Souboje jsou mírně zjednodušené, jako modifikátory fungují postupně získávané skilly, samozřejmě výběr zbraně a povolání a možnost nastavit AI spolubojovníkům defenzivní či ofenzivní styl. Ale s vědomím, že to je hra pro Facebook dávají ta zjednodušení smysl, aniž by působila otravně. Navádění k nákupu doplňků za reálné peníze je sice všudypřítomné, ale netlačí hru do pozice, kdyby byla při hraní bez nakupování nehratelná, naopak. Vždy máte více možností, jak danou situaci řešit. Třeba když zemřete, můžete buď vyhledat doktora, což pak znamená cestovat ručně zpět do dané lokace, můžete si zaplatit za okamžité oživení anebo obětovat tři diamanty, což je velmi vzácná komodita, kterou dostáváte jednou za čas a lze ji i nakupovat za reálné peníze.
V open betě, kterou si můžete sami vyzkoušet výměnou za přístup k některým údajům z vašeho profilu, mě zatím vyloženě štve jenom systém spolubojovníků. Buď si za in-game peníze (ty sbíráte a vyděláváte plněním úkolů) pronajímáte na určitý čas (cca 15 minut) AI postavy různého zaměření (hraje velkou roli), nebo se snažíte naverbovat někoho ze svých přátel, za což ostatně dostáváte „důvěryhodnostní“ body (lze získat i navlečením předmětů s patřičným atributem), které jsou potřeba k přístupu do některých lokací. Je to zbytečná restrikce, která by se dala řešit jinak – navázáním na herní aktivitu a podobně. Navíc znemožňuje, abyste si některého ze žoldáků mohli vypiplat a vytvořit s ním neporazitelnou partu. A tempo hry by také mohlo být v základu větší - dá se to řešit nákupem boosterů (dočasně rychlejší boj, rychlejší chůze atd.) za diamanty, ale zrovna tohle by podle mého mělo být vázáno na herní úspěchy a ne nákupy. Je to možná pocitová záležitost, ale taková, která dokáže od hraní odradit, když nesedí. A když si jednou zkusíte třeba boost pro trošku rychlejší chůzi, už vám normální tempo bude připadat až moc pomalé.
zdroj: Archiv
Gunshine však s každou další oblastí a získaným levelem příjemně bobtná a probouzí objevitelské choutky. Pokud vám tedy někdo na FB pošle pozvánku do Gunshine (sorry všem, které jsem ospamoval), neházejte ji do virtuálního koše, minimálně za nakouknutí tento projekt stojí. Po odehrání prvního aktu z pěti se začnou sypat zábavné schopnosti (aktivujete je ale za diamanty - bacha), začnou se zjevovat obtížnější nepřátelé a ve větším množství (= souboje začnou být zábavné a nezvykle obtížné) a hra se i více otevře – můžete se volněji pohybovat lokacemi (pěšky, taxík, loď), zkoušet různé questy a docela tradičně se bavit, jako by to ani nebyla hra pro Facebook, ale jakékoli jiné akční RPG od nezávislého týmu, ať už hratelné přímo v prohlížeči nebo jako aplikace.