do rozbřesku (přesným opakem bude Denní hlídka, jež by se měla letos dočkat své premiéry v kinech).

Hra Night Watch se nechala celým filmem inspirovat a stojí za ní stejní vývojáři jako za druhým pokračováním Blitzkriegu, pátým dílem HOMM nebo sérií taktických strategií Silent Storm. A právě z posledně jmenovaného titulu použili tvůrci osvědčený engine, který jste si naposledy mohli vyzkoušet v Hammer and Sickle. Jediné, co doznalo výraznějších změn, je herní svět, který místo druhé světové naplnila magie, podivní tvorové, ještě zvláštnější předměty a tři odlišná povolání hrdinů. Vítejte v Moskvě!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Prověřený systém
Herní princip Night Watch se drží předchůdců a opět tedy budete mít co dočinění s (různě početným) týmem, jehož jednotliví členové se dosti odlišují díky dvouvrstvému RPG systému - s postupem na vyšší úroveň u každého z nich volíte jednu ze speciálních schopností a při jejich použití v souboji se postupně vylepšuje účinnost. Boje probíhají v tahovém režimu, kde mají všechny postavy přidělen počet akčních bodů. Ty využíváte k pohybu, střelbě, kouzlení nebo jiným činnostem.

V demu máte možnost vyzkoušet si všechny tři hlavní povolání, která jakkoli nejsou originální, excelují vzájemnou odlišností. Před klasickým kouzelníkem vrhající všemožné blesky asi dáte přednost alchymistovi, který kromě proklínání konkrétních osob dokáže začarovávat obyčejné předměty. Poslední volbou je jakýsi druid, který se dovede proměnit v roztomilé zvířátko a drápky roztrhat svého nepřítele na krvavé cáry (viz tabulka).

TŘI NOČNÍ HLÍDAČI
Wizard – Jak bývá zvykem, postava s tímto povoláním si libuje v útoku na větší dálku, protože při souboji tváří v tvář nemá příliš šancí. Pro tento případ může využít speciální kouzlo ve spojení se zónou soumraku a před fyzickým zraněním se tam schovat. Kromě blesků, které soupeře připraví o zdraví, má v zásobě ještě trik s vysáním magické energie.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Enchanter – Ačkoli jeho aplikování magie není tak přímočaré jako v případě kouzelníka, není radno si s ním zahrávat. K prosazení svých názorů používá povalující se předměty, kterým propůjčuje část své kouzelné síly. Pro začátek to jsou pouze jablka doplňující zdraví nebo tabulka čokolády, která přidá manu, později se dostanou ke slovu i mocnější artefakty. I tak dokáže nepřítele proklít a každé kolo mu ubrat životní sílu. Má také schopnost přenést část své magické energie na týmového kolegu.

Shapeshifter – Více než slušný rváč, který nemůže chybět u žádné pořádné bitky. Jeho síla spočívá podobně jako u druida z Diabla v proměně v nějakou tu potvůrku. Na prvním levelu se jedná o vcelku neškodného psíka, ale s přibývající zkušenostmi se z něj vyklube doslova tygr. Ve své zvířecí formě používá převážnou část svých speciálních schopností - třeba mohutný skok, pecku-čenichovku nebo silnější útok za cenu snížení přesnosti. Je to také jediný člen skupiny, který dokáže přímo léčit zranění.

 Náplň příliš krátkého dema
Během tří krátkých misí, z nichž dvě jsou bohužel tutorialové, své taktické schopnosti v demu příliš nevyužijete a spíš je dán prostor dialogům. Z trochu zvláštního arzenálu si zatím můžete vyhrát pouze s kouzelnou baterkou či zářivkou spalující přízraky na uhel. Nebo papat kouzelná jablíčka a odolávat kouzelným vlivům skrze svoje černé brýle.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Demo neobsahuje žádné skutečné střelné zbraně a sám nevím, jestli kvůli zachování autentičnosti předlohy nějaké v plné hře vůbec budou (na homepage o nich není zmínka). Engine stvořený pro prostřelování různých materiálů a rag-doll efekty tedy možná zůstane nevyužitý - pouze si občas užijete nějaké té rozbité lavičky či poraženého stromu, pokud odhodíte nepřítele dostatečnou silou.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
V demoverzi se projdete po střechách domů, téměř opuštěnou stanicí metra nebo zasněženým parkem. Když vezmeme v potaz filmovou předlohu i zveřejněné screenshoty, měla by vás cesta v boji proti zlu zavést do polorozpadlých skladišť, mohutných budov nebo relativně obyčejných sídlišť. Postavíte se všemožným vampírům, kouzelníkům, démonům či podobně roztodivným tvorům.

 Změny oproti Silent Storm
Znalci výše zmíněných titulů si asi nejprve všimnou změny uživatelského rozhraní, který již nezabírá tolik místa jako předtím. Přibylo několik aktivních slotů a nemusíte tedy utrácet tolik drahocenných akční bodů pro přendání určitého předmětu z inventáře. Ten je nyní zjednodušen a různě velké předměty v něm zabírají stejně místa. Oproti Silent Stormu se tvůrci uchýlili k řadě škrtů, které souvisí především se změnou prostředí. Namísto vycvičených vojáků máte pod kontrolou skupinku lidí, jež se od běžných smrtelníků liší jen svým vrozeným nadáním. Zapomeňte tedy na různé kamufláže, plazení, přikrčování či speciální režimy střelby. Sbohem nejspíš dáte i granátům a jejich nastražování na kolem procházející nepřátele.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Zóna soumraku
Zpestřením je existence zóny soumraku (Twilight Zone), do které se můžete za drobný poplatek přenést. Jedná se o paralelní realitu ve skutečném světě, kde platí trochu jiné zákonitosti. Kouzla tady mají větší účinnost a stojí méně many, ale zato vás zdejší pobyt bude pravidelně (každé kolo) stát nemalé množství magické energie (v případě, že vám dojde, začne okolní namodralé prostředí neúprosně vysávat vaší životní sílu). Nespornou výhodou Twilight Zone má být neviditelnost v běžném světě, takže jste prakticky imunní proti jakémukoli útoku zvenčí (ostatní se ale vašim výpadům neubrání). Bohužel v demu nelze pořádně vyzkoušet, zda se díky zóně soumraku dá proplížit za záda nic netušícího nepřítele a bez boje ho zabít. K této schopnosti se dostanete až na konci druhé mise, ale to už každý nepřítel bez problému vstupuje do paralelní reality, kde probíhá většina bitek.

LEHČÍ JE UHASIT SVĚTLO, NEŽ ROZPTÝLIT TEMNOTU
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jedna z hlavních myšlenek ruského filmu Noční Hlídka, který kromě jiného dokazuje, že dokud mezi námi budou ti dobří, stále ještě zůstává naděje. A i kdyby mělo být dávné proroctví o blížící se nadvládě zla stokrát jisté, pořád ještě existuje šance, že onen vyvolený, který poruší odvěkou rovnováhu, se přidá na stranu světla. Minimálně se tedy vyplatí bojovat a pokusit se zvrátit nepřízeň osudu. Recenzi a další informace o nyní již v podstatě kultovním snímku si můžete přečíst na kino.tiscali.cz.

Otázkou zůstává, jak bude vypadat vaše postava na vyšším levelu a jestli vše neskončí u používání jednoho nejsilnějšího a zároveň nejvytrénovanějšího kouzla. Taktéž by nebylo na škodu rozšířit v demoverzi velice chudý inventář. Co se týká vývoje děje, který byl v Hammer and Sickle nelineární, nevypadá to nijak růžově. Ačkoli jsem měl v úvodních rozhovorech několikrát na výběr mezi různými volbami, vždy směřovaly k jednomu cíli. Sluší se zmínit i o hudbě, která byla místy opravdu dechberoucí a nebál bych se ji srovnat s elitou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

 Nadějné (vy)hlídky
Ačkoli je tedy demo velice krátké a v jeho závěru jsem si nebyl jistý, jestli nenadálé spadnutí na plochu bylo skutečně úmyslné, ukázalo, že i starého psa lze naučit novým kouskům. Sice engine nedoznal žádných výrazných změn, ani inteligence protivníků se neřadí k tomu nejlepšímu, zaujme neotřelým světem plným spoustou nápadů - ať už se jedná fantasy prostředí podle filmu, netradiční paralelní svět nebo tři značně odlišná povolání.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Night Watch má svou ruskou premiéru dávno za sebou (léto 2005), avšak dodnes panují nejasnosti ohledně distributora pro zbytek světa. Oficiální stránky prozatím mlčí a nikdo dosud neoznámil přesné datum vydání anglické verze. Můj skromný odhad je, že dříve jak v dubnu se plné hry nedočkáme. U nás by ji měli distribuovat Future Games, snad v lokalizované verzi.

Stáhněte si: Demo, Trailer...

Související články: Novinky...

 
Warlock
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování



 
 
Warlock

Nejnovější články