Autor: Mickey Mouse Publikováno: 30.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Neúměrně slabá obrana? S naprostým klidem (popisuji nejvyšší obtížnost) přejdu u mantinelu do útočného pásma, a obránce pouze zametá led kus přede mnou. Díky tomu mohu v klidu přibrzdit, otočit se a v klidu si vybrat, komu puk posunu, anebo nikým neatakován rovnou vypálit. Vytvoření si střelecké příležitosti je tedy velice snadné a věřím jen, že se vše v tomto směru změní v plné verzi hry. Bohužel nelze nastavit ani ovládání hry a jste omezeni pouze na čtyři základní činnosti, takže tečování střel a další speciality vůbec nevyzkoušíte. Nesnadná úloha obránců je díky minimální účinnosti obranných zákroků. Hákování ujíždějícího útočníka zezadu nemá vůbec žádný efekt, vypíchnout kotouč holí se podaří jen dost zřídka, to samé platí o zachycení přihrávky a náraz tělem do soupeře s ním většinou skoro nehne. Před brankou vidíte často skrumáž, kde do sebe hráči navzájem mlátí, ale nikdo ani pořádně nezavrávorá. Sem tam se povede nájezd do hráče tak, aby upadl, ale to už musí být. Z toho všeho mám dojem, že programátoři stáhli v demu veškeré atributy na minimum a hihňají se někde tomu, co to s hráči dělá. Anebo jde o reklamní trik, kdy si zvyknete na takto jednoduchou hru a pak až uvidíte hru plnou, budete žasnout, jak je skvělá. Pomalejší tempo hry ![]() Druhý extrém, který pozná každý, je Brandon Shannahan. Jemu je celé demo ušité doslova na míru, protože rychle bruslí a když za modrou napřáhne, je z toho golmanovi pořádně vedro. Hrajete-li za Detroit, máte v jeho osobě typickou one-man-army, která zvládne chytit v obraně puk, přejet s ním celé kluziště a s golmanem soupeře si vytřít zadek. V prvních třech obtížnostech znamená Shannahanova pecka odkudkoli za modrou tutovou branku (na druhou nejvyšší obtížnost jsem jich dal ze třinácti střel dvanáct), na obtížnost nejvyšší to už naštěstí není tak jasné, nicméně takový český virtuální hokejový bůh Juneau s ním nasází z desíti střel deset branek i tak. ![]() ![]() ![]() Vylepšení golmani Opusťme nyní pevně nastavené parametry hry a přejděme k tomu, co se z dema i navzdory jim vydedukovat dá. Grafika hry je mnohem hladší, hra jede v pohodě a tipuji, že oproti loňsku vzrostou nároky minimálně. Hráči vypadají mnohem lépe než dřív a jejich pohyby zase působí o dost přirozeněji. Zvláštní pozornost si zaslouží golmani, kteří nejsou jen téměř nehybné masívy z betonů, ale klekají, chodí do rozštěpů, lehají si, skáčou po puku a to všechno tak, že je radost se na to koukat. Vidět je i práce s holí a vyrážečkou, a to je moc dobře. Bohužel asi opět půjde o stěžejní muže v týmu, protože jejich výkony maří většinu tutových brankových příležitostí a zachraňují tak to, co hráči v poli nezvládají. I tak je možné sázet krásné a rozmanité branky, a to i díky přepracovanému chování puků, které posouvá hru jinam, než tomu bylo doteď a myslím, že správným směrem. ![]() Novinky ve hře Do hry se vrátila možnost rozbít plexisklo buď dělovkou, anebo prohozením hráče, kterého tvrdě narazíte na hrazení. Krásně zvoní železná konstrukce branek, i když tyček je podle mého také trochu víc, než by bylo zdrávo. Mám opět pocit, že EA když přidají nějaký efekt do hry, tak nevědí, jaká je správná míra, aby byl atraktivní a po pár zápasech nezačal spíš otravovat. Nutno ale dodat, že zvoní i konstrukce podél spodního okraje klece, takže nejde jen o tyčku jako takovou. ![]() ![]() ![]() Z nových avizovaných prvků si všimnete kliček, které jsou efektní i efektivní, ale vadí mi na nich jedna podstatná věc, která se do NHL vrátila. Je to nemožnost kličku přerušit a uprostřed jejího provádění třeba puk přihrát. Vzhledem k tomu, že kličkou přejedete poměrně dlouhou dráhu (a předem těžko odhadnout, kam to přesně bude), rádi byste často puk odehráli, ale ono to prostě nejde a je třeba počkat, až se kličkovací skript ukončí. Beru to jako krok zpět, protože tohle už odstraněno bylo a nyní je to ve hře znovu. Šikovná vychytávka je možnost napálit golfákem puk, který leží opuštěný na ledové ploše. Díky vylepšenému enginu se nyní puk odráží od kde čeho tak, jak má a často zůstane někde na ledě mezi klubkem hráčů. Pak je možné k němu dojet a napálit jej, což je určitě šikovná novinka. Nepovedené kamery a týmové záskoky ![]() Z dalších vylepšení, na které jsme se mohli slovy autorů těšit, je týmová mazanost hráčů, kde například křídlo, když vidí středního útočníka najíždět podél mantinelu, tak automaticky zajede na střed zaplnit jeho post. Mno, ve skutečnosti je to v podstatě pravda, nicméně to hráči dělají tím nejhorším způsobem, jakým mohou. Většinou odjede takto přemýšlející hráč mimo záběr kamery, většinou najede do mnohem horší pozice, než ve které byl, a k tomu všemu provede nenadálý odjezd přesně ve chvíli, kdy mu chcete nahrát. Suma sumárum je to asi tak, jako když se Microsoft snaží své produkty učit přemýšlet za jejich uživatele. Většina akcí tím skončí fiaskem a děje se něco úplně jiného, než byste chtěli. Docela bych uvítal, aby se dala tato možnost vypnout, neboť zatím mi přijde pro hru dost zmatená a kombinačně destruktivní. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Závěry až z plné verze Shrnutím toho, co jsem hraním dema zatím načerpal, je poznatek, že takový hokej, jaký si zahrajete s demem, asi nebude prezentován ve finální hře, alespoň ne při jejím základním nastavení. Prostě si myslím, že všechny herní parametry jsou nyní vypnuty, případně nastaveny na nejnižší úroveň. Věřím, že se určitě zvedne tvrdost hry a napadání obranou, na ruční zaměřování střel bude opravdu mít vliv to, kam chci puk umístit a výkonnostní rozdíly mezi hráči nebudou tak propastné. Vždyť jak by museli vypadat průměrní hokejisté, když Brett Hull se plouží jak stařec a ani ostatní jeho výkony nejsou nijak oslnivé. ![]() Stáhněte si: Demo (49 MB), Videa (2x 9 MB), CVG video (15 MB) Související články: Preview (8/2002), Novinky, NHL 2002 recenze (9/2001), NHL 2001 recenze (10/2001), NHL 2002 trochu jinak 1.díl a 2.díl (1/2002), Česká extraliga pro NHL 2001 (5/2001) |
Mickey Mouse připravil: jd |