Jaká vlastně bude netrpělivě vyhlížená posila pro boj s konkurenčními Radeony od ATi? Už dříve prosákly kusé informace o kterých jsme psali například tady. A dnes, díky neznámému dobrodinci, který si nechá říkat Uttar a který do diskusního fóra nVNews napsal podrobnou specifikaci, jakoby vyšitou PR oddělením nVidie, se máme možnost dozvědět něco víc. Protože by se nám sem asi kompletní výpis předpokládaných vlastností NV35 nevešel, udělal jsem takový malý výtah těch nejzajímavějších věcí a přidal k nim stručný popis. Kompletní originál si můžete přečíst zde.
- 256 bitová paměťová sběrnice s řadičem nové generace - nVidia se tedy definitivně rozhodla vyměnit vysoké frekvence za širší sběrnici. Výsledkem by měla být větší datová propustnost mezi grafickýcm čipem a pamětí.
- Pixel shadery schopné provést až 12 operací za takt - Pixely jsou jednotlivé body na obrazovce a Pixel Shadery jsou programy popisující, jakým způsobem se renderuje scéna. Pixel Shadery se nazývají i malé jednotky v čipu, které s Pixely pracují a jelikož tyto jednotky jsou programovatelné, umožňují přepočítat osvětlení pro každý Pixel zvlášť, přemapovat barvy, míchat textury a další grafická kouzla. Čím více těchto jednotek čip má, tím je jeho výkon větší. Hry jako Splinter Cell, STALKER: Oblivion Lost, DOOM III a mnohé další pak na takovém čipu poběží velice rychle.
- Hardwarová podpora 32, 64 a 128 bitových barev - to znamená, že čip přepočítává scénu s daleko vyšší přesností a tak se scéna jeví jako mnohem kontrastnější, barvy se neslévají, jsou jasnější a je možné pracovat s přesnými odstíny jednotlivých barev.
- Komprese textur S3TC - Technologie vyvinutá společností S3, pod DirectX nazývaná DXTC a umožňující nanášet extrémně velké textury (až 2048 x 2048) bez ztráty výkonu a negativních dopadů na výkon.