Motorstorm Pacific Rift - dojmy
zdroj: tisková zpráva

Motorstorm Pacific Rift - dojmy

26. 8. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

V Lipsku se o přízeň návštěvníků ucházela i hra plná bláta, skokù, zkratek a za vlasy přitažených závodů, které nepostrádají zábavnost.

Autor: Pavel Oreški
Publikováno: 26.srpna 2008


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Motorstorm: Pacific Rift versus Pure. V Lipsku se o přízeň návštěvníků utkaly dvě podobné hry plné bláta, skoků, zkratek a za vlasy přitažených závodů, které nepostrádají to hlavní – zábavnost. Obě dvě byly prezentovány jak formou uzavřených prezentací, tak hratelnými ukázkami na stáncích obou výrobců. U Sony byly PS3 a LCD Bravia stylově rozloženy mezi dřevěné klády a u jedné konzole se tísnili vždy dva hráči. Build Motorstormu 2, který nám představili, byl označen jako z 80% hotový produkt a byl prý zkompilován týden před výstavou.

 Čtyři zóny
Nejdříve nás Paul Hollywood, kreativní ředitel a Nigel Kershaw, vedoucí projektu přivítali větou: „Taky máte takovou opici? Teda vlastně jste zmožení časovým posunem?“ Pak už zcela vážně zopakovali pár známých, nicméně důležitých informací. „Motorstorm jedna byl sice skvělá hra, ale samozřejmě to byl startovací titul, a tak obsahoval jenom jeden typ prostředí, sice pěkné, ale byla to jen velká hnědá poušť. V Pacific Riftu chceme jít dál a nabídnout mnohem větší různorodost. Ve hře je 16 tratí, dvakrát více než dříve, rozdělených do čtyř zón“. Jejich popis:

Air – tratě se vinou horskou částí ostrova, po hranách útesů skrz velké mraky a vyznačují se hlavně obrovskými skoky.

Water – okruhy plné vody, táhnoucí se po plážích, pod vodopády, řekami a podél jezer.

Earth – tak trochu reminiscence na první díl se spoustou bláta, plné vegetace vegetace a spadaných stromů.

Fire – plný sopečného prachu snižujícího viditelnost, vyvřelých kamenů a valící se smrtonosné lávy na trati.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální GC obrázky od Sony

 Pozor na lávu na trati
Pro detailní rozbor si duo vybralo okruh zasazený na pobřeží vedle vybuchující sopky s proudy žhavého magmatu valícího se po trati. Nigel si ho nezvolil náhodou, naopak, chtěl na něm demonstrovat rozdílný přístup k nitru oproti prvnímu dílu. Jak už jsme psali dříve, turbo boost se dá ochladit kromě jeho nepoužívání například průjezdem vodou. Přesně opačný efekt má žhavé prostředí. V demonstrované úrovni se to projevovalo různě. V některých oblastech se nedalo turbo použít vůbec, protože by auto okamžitě explodovalo, jinde se zahřívalo podstatně rychleji než normálně.

Velmi zajímavou částí byla jakási sprcha, která projíždějící auta naopak chladila. Hráč musí pečlivě promýšlet, zda pojede kratší cestou těsně vedle lávy nebo se vydá oklikou, ale s možností využít zrychlení. Velmi nepříjemné jsou řeky lávy, které jsou pro vozidla naprosto smrtelné. Nigel k tomu dodal: „Přidali jsme tentokrát mnohem více cest, aby hráč měl více možností, aby zvolil odbočku, která vyhovuje jeho stylu jízdy, stejně tak jako vozidlu, které řídí.“

V ostatních prostředích se taktizování projevuje například možností zajet do vody, která auto nebo motorku sice zpomalí, na druhou stranu umožní rychlejší znovupoužití turba. Taktiku musíte podřídit i vegetaci, kdy velká auta si poradí s některými překážkami, které jednostopá vozidla naprosto rozhodí. Na druhou stranu jsou místa, kterými projedou pouze motorky a ještě se bude muset řidič přikrčit, což vyvažuje jejich nevýhodu oproti velkým kárám a jejich hrubé síle. Paul popsal souboje v Pacific Rift jako velmi brutální a pro velké disproporce mezi vozidly je přirovnal k offroadovému Tom a Jerry s mraky příležitostmi k naschválům. „Definitivně je to hra! Neděláme realistickou násilnou závodní simulaci, spíše je to facka Disneyho vidění světa, prostě Tom a Jerry, víte?“

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Vylepšený multiplayer
Evolution velmi silně zapracovali na multiplayeru. Už předchůdce měl online podporu pro 16 hráčů, ale autoři se tentokrát soustředili na split-screen. Viděli jsme horizontální rozdělení obrazovky, ale bude na hráči, zda si vybere vertikální. U jedné televize se budou moc bavit dva, tři nebo čtyři lidé a i když je nutné přijít s určitými kompromisy v grafické kvalitě, rozdíl by měl být malý. Hlavně ale počet snímků neklesne v žádném případě pod 30 za sekundu. Druhou významnou novinkou je media-bar, který bude zaznamenávat hráčovi trofeje, umožní mu pustit si vlastní skladby a ukládat na disk obrázky ze závodů.

 Dojmy z hraní
Tolik teorie a teď rychle k praxi. Pacific Rift byl volně k dispozici na stánku Sony, po deseti minutách čekání jsem se dostal ke konzoli spolu s hráčem z Německa, který naštěstí rozuměl alespoň částečně anglicky. Vyzkoušel jsem stejnou trať, která je zachycená na nedávné ukázce a musím říci, že lipská verze byla prosta jakýchkoliv bugů, které je možné na videu spatřit. Navíc byla grafika trochu bohatší a to přesto, že jsme hráli ve split-screenu. Na výběr byly pouze tři káry: truck, závoďák a teréňák. Škoda, měl jsem velkou chuť vyzkoušet motorku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Oproti prvnímu dílu skutečně přibylo více cest. Na druhou stranu je velmi těžké se orientovat díky všudypřítomným listům, stromům, palmám a celkově plnějšímu prostředí. Ke kvalitním výkonům bude potřeba tratě dobře znát. S kolegou jsme si dali asi deset jízd a jen málokdy alespoň jeden z nás, díky neznalosti trati, nezaostal daleko na posledním místě. Hratelnost mi přišla oproti jedničce trochu rychlejší a celkově rozmanitější. Těžko hlouběji posuzovat ze tří aut a jednoho okruhu finální produkt, ale myslím, že propadák to rozhodně nebude.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky, Recenze prvního dílu Motorstorm

Pavel Oreški
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem


 
 
Pavel Oreški

Nejnovější články