Autor: Warlock Publikováno: 18.března 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Prověřený systém Herní princip Night Watch se drží předchůdců a opět tedy budete mít co dočinění s (různě početným) týmem, jehož jednotliví členové se dosti odlišují díky dvouvrstvému RPG systému - s postupem na vyšší úroveň u každého z nich volíte jednu ze speciálních schopností a při jejich použití v souboji se postupně vylepšuje účinnost. Boje probíhají v tahovém režimu, kde mají všechny postavy přidělen počet akčních bodů. Ty využíváte k pohybu, střelbě, kouzlení nebo jiným činnostem. V demu máte možnost vyzkoušet si všechny tři hlavní povolání, která jakkoli nejsou originální, excelují vzájemnou odlišností. Před klasickým kouzelníkem vrhající všemožné blesky asi dáte přednost alchymistovi, který kromě proklínání konkrétních osob dokáže začarovávat obyčejné předměty. Poslední volbou je jakýsi druid, který se dovede proměnit v roztomilé zvířátko a drápky roztrhat svého nepřítele na krvavé cáry (viz tabulka). Náplň příliš krátkého dema Během tří krátkých misí, z nichž dvě jsou bohužel tutorialové, své taktické schopnosti v demu příliš nevyužijete a spíš je dán prostor dialogům. Z trochu zvláštního arzenálu si zatím můžete vyhrát pouze s kouzelnou baterkou či zářivkou spalující přízraky na uhel. Nebo papat kouzelná jablíčka a odolávat kouzelným vlivům skrze svoje černé brýle. ![]() ![]() ![]() Demo neobsahuje žádné skutečné střelné zbraně a sám nevím, jestli kvůli zachování autentičnosti předlohy nějaké v plné hře vůbec budou (na homepage o nich není zmínka). Engine stvořený pro prostřelování různých materiálů a rag-doll efekty tedy možná zůstane nevyužitý - pouze si občas užijete nějaké té rozbité lavičky či poraženého stromu, pokud odhodíte nepřítele dostatečnou silou. ![]() V demoverzi se projdete po střechách domů, téměř opuštěnou stanicí metra nebo zasněženým parkem. Když vezmeme v potaz filmovou předlohu i zveřejněné screenshoty, měla by vás cesta v boji proti zlu zavést do polorozpadlých skladišť, mohutných budov nebo relativně obyčejných sídlišť. Postavíte se všemožným vampírům, kouzelníkům, démonům či podobně roztodivným tvorům. Změny oproti Silent Storm Znalci výše zmíněných titulů si asi nejprve všimnou změny uživatelského rozhraní, který již nezabírá tolik místa jako předtím. Přibylo několik aktivních slotů a nemusíte tedy utrácet tolik drahocenných akční bodů pro přendání určitého předmětu z inventáře. Ten je nyní zjednodušen a různě velké předměty v něm zabírají stejně místa. Oproti Silent Stormu se tvůrci uchýlili k řadě škrtů, které souvisí především se změnou prostředí. Namísto vycvičených vojáků máte pod kontrolou skupinku lidí, jež se od běžných smrtelníků liší jen svým vrozeným nadáním. Zapomeňte tedy na různé kamufláže, plazení, přikrčování či speciální režimy střelby. Sbohem nejspíš dáte i granátům a jejich nastražování na kolem procházející nepřátele. ![]() ![]() ![]() Zóna soumraku Zpestřením je existence zóny soumraku (Twilight Zone), do které se můžete za drobný poplatek přenést. Jedná se o paralelní realitu ve skutečném světě, kde platí trochu jiné zákonitosti. Kouzla tady mají větší účinnost a stojí méně many, ale zato vás zdejší pobyt bude pravidelně (každé kolo) stát nemalé množství magické energie (v případě, že vám dojde, začne okolní namodralé prostředí neúprosně vysávat vaší životní sílu). Nespornou výhodou Twilight Zone má být neviditelnost v běžném světě, takže jste prakticky imunní proti jakémukoli útoku zvenčí (ostatní se ale vašim výpadům neubrání). Bohužel v demu nelze pořádně vyzkoušet, zda se díky zóně soumraku dá proplížit za záda nic netušícího nepřítele a bez boje ho zabít. K této schopnosti se dostanete až na konci druhé mise, ale to už každý nepřítel bez problému vstupuje do paralelní reality, kde probíhá většina bitek.
Otázkou zůstává, jak bude vypadat vaše postava na vyšším levelu a jestli vše neskončí u používání jednoho nejsilnějšího a zároveň nejvytrénovanějšího kouzla. Taktéž by nebylo na škodu rozšířit v demoverzi velice chudý inventář. Co se týká vývoje děje, který byl v Hammer and Sickle nelineární, nevypadá to nijak růžově. Ačkoli jsem měl v úvodních rozhovorech několikrát na výběr mezi různými volbami, vždy směřovaly k jednomu cíli. Sluší se zmínit i o hudbě, která byla místy opravdu dechberoucí a nebál bych se ji srovnat s elitou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Nadějné (vy)hlídky Ačkoli je tedy demo velice krátké a v jeho závěru jsem si nebyl jistý, jestli nenadálé spadnutí na plochu bylo skutečně úmyslné, ukázalo, že i starého psa lze naučit novým kouskům. Sice engine nedoznal žádných výrazných změn, ani inteligence protivníků se neřadí k tomu nejlepšímu, zaujme neotřelým světem plným spoustou nápadů - ať už se jedná fantasy prostředí podle filmu, netradiční paralelní svět nebo tři značně odlišná povolání. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky... | ||
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |